Siapa Wedding Planner Yang Boleh Dipercayai 2018/2019?

Siapa Wedding Planner Yang Boleh Dipercayai 2018/2019? | Keluarga pengantin menanggung rugi dan malu apabila weeding planner yang dipercayai buat hal. Katering tidak hadir ke majlis perkahwinan. Mesti korang ada baca story yang viral dulu bila seorang weeding planner menipu puluhan bakal pengantin dengan harga yang budget. Mesti korang takut nak ambik Weeding Planner kan? Nak uruskan sendiri pulak rasa tak mampu. Mana dengan urusan harian pastu terkejar kejar deal catering, deal pelamin, baju, makeup dan lain lain lagi. Urusan pejabat agama pun tak settle lagi. Last last korang terlupa buat spa dan facial muka. Masa bersanding muka letih dan sembab. Belum kes masalah catering buat hal, khemah tak ada stok dan tarikh korang pilih itu jatuh musim hujan. Dewan pulak full booking, rumah pula nak kena renovate sebab tak sesuai untuk tetamu yang ramai nanti. Tapi persoalannya sekarang Siapa Wedding Planner Yang Boleh Dipercayai 2018/2019? ini?



Siapa Wedding Planner Yang Boleh Dipercayai 2018/2019?



Asalnya cik en tertengok siaran lansung temubual kat TV AlHijrah yang tajuk Wedding Planner Penipu! Salah Siapa? Panel yang dijemput adalah top weeding planner The Weeding Heritage. Katanya kalau nak salahkan satu sama lain takkan ada penghujung tapi sebagai pengantin kena berfikir realistik dan bijak dari segi kos majlis. Kalau ada tawarkan RM5000 untuk 1000 orang tetamu korang rasa masuk akal tak? Cik en pun berfikir juga, sekarang ini 1 kepala pun dah bernilai RM10 ke RM13. Itu pun di kawasan cik en di Perak ini. Kalau di bandar bandar besar, ianya harga yang tidak munasabah. Belum masuk pelamin dan sebagainya kan? Senang sangat kita ini ditipu kan? Dalam temubual itu juga cik en tertarik dengan konsep Banglo Kahwin atau Bungalow Wedding yang dibincangkan. Cik en pun google la dan jumpalah The Weeding Heritage Bungalow. Dari situ cik en cuba dapatkan socmed mereka.








Dalam dok baca review yang ada, rupanya The Wedding Heritage ini menawarkan pakej lengkap perkahwinan yang sanagt berbaloi pada pandangan cik en. Dorang ada war warkan Pakej Lengkap Kahwin 2018/2019 yang mana boleh dibuat di rumah sendiri atau dewan pilihan korang. Kalau korang tak mahu buat di rumah disebabkan ruang yang kecil atau dewan yang korang nk tempah penuh serta tak ada tempat yang sesuai untuk buat majlis ini, korang jangan risau, sebabnya The Wedding Heritage menawarkan banglo kahwin yang mempunyai 3 cawangan di Ampang, Kota Damansara dan Putrajaya. Lagi senang kan? wedding venue di banglo tambah pulak dengan pakej lengkap terbiak di KL dan Sleangor ini.

simple tapi cantik kan?


Lepas cik en dok usha juga gambar photographer dorang yang include dalam pakej ini. Nampak cun cun semuanya. Kalau cik en la yang depa tangkap, mesti nampak macam nealofa kahwin gitew. Hahahhaha.. Tapi sirius, cik en suka sangat hasil gambar photographer official mereka itu setanding dengan photographer international. Sangat sangat cantik. Cik en dok baca 1 ayat ini berulang kali sambil gosok gosok mata. Betul ke dapat Free Album dan Unlimited Photo Pendrive sekali? Eh eh betul la.. dapat free. 

Nampak candid tapi timing dorang ambik itu nampakkan seri pengantin

pandai ambik gambar walaupun background cerah dan baju bridemase cerah

yang ini cik en paling suka. walaupun malam tapi hasil tangkap gambar yang profesional menampakkan seri majlis dimalam hari

suka gambar ini juga. nampak elegen

Selain dari Free Album dan Unlimited Photo Pendrive  ini, ada banyak lagi dorang akan bagi free. Kalau tak percaya cuba korang tengok pakej di bawah ini. Katanya pakej baru The Wedding Heritage ini.




Agak mahal ke? atau tak cukup dengan 1000 pax tu? kornag boleh dapatkan quotation dari mereka mengikut budget dan bilangan serta pakej. Request apa yang korang nak dan dorang akan preapre untuk korang. 

Ofkos la kalau sembang pok pok pasal pakej ini semua wedding planner memang tip top la tapi cik en masih tak leh nak percaya sangat tanpa ada review dari customer dorang sendiri. Dari review ini la yang akan buat kita lebih trusted kan? Yang ini cik en cuba cari di youtube 


rupanya team TWB ini sangat membantu. Kredebiliti mereka sangat tinggi. Bagus bagus! Dari feedback ini mereka memang membantu merancang perkahwinan korang dari awla sampai habis. Selalunya customer dorang ini dari golongan yang sibuk dan tak cukup masa macam pramugari yang penuh shedule flight, golongan profesional yang busy dengan meeting, golongan doktor yang penuh temujanji pembedahan dan mereka pulak tak mahu menyusahkan keluarga untuk handle ataupun yang memang tak ramai ahli keluarga dapat membantu. 

Selain itu ramai juga cik en tengok berpuas hati dengan perkhidmatan The Wedding Bungalow ini dan ada lebelkan mereka dengan trusted Wedding Planner di Malaysia ini.


Selain itu kornag boleh baca feedback dari customer bawah ini




Isk, nampak terbaikla The wedding Bungalow ini kan? Cik en pun macam dah tersuka pula. So kepada yang tengah mencari (termasuk diri sendiri juga ahhahaha) wedding venue dan pakej lengkap kahwin 2018/2019 boleh la book The Wedding Bungalow "No 1 Bungalow Wedding Venue In Malaysia. 

Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

34 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Cantik-cantik gambarnya. Alhamdulillah ada wedding planner yang ikhlas dan jujur macam ni. Pelanggan pun happy :)

    ReplyDelete
  2. Menariknya pakej ni. Bagus untuk bakal pengantin yang tengah cari pakej macam ni. Kalau tak kawin lagi bolehlah try huhu

    ReplyDelete
  3. Menarik nampak pakej yang lengkap...ehh nak kawin kena Cari perkhidmatan yang boleh dipercayai dan berpengalaman

    ReplyDelete
  4. semua hebat2 dan cantik hasil mereka

    ReplyDelete
  5. Wah bagus ni.. Sesiapa nak kahwin beh gunakan khidmat mereka. Sekarang memang kena berhati hati takut kena tipu dengan wedding planner

    ReplyDelete
  6. Senangkan lau ada pakej lengkap mcm ni..xyah pening2 kepala nk cari merata

    ReplyDelete
  7. Memang viral jugak kisah wedding planner yg tipu tu.. Sian la mangsa2..yg nk kahwin boleh la suggest try the wedding heritage ni kan.. Pakej pun berbaloi dgn kawasan yg selesa.

    ReplyDelete
  8. Mudah sekarang ada wedding planner ni tp kena pilih betul2

    ReplyDelete
  9. pergh jauh sgt.. tp ok benor harga cmni..

    ReplyDelete
  10. Wedding planner ni mmg best..kawan wa de amik wedding planner ni..dan dia kata mmg best semua okay.. Jeles tgk mcm nk kwen lagi..haha

    ReplyDelete
  11. Wah,bagusnya pakej ni... Boleh syorkan pada kawan2 saya

    ReplyDelete
  12. menarik pakej-pakej yang ditawarkan ni.

    ReplyDelete
  13. Wahh menariknya pakej ni, sangat berpatutaan dengan hargaa.

    ReplyDelete
  14. Sekarang ni ramai yang nak ambil kesempatan kan. So, kena betul2 selidik latar belakang wedding planner supaya tak tertipu

    ReplyDelete
  15. Mencari 'wedding planner' bukanlah mudah. Ramai yang bagus-bagus, tapi untuk mencari yang 'ngam' agak susah

    ReplyDelete
  16. Menarik pakej dia..tapi adoi laa...nak kawen dgn siapa ni! Haha

    ReplyDelete
  17. Bagus ada ni..boleh dipercayai..perkahwinan pun indah je

    ReplyDelete
  18. wah macam terbaik la pakej ni. bagus kalau ada pihak yang uruskan perkahwinan kita, takde la kita pening sangat. family pon tak letih sangat. dulu kawen, sendiri-sendiri uruskan. Kesian dekat mak. nanti next wedding, adik Iday nak tengok pakej2 ni. hehehe

    ReplyDelete
  19. lawa lawa, weddingheritage memang dah femes dah. feedback and hasil diorang memang dah tiptop.

    ReplyDelete
  20. nampak elegan semuanya tu dari pelamin,etc

    ReplyDelete
  21. Waaaa best nyaaa.. Rasa macam nak kahwon esok..

    ReplyDelete
  22. Waaaa best nyaaa.. Rasa macam nak kahwin esok..

    ReplyDelete
  23. haaih menariknyaaa cantik2 wedding orang hehe wedding sendiri tatau bila pulak =D

    ReplyDelete
  24. Semuanya cantik..macam ni lagi senang sebab semua bleh tertumpu satu tempat je kan..x yah byk2 kenduri, x yah nak pening2 rumah berkecah..semua habis kat sini je...ye x?

    ReplyDelete
  25. Wow.. terima kasih info.. bookmark!

    ReplyDelete
  26. 15 tahun dulu tak ada pakej macam ni.. Kalau ada memang mudah sekali. sekarang ni dah mudah byk pilihan menarik, harga pula... berbaloi kalau list downkan satu-satu

    ReplyDelete
  27. ingat masa awal2 dorang nak buat twh ni, tak sangka secepat ini nama twh blh jadi gah dimata org ramai.

    ReplyDelete
  28. wah... informasi menarik. manalah tau satu hari dah sampai seru, bolehlah rujuk entri ni. haha. yang penting hasilnya bagus dan puas hati!

    ReplyDelete
  29. Pakej yang lengkap macam ni sape yang tak nak kan.. tambah-tambah buat kat banglo mewah yang cantik.. wah.. pastinya menajdi kenangan indha sampai bila2 buat pasangan pengantin dan keluarga

    ReplyDelete
  30. Terima kasih. Ada banyak kawan saya nak kahwin tahun ni. Boleh saya sharekan.

    ReplyDelete
  31. The decoration and the plan sounds too good to be true, but it is! Can’t wait to tell my friend about it. Thanks for sharing!

    ReplyDelete
  32. A complete package like that will definitely be a dream for all newly weds. They'll appreciate how time and cost saving it will be.

    ReplyDelete
  33. This year a lot wedding fair. And packaging attractive. This wedding planner having good package.

    ReplyDelete
  34. best jugak kalau dapat package yang lengkap mcm nie senang kerja dan mudahkan skit urusan. memang mantap payiy pilih nanti.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post