www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2018-12-12

Lunch Makanan Asli Lombok Rumah Buyung | Trip Lombok Indonesia

Lunch Makanan Asli Lombok Rumah Buyung | Trip Lombok Indonesia | Sebenarnya checkpoint ini tak termasuk dalam initery kami tapi dipelawa oleh Buyung sendiri untuk merasa makanan asli Lombok yang dibuat oleh ibunya. Kami yang memang suka makanan Lombok tak kan lepaskan peluang untuk merasa makanan asli Lombok yang selalunya lebih sedap berbanding di kedai dan hotel. Kemungkinan kalau datang lagi ke Lombok, memang nak merasa lagi air tangan ibu Lombok ini. | Lunch Makanan Asli Lombok Rumah Buyung | Trip Lombok Indonesia 


Lunch Makanan Asli Lombok Rumah Buyung


Ada 4 menu iaitu Ayam pelecing, Ikan bakar, Beberok ( kacang panjang), Sayur Bening Dari Kelor serta sambal kicap.

Ayam Pelecing 

Beberok

Sayur Bening Dari Kelor


Ibu Buyung
Apa yang menarik mereka ini, kesemua nya aktif sukan bola baling. Dan dibelakang rumah ini ada gelanggang bola baling. Kiranya mereka ini aktif bersukan. Cik en memang kenyang sangat dengan menu tengah hari ini. Beberok itu sedap sangat macam ala ala kerabu kacang panjang. Pedas tapis sedap!

Next entri adalah checkpoint terakhir kami sebelum ke airport. Stay tuned

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trip Lombok Indonesia 

Hari Pertama 


Hari Kedua


Hari Ketiga

Day 3.3 - Sunset di Senggiri

Hari Keempat 

  4 comments:

  1. Wow. Bestnyaa... Jadi terliur tengok makanan tu... Hehe

    ReplyDelete
  2. masakan dorang lain benor kan..x sama cam kat jakarta or yogja..leh la rasa kelainan..ayam pelecing JM pernah mkn

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!