Sinopsis Akadku Yang Terakhir

Sinopsis Akadku Yang Terakhir

Sinopsis Akadku Yang Terakhir | Akadku Yang Terakhir adalah diadptasi dari novel karya Acik Lana dan bakal ditayangkan. Gandingan Amar Baharin dan Mia Ahmad akan dikatakan bakal menjadi pilihan penonton. Jom kita baca sinopsisnya :

Tugas sebagai seorang Pakar Psikoterapi telah menemukan Rania Baheera dengan seorang duda yang tiga kali berkahwin, tiga kali bercerai tanpa sebab bernama Irham Zahri. Dan keengganan Irham Zahri untuk bekerjasama dalam setiap sesi terapi yang diatur menambahkan rasa sebal di hati Rania.
Hati yang rimas mula bergetar indah tatkala kehadiran Rania berjaya menghapus bayang-bayang silam dan menyuntik keyakinan buat dirinya. Usaha meraih kepercayaan Rania membuahkan hasil apabila cinta yang dihulur disambut penuh kasih. Dan sekali lagi lafaz akad nikah meniti di bibir Irham Zahri dengan tekad yang perkahwinan ini akan menjadi akadnya yang terakhir. Tiada lagi selepas Rania!
Tatkala dibuai keindahan menikmati alam berumah tangga, hubungan Rania dan Irham Zahri bergoncang dengan kehadiran Zalia yang menaruh dendam dan juga sikap melindungi Fazriq.
Mampukah akad yang dilafaz menjadi akad terakhir yang kekal sehingga ke hujung nyawa?
“Kerana aku mula mengerti betapa indah cintamu, Betapa agung dan tulus kasih sayangmu, Kini aku bersumpah, kau yang terakhir buatku….”
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Irham Zahri punya trauma yg menyebabkan dia tidak dapat bertahan dalam alam perkahwinan. Berjumpa Rania Baheera , Pakar Psikoterapi atas desakan papanya kerana bimbang dengan masalah jiwa Irham yang berkahwin dan bercerai 3 kali dengan usia perkahwinan tak sampai setahun!
Rania dalam diam menyimpan perasaan sayang kepada abang angkatnya, Fazriq. Sedangkan Fazriq cintakan Zulin, kakak Rania. Irham pula punya kisah ‘pahit’ dari pengalaman pakciknya.
Dari situlah, bermulanya pertemuan Irham dengan Rania. Permulaannya Irham memang tidak dapat terima Rania sebagai doktor yang merawatnya. Lagi2 bila dia lihat Rania terlalu muda dan belum berkahwin. Disebabkan ego Irham sampai tidak mahu memberi kerjasama, Rania terpaksa berbohong bahawa dirinya telah berkahwin. Irham pula cuba merasuah Rania untuk memalsukan laporan, tapi Rania tidak makan rasuah. Irham yang geram dengan sikap Rania membuat rancangan untuk mengenakan Rania. Dalam masa yang sama Rania kecewa dengan Fazriq lalu Rania menerima tawaran Irham dan pergi ke Johor. Tapi lain pula yang jadi bila tiba - tiba hatinya berasa lain dan mereka semakin rapat.
Macam-macam cara Irham pikat Rania. Irham sampai sanggup melamar Rania jadi isterinya. Irham telah buat Rania melupakan Fazriq 100%. Rania yang pada mulanya menindakkan perasaannya terhadap Irham akhirnya kalah dengan perasaannya. Hatinya mula belajar merindu bila Irham jauh dimata. Tapi Rania masih serba salah untuk menerima Irham disebabkan sejarah perkahwinan Irham sebelum ini. Tapi bila hati dah sayang, Rania terima jugak lamaran Irham. Manakala keluarga Irham berasa ragu2 dgn keputusan Irham untuk berkahwin lagi kerana bimbang ‘jiwa’ Irham masih tidak sihat!
Awal perkahwinan mereka bahagia namun Irham mula berubah kerana rasa cemburu pada hubungan Rania dan Fazriq. Keadaan menjadi rumit bila Irham bertindak kasar kesan dari masalah jiwanya. Campur tangan keluarga membuatkan Irham terpaksa melepaskan Rania!
Sedih dan kecewanya Rania dgn keputusan Irham tapi akur demi masa depan mereka! Irham kemudiannya berkeputusan merawat ‘sakit’nya di luar negara. Manakala Rania kekal menunggu dan tetap setia kepada Irham. Dua tahun berpisah dan dipertemukan dalam situasi salah faham! Sakitnya Irham bila ‘tahu’ Rania bersama Dr Herdy. Terlukanya Rania bila ‘hadirnya’ Jannah antara dia dan Irham…
Sekali lagi keluarga campur tangan dan salah faham diperbetulkan…Hati keduanya yg masih dan punya cinta kembali terikat… dan kali ini ikatan mereka lebih indah dan manis dengan restu kedua2 belah keluarga dan tanpa ada rahsia! sumber
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

1 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. banyak rupanya novel...makin banyak la drama di tv adaptasi novel...
    tapi indonesia juga buat perkara sama termasuk hollywood

    ReplyDelete
Previous Post Next Post