Terima Kes Kaki Kucing Ada 2 Biji Bearing

Terima Kes Kaki Kucing Ada 2 Biji Bearing | Kalau sebut biji bearing ini, cik en tau ramai lelaki akan tau macamana rupanya biji bearing. Kalau yang perempuan pula, kalau korang tak tahu, korang boleh tengok gambar dibawah ini. Tengok pada tajuk ini, mesti ada yang tertanya kan macam mana ada biji bearing di kaki kucing. Tapi malangnya cik en tak langsung tak tangkap gambar sebelum cik en keluarkan biji bearing itu dari kaki kucing. Faham fahamlah, bila kerja dengan animal ini, adakala kita sempat nak selfie ada masa tak sempat. So cik en akan story je la macamana cik en Terima Kes Kaki Kucing Ada 2 Biji Bearing.


Kisahnya bergini permulaanya, kucing tersebut selsema dan cik en hanya check bahagian bahagian tertentu untuk pemeriksaaan fizikal. Apabila settle dan sahkan kucing itu sedikit demam dan selsema, cik en pun buatlah rawatan yang sepatutnya. Bila dah settle dan serahkan pada PRA untuk pembayaran, barulah owner bercerita di kaki kucing itu ada 2 biji macam biji kekabu. Eh, kenapa pulak ada biji kekabu di bahagian kaki kucing ini? Nak tahu bahagian mana? Di bawahgian cik en bulatkan warna merah dibawah ini.


Tiada luka atau darah so cik en tanya bila perasan biji ini? Owner beritahu dan berbulan dan cik en boleh la expect yang ianya dah lama so memang tak ada luka atau darah. Biji bearing ini ada diantara kulit luar dan kulit dalam. Bukannya ada di dalam daging dan bila cik en tengok, memang nampak ianya 2 biji jenis besi. Disebabkan di bawah kulit je, cik terus ambil pisau bedah dan potong area biji besi itu. Cik en tak pelalikan kucing sebabnya prosedur tu tak la menyakitkan sangat. Bila je potong dan cik en keluarkan cik en dan rasanya besi yang berat. Bila tengok balik rupanya bearing. Cik en boleh agak, kucing ini mungkin la kena senapang angin yang bulletnya adalah bearing. Anyway kucing itu selamat la lepas cik en keluarkan 2 biji bearing tu dengan jayanya. Hahahhaa. 

Cik en pernah terima kes guli pada kaki kucing dan memerlukan pembedahan. Masa itu, cik en dan kawan cik en anis yang menerima kes dan cik en pun tak tahu keadaan kucing itu selepas pembedahan. Ownernya tak datang balik pun. Sedih juga la kan? Tengok kucing dalam keadaan sebegini. 

Nasihat cik en, kalau tak suka sangat pun kucing, janganlah menyeksa kucing sebegini. Kesian tau! Kalau yang tak serius, ok la klinik vet boleh tolong. Tapi kalau dah kena di bahagian bahagian penting tak ke mati kucing tu? Hurm.. Ok la, jumpe di next entri di www.nurfuzie.com ye~
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

Post a Comment

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Previous Post Next Post