Seimbang Semula Kulit Wajah Dengan Perfect Balanced Cosmoderm

Seimbang Semula Kulit Wajah Dengan Perfect Balanced Cosmoderm | Faktor cuaca, makanan dan tekanan persekitaran banyak memberi kesan pada kulit terutama sekali kulit muka. Ada juga disebabkan kesan penggunaan skincare timbang kilo yang menjanjikan cerah dan cantik dalam masa singkat. Senang cerita dipanggil breakout. Jadi ada yang menanggung kegatalan, kemerahan, keradangan dan ada kulit menjadi sangat oily. So, Cosmordem mengeluarkan skincare terbaru mereka dengan formula sesuai untuk masalah ini. Dengan menggunakan 2 elemen iaitu Prebiotic dan Calamine dalam Set Perfect Balanced mereka dapat membantu banyak masalah ini. 



Seimbang Semula Kulit Wajah Dengan Perfect Balanced Cosmoderm


Sebelum itu, cik en nak perkenalkan Set Perfect Balanced Cosmoderm ini ada 4 iaitu Foaming Cleanser, Toning Lotion, Soothing WOW Cream dan Sun Milk SPF25PA++. Set lengkap ini bebas daripada Paraben, Pewangi dan Pewarna tapi menggunakan 2 elemen utama iaitu Prebiotic dan Calamine. Setiap skincare ini memberi kesan tersendiri bagi seimbangkan semula kulit wajah. Sebelum itu, cik en nak kongsi apa itu Prebiotic dan Calamine serta kebaikannya pada kulit terutama wajah. 


Prebiotic

Selalu dengar prebiotic ini pada air kultur je kan macam vitagen, yakult, nutrigen dan lain lain lagi. Tapi bolehkah digunakan untuk muka? Boleh la.. Ini kerana ianya adalah bakteria yang baik bukan sahaja dalam perut tapi pada kulit juga. Ianya membantu membunuh bakteria jahat yang ada dan seimbangkan skin's microbiome korang. Ianya membantu merangsang pertahan semulajadi kulit dan buat kulit menjadi glowing. 

Calamine

Bila sebut calamine pula mesti teringat ubat yang diberi oleh doktor apabila kita ada kegatalan badan disebabkan cacar air, alergik dan lain lain lagi. Hurm.. yang ini doktor kata boleh tempek di muka sekali. So apa kebaikannya dalam seimbangkan semula kulit wajah? Selain daripaa mengurangkan dan menghilangkan kegatalan, kemerahan dan keradangan pada kulit, ianya mampu mengurangkan sunburn pada kulit. 

Set Perfect Balanced Cosmoderm

Back to Set Perfect Balanced Cosmoderm ini, cik en nak berkongsi fungsi setiap skincare dan kesannya pada kulit. 

Perfect Balanced Foaming Clenaser



Cara Penggunaan : Picit sedikit, urut dengan lembut dan bilas


Mencuci muka dengan lembut dan jauh kedalam liang pori untuk membantu menghidrat dan menambah baik pertahanan semulajadi kulit untuk memastikan kulit lebih sihat. Ianya mengurangkan minyak dan radangan muka tanpa mengeringkan kulit. 

Perfect Balanced Toning Lotion



Cara Penggunaan : Goncang terlebih dahulu, ambil sedikit dan sapu di muka dengan lembut


Sekali pandang macam bedak sejuk jenis cecair je rupanya tau. Ianya diformulakan dengan 20,000ppm calamine dan prebiotic untuk mengurangkan keradangan dan kemerahan pada muka serta meningkatkan kelembapan kulit. Ianya mempunya pH yang seimbang dan memperbaiki kulit

Perfect Balanced Soothing WOW Cream


Cara Penggunaan : Calit dimuka dan leher setiap pagi dan malam


Jika tadi macam bedak sejuk tapi Soothing WOW Cream ini mempunyai 30,000 ppm prebiotic untuk memberi kesan glowing, lembab dan sihat. WOW bermaksud Water-in Oil-in Water. Jadi kesannya tidak berminyak atau lembab yang over. PH juga yang seimbang, memperbaiki dan mengurangkan radangan. 

Perfect Balanced Sun Milk SPF25PA++


Cara Penggunaan : Picit sedikit/secukupnya dan apply diseluruh muka.


Benda wajib perlu dipakai sekarang ini adalah step Sunscreen atau sunblock. So dalam set ini, ada Sun Milk dengan SPF25PA++. Seperti biasa, ianya menghalang UVA dan UVB pada kulit yang boleh menyebabkan sunburn dan kulit yang kering


Set Perfect Balanced Cosmoderm ini adalah Dermatologically Tested, so tak perlu ragu ragu untuk mencuba. Set ini sesuai untuk kulit sentitif dan normal. Walaupun masih baru di pasaran, ada yang suka dengan produk ini. Cik en ada terbaca di platform shopping online yang menjual. Cosmoderm pun juga mempunyai akaun di Shoppe dan Lazada. Boleh juga di dapati di drug store serta farmasi berhampiran. 


Untuk maklumat lanjut, korang boleh terus ke Perfect Balanced Cosmoderm

Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

11 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. dah penah cuba jugak produk ni.. best..

    ReplyDelete
  2. yang set ini Sally mmg belum pernah baca review dia...tapi tgk cik En review jadi rasa nak beli pula...dah la pink! hahahaha

    ReplyDelete
  3. Cik fatin memang suka guna produk nih... remaja biasalah mudah dapat jerawat! serasi pulak dia guna cosmoderm perfect balanced ni

    ReplyDelete
  4. Prebiotic dengan celamine mmg bahan yang org gunapakai dlm cosmetic kan cik ein. Mmg bagus ntk kulit kita.

    ReplyDelete
  5. Ramai kata best. Produk cosmoderm ni memng diyakiini. Nanti kalau rasa nak cuba boleh beli. Tengok packaging pun lawa

    ReplyDelete
  6. Cik En pun pakai cosmoderm PB nie.. wah patutlah berseri2.. tp mmg best la.. kita pun setia dgn CPB nie..

    ReplyDelete
  7. Memang best cosmoderm perfect balanced ni.. Kulit muka makin lembut kan

    ReplyDelete
  8. Wah best nyer, packaging and product Cosmoderm ni semakin cantik

    ReplyDelete
  9. Sis memang guna set ni. Best sangat. Sesuai dgn kulit sis.

    ReplyDelete
  10. Kita pun pakai cosmoderm skrg ni mmg bagus product dia

    ReplyDelete
  11. Bolehlah sis cuba nanti, nampak cam menarik je

    ReplyDelete
Previous Post Next Post