www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2012-06-07

Anjing Terhad 3



lanjutan dari entry anjing terhad dan anjing terhad 2


  1. Alaskan Malamute
  2. American Staffordshire Terrier
  3. Dogue de Bordeaux
  4. Estrela Mountain Dog
  5. German Sherpherd Dog 
  6. Groenendael
  7. Malinois
  8. Miniature Bull Terrier
  9. Neapolitan Mastiff
  10. Rafeiro Alentejo
  11. Rottweiler
  12. Staffordshire Bull Terrier
  13. Tervuren


Malinois


  • nama lain belgian malinois, chien de berger belge
  • asal belgium
  • tinggi 56-66cm
  • berat 28 kg
  • perilaku ptuh dan setia
  • baka tertua yang berasal dari kawasan malines di belgium



Miniature Bull Terrier

  • asal Great Britain (ni pasukan yg cik en akan pilih bila main RED ALERT 1,2,3 dan versi YURI)
  • Ketinggian 25-35 cm
  • berat 11-15 kg (standart berat anjing dimalysia)
  • Perilaku berani
  • baka terkecil
  • cik en pandnag dari tepi macam kambing pun ada sebab kepala hampir rata dan bahagian atas sahaja yang melengkung
  • banyak dijumpai era 1800 an tapi sekarang orang tak minat dah
  • mesra bila dengan manusia tapi garang bila dengan kelompoknya

Neapolitan Mastiff

  • nama lain mastino napoletano
  • asal itali
  • tinggi 65-75cm
  • berat 50-68 kg
  • perilaku pelindung dan sentiasa berjaga jaga
  • pergerakan perlahan berat dan gaya berjalan seakan beruang
  • kepala dia besar dan byk lemak..ehheh.. xla kulit berlipat lipat di leher dan menampak dagunya berlapis lapis
  • pernah de sejarah anjing yang ganas dalm pertarungan anjing tapi umunya tenang dan mesra terhadap orang yang dikenali
  • walaupun rupa dia macam banyak lemak dan malas malas tapi digunakan semasa pentempuran sebagai anjing pengawal dan penarik belati



Photobucket

2 comments:

Zul Fattah said... [Reply]

teringin nak pelihara anjing.. tapi syang, haram utk kami

Aida Omar said... [Reply]

neopolitan tu macam mengerunkan je.. huhu.. sebenarnya asalkan anjing semua aida takut.. haha

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads