The Kuala Lumpur Journal (The KL Journal) Bukit Bintang Kuala Lumpur

The Kuala Lumpur Journal (The KL Journal) Bukit Bintang Kuala Lumpur | Tahun lepas cik en berkesempatan untuk join satu event untuk 2 hari 1 malam di The Kuala Lumpur Journal (The KL Journal) Bukit Bintang Kuala Lumpur. Lokasi yang strategik terletak di tengah tengah Bukit Bintang merupakan hotel yang terbaik cik en pernah menginap. The Kuala Lumpur Journal (The KL Journal) Bukit Bintang Kuala Lumpur ini juga merupakan stylish boutique hotel dalam bandar Kuala Lumpur ini. Rasanya event 2 hari 1 malam itu tak cukup untuk cik en explore dalam The Kuala Lumpur Journal (The KL Journal) Bukit Bintang Kuala Lumpur  ini dan kawasan sekitarnya. 


The Kuala Lumpur Journal (The KL Journal) Bukit Bintang Kuala Lumpur 



Cik en sendiri yang tak bawa transport sendiri hanya menggunakan public transport untuk sampai ke The Kuala Lumpur Journal (The KL Journal) Bukit Bintang Kuala Lumpur  ini. Nampak la yang hotel in sesuai untuk korang yang tak suka drive dan susah untuk cari parking tapi suka dengan aktiviti malam di kawasan Bukit Bintang ini. Kalau dari KL sentral korang boleh ambik monarail dan turun di Bukit Bintang dan walk around 5 minit dah sampai The Kuala Lumpur Journal (The KL Journal) Bukit Bintang Kuala Lumpur  ini. 

Setiap hotel mesti tarikannya adalah bilik kan? So bagi cik en memang sangat puas hati. Dengan bilik yang moden dan selesa di tengah kesibukan kota Kuala Lumpur. Decoration dengan gambar yang terletak di bahagian katil menambahkan ianya klasik tapi ada sentimental value yang tinggi. 










Selain itu ada semua dibawah ini dalam bilik yang disediakan oleh The Kuala Lumpur Journal (The KL Journal) Bukit Bintang Kuala Lumpur ini.

  1. Posturepedic royal mattress
  2. High thread count linen
  3. Duck down & microfibre pillows
  4. High pressure rain shower
  5. Free high speed internet
  6. JBL wireless bluetooth speaker with alarm & radio and two USB points
  7. 40" flat screen HDTV with free satellite channels
  8. Work desk with adjustable lamp
  9. Electronic safe
  10. Bathrobe & toiletries
  11. Iron & Ironing board
  12. Mini fridge
  13. Coffee & tea facilities
  14. Hair dryer
  15. Nespresso machine (only in Superior Deluxe & Suite)
Selain itu kelebihan The Kuala Lumpur Journal (The KL Journal) Bukit Bintang Kuala Lumpur  ini adalah mempunyai meeting room dan seminar yang dideko dengan fulamak cun. Korang yang nak buat party ke, seminar atau event yang mempunyai dibawah 100 orang peserta bolehlah mencuba sebabnya The KL Journal ada Theatre Style. Kemudahan yang ada, adalah 


  1. Comprehensive WIFI internet Access
  2. 50" LED TV or LED Projectors with HDMI cables for presentations
  3. Notepads, pencils & markers, glass writing board
  4. Complimentary bottle water & mints
  5. Additional refreshment packages are available on request
  6. Bookings subject to availability.
Kalau korang suka yang jenis bilik Studio pula ada kemudahan seperti 

  1. Broadband Internet Access
  2. High Speed WIFI
  3. HDMI & VGA Facilities
  4. Teleconferencing Capability
  5. 50" Flat Screen TV
  6. Writeable Glass Wall
  7. Flip Chart
Kalau jenis Gallery ada kemudahan seperti 

  1. Broadband Internet Access
  2. High Speed WIFI
  3. LED Projector with 120" Projector Screen
  4. Standard AV Equipment
  5. Pillarless Function Space
  6. Floor to ceiling windows for optimum natural light

Kalau yang nak buat party korang boleh cuba The Terrace Bar & Grill mereka. Santai dan kalau buat waktu malam korang akan rasa kesibukan Bukit Bintang. Kalau untuk bersantai tanpa perlu berembun dorang pun ada The Hub yang mempunyai colourful chair yang comel comel je. 



Kedai Kopi Journal berkonsepkan old school kedai kopi tapi dimodenkan so nampak segar dan freshy. Kedai Kopi Journal ini menyediakan makanan dari roti bakar dan pastri yang dipanggang setiap hari dari studio pastri dan menu klasik timur bertemu di barat, memberi tumpuan kepada makanan Asia untuk makan tengah hari. Masa dibuka :

KEDAI KOPI JOURNAL
Monday to Sunday: All Day Dining: 6.30 am -  6.00 pm

THE TERRACE BAR & GRILL
Monday to Sunday: 5.00 pm to 12.00 midnight

So kalau korang ke Kuala Lumpur jadikan The Kuala Lumpur Journal (The KL Journal) Bukit Bintang Kuala Lumpur masukkan sebagai list penginapan korang. Maklumat lanjut korang boleh ke 


Sebahagian gambar di atas adalah hasil seni dari www.fishmeatdie.com. Thanks a lot Eros So. Awesome Photo!! Kalau korang tak suka berdekatan dengan hiruk pikuk bandar boleh la ke De Palma Eco Resort Kuala Selangor Pilihan Untuk Family Day. Mesti damai jeee... 
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

12 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Blum ada rezeki lg nk join event2 mcm ni..mesti bestkan..hotel pun lawa

    ReplyDelete
  2. Bestnya dpt bercuti, lama tak pi bercuti . Kt kl baik naik public transport jimat duit parking

    ReplyDelete
  3. wowww.. nampak selesa dan elegan hotel ni.. patutlah muka orang tu happy ajee yea. yang paling best ada kolam renang tu.. kelihatan macam korang je konker semua. mana yang lain? haha

    ReplyDelete
  4. Jeles tgk cik en jalan2.. Next time nk ikotttt hahaha 😃nk rasa jgk main kolam renang tu sambil tgk pemandangan bandar.

    ReplyDelete
  5. cantik design tempat dia yg dalam gambar tu.

    ReplyDelete
  6. Makanan and stay betul best best

    ReplyDelete
  7. klasik betul gambar kat katil tu. jalan bukit bintang zaman dulu agaknya :)

    ReplyDelete
  8. lama giler tak check in hotel..terpanggil2 lak hotel KL Journal ni hehehe..tgk bilik dia pun best je

    ReplyDelete
  9. Bestnya dapat best cuti, tempat pun menarik nampak tenang je

    ReplyDelete
  10. Wah bestnya. Dekorasi bilik nampak nampak cantik dan kemas.

    ReplyDelete
  11. Best kan. Nanti nak repeat lagi stay kat KL Journal hotel ni.

    ReplyDelete
  12. Bestnya pergi bercuti.. Tempat menarik tu sedap tengok cik en bersantai

    ReplyDelete
Previous Post Next Post