Labun Kucing Yang Mempunyai Kad Matrik Sendiri Dan Masuk Kelas Di UIA

Labun Kucing Yang Mempunyai Kad Matrik Sendiri Dan Masuk Kelas Di UIA | Cik en pun baru saja tahu kewujudan Labun Sikucing yang mempunyai kad matrik dan masuk kelas di UIA dari Astro Awani. Tetiba teringin nak buat entri pasal dia. Dikatakan Labun ini tinggal di Kuliyyah ICT UIA. Berumur 5 tahun dan dijaga oleh 4 orang "mommy" yang rasmi yang mana mereka merupakan pensyarah pensyarah di UIA. Selain itu, Labun juga dijaga oleh pelajar pelajar dan kakitangan di situ. Perangai dia yang suka tidur dalam kelas setelah beberapa minit mendengar pensyarah mengajar yang menjadi titik punca Labun ini tular di media media sosial. Ada seorang pelajar yang kongsi gambar Labun dan dishare oleh ramai akaun media sosial. 

Labun Kucing Yang Mempunyai Kad Matrik Sendiri Dan Masuk Kelas Di UIA
Labun Kucing Yang Mempunyai Kad Matrik Sendiri Dan Masuk Kelas Di UIA

Labun merupakan kucing jalanan dan dijumpai semenjak anak kucing lagi yang mana asalnya dijaga oleh cleaner. Disebabkan cleaner selalu bertukar tukar, "mommy" iaitu pensyarah sanggup take over menjaga Labun. Rutin harian Labun ini adalah merayau rayau difakulti tersebut dan menjadi pemes di kalangan kakitangan dan pelajar. Ada juga memanggil Labun ini dengan nama seperti Tiger, Karpet dan Manja. Tapi nama yang kerap dijadikan sebutan adalah Labun. Labun di beri oleh pensyarah iaitu salah seorang "mommy" Labun Prof Dr Norsaremah Salleh bersempena kucing beliau yang lama. 

Labun pernah dapat penyakit Parvo sebelum ini dan telah berjaya melaluinya. Macam cik en cakap di entri sebelum ini, jika ada kucing yang berjaya tempuh masa masa sakit kerana virus, badan kucing akan imun dengan virus tersebut dan selepas itu kucing tersebut akan kuat dan sihat. Ini adalah Cara Merawat Penyakit Parvo

Labun juga pernah hilang sealma 4 hari dan disebabkan itulah, Labun mempunyai kad matrik yang mana diatas kad matrik mempunyai nama dan siapa yang perlu dihubungi jika merayau di luar kawasan yangbaisa bagi Labun. Labun juga telah dimandulkan untuk mengelakkan dia hilang sekali lagi. Kenapa perlu memandulkan kucing?

Korang boleh ke Asal Kucing Jalanan, Kini Labun Mempunyai Kad Matrik dan Ikuti Kuliah di UIA untuk mengenali kisah Labun ini atau tengok video dari Astro Awani di bawah ini atau terus like Page Labun di LABUN KICT


Gambar dari : Page Labun di LABUN KICT

Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

Post a Comment

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Previous Post Next Post