www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2016-05-19

Pendatang Asing Di Malaysia Makan Kucing dan Anjing


Pendatang Asing Di Malaysia Makan Kucing dan Anjing | Kucing dan Anjing di Malaysia adalah tergolong haiwan kesayangan. Keganasan dan penderaan akan dikenakan tindakan di bawah Undang Undang Kebajikan Haiwan . Tapi berbeza di luar negara, ada negara menjadikan kucing dan ajing sebagai menu istimewa mereka. Dan sebahagian rakyat dari negara yang makan kucing dan anjing ini ada menjadi pendatang asing di negara kita. Kes ini kes terpencil dan tidak ramai yang tahu ada golongan sebegini di Malaysia. 

Ada 9 negara yang menjadikan kucing dan anjing menu makanan mereka. 9 negara tersebut adalah :
  1. Taiwan
  2. The United State
  3. The Arctic (kawasan kutub utara seperti Alaska, Iceland dan Siberia)
  4. Korea
  5. Mexico
  6. China
  7. French Polynesia (Perancis)
  8. Switzerland
  9. Vietnam
Jadi bila diperhatikan, ada beberapa rakyat negara diatas yang tinggal di malaysia iaitu, Taiwan, China dan Vietnam. Dan dukacita nak kongsi, ada segelintir individu dan kedai di Malaysia ini yang beri makan pada haiwan ini sehingga gemuk dan jual kepada golongan yang makan kucing dan anjing ini. Kiranya nampak baik tapi ada makna yang lain. Semua untuk keuntungan semata mata. 

Sebagai seorang pencinta kucing, cik en mengutuk keras golongan ini kerana di Malaysia haiwan ini adalah haiwan kesayangan dan menjadi peneman hidup dan menjaga harta benda manusia. Jadi tolong respect sensitiviti rakyat di Malaysia. Tapi bukan semua pendatang asing di negara diatas pemakan kucing dan anjing tau, hanya sebahagian sahaja. 

Kenapa mereka makan daging kucing?
  1. Harga yang murah
  2. Adat atau kepercayaan 
  3. Ada yang menghadiahkan daging haiwan sebagai cenderamata apabila melawat rakan rakan
  4. Kerana kucing makan ternakan mereka seperti ayam
  5. Mereka membela kucing seperti membela lembu. Bela untuk jual atau makan daging.
Apa pun alasan mereka, secara peribadi, cik en tetap tidak akan menerima golongan ini. Lagipun kucing adalah haiwan kesayanagan Rasuallah kan?

  6 comments:

  1. saya sayang kucing..sedihnyaa... :(

    ReplyDelete
  2. jahat nya dorang makan daging kucing tu...kesian tu kucing..

    ReplyDelete
  3. YA allah takboleh terima orang yang makan kucing ni .

    ReplyDelete
  4. Sedihnya...sedih sangat bila kucing yang menjadi haiwan kesayangan itu menjadi hidangan..tak tergamak rasanya...

    ReplyDelete
  5. Kalau vietnam mkn kucing..Erhhhh!!Mimi ingat lgi msa ikut kakak tidur kat hostel tmpt kja dan kwn2 1 hostel kakak tu byk Vietnam.Then 1 hari tu kakak ingat nk msk maggi,msa nk msk maggi tu kakak hidu periuk tu lain mcm je bau dia.X lma dri tu seorg vietnam tu tnya kakak yg kwn seorg tu baru hbis msk daging kucing..Wekkkkkkk..Ptg tu juga Mimi n kakak pindah rumah..erhhhhh..

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads