www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2016-05-19

Pendatang Asing Di Malaysia Makan Kucing dan Anjing


Pendatang Asing Di Malaysia Makan Kucing dan Anjing | Kucing dan Anjing di Malaysia adalah tergolong haiwan kesayangan. Keganasan dan penderaan akan dikenakan tindakan di bawah Undang Undang Kebajikan Haiwan . Tapi berbeza di luar negara, ada negara menjadikan kucing dan ajing sebagai menu istimewa mereka. Dan sebahagian rakyat dari negara yang makan kucing dan anjing ini ada menjadi pendatang asing di negara kita. Kes ini kes terpencil dan tidak ramai yang tahu ada golongan sebegini di Malaysia. 

Ada 9 negara yang menjadikan kucing dan anjing menu makanan mereka. 9 negara tersebut adalah :
  1. Taiwan
  2. The United State
  3. The Arctic (kawasan kutub utara seperti Alaska, Iceland dan Siberia)
  4. Korea
  5. Mexico
  6. China
  7. French Polynesia (Perancis)
  8. Switzerland
  9. Vietnam
Jadi bila diperhatikan, ada beberapa rakyat negara diatas yang tinggal di malaysia iaitu, Taiwan, China dan Vietnam. Dan dukacita nak kongsi, ada segelintir individu dan kedai di Malaysia ini yang beri makan pada haiwan ini sehingga gemuk dan jual kepada golongan yang makan kucing dan anjing ini. Kiranya nampak baik tapi ada makna yang lain. Semua untuk keuntungan semata mata. 

Sebagai seorang pencinta kucing, cik en mengutuk keras golongan ini kerana di Malaysia haiwan ini adalah haiwan kesayangan dan menjadi peneman hidup dan menjaga harta benda manusia. Jadi tolong respect sensitiviti rakyat di Malaysia. Tapi bukan semua pendatang asing di negara diatas pemakan kucing dan anjing tau, hanya sebahagian sahaja. 

Kenapa mereka makan daging kucing?
  1. Harga yang murah
  2. Adat atau kepercayaan 
  3. Ada yang menghadiahkan daging haiwan sebagai cenderamata apabila melawat rakan rakan
  4. Kerana kucing makan ternakan mereka seperti ayam
  5. Mereka membela kucing seperti membela lembu. Bela untuk jual atau makan daging.
Apa pun alasan mereka, secara peribadi, cik en tetap tidak akan menerima golongan ini. Lagipun kucing adalah haiwan kesayanagan Rasuallah kan?

6 comments:

yaya cendana said... [Reply]

saya sayang kucing..sedihnyaa... :(

Nurul Baidurah said... [Reply]

jahat nya dorang makan daging kucing tu...kesian tu kucing..

Farrah Nadia said... [Reply]

YA allah takboleh terima orang yang makan kucing ni .

PeRdU cINta said... [Reply]

Sedihnya...sedih sangat bila kucing yang menjadi haiwan kesayangan itu menjadi hidangan..tak tergamak rasanya...

Mimi Here said... [Reply]

Kalau vietnam mkn kucing..Erhhhh!!Mimi ingat lgi msa ikut kakak tidur kat hostel tmpt kja dan kwn2 1 hostel kakak tu byk Vietnam.Then 1 hari tu kakak ingat nk msk maggi,msa nk msk maggi tu kakak hidu periuk tu lain mcm je bau dia.X lma dri tu seorg vietnam tu tnya kakak yg kwn seorg tu baru hbis msk daging kucing..Wekkkkkkk..Ptg tu juga Mimi n kakak pindah rumah..erhhhhh..

adianiez AIDA said... [Reply]

tiada perikemanusiaan !

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads