Peringatan Untuk Bakal Pengantin!!




Asslamualaikum 
apa khabar semua..
rajin pulak cik en mengupdate blog..
Alhamdullah diberi kesempatan untuk mengupdate. walaupun tak lama dapatlah kongsi satu info untuk bakal bakal pengantin. tidak kira lelaki atau perempuan.
Kisah ini diberitahu oleh rakan serumah cik en yang bakal berkahwin tak lama lagi
dan cik en pun reserach di Google untuk mengetahui secara fakta.. dan yup! cik en temui
Disini cik en menasihati yang mana bakal berkahwin dan pernah mempunyai ex ytang ramai sebelum melangkah ke gerbang perkahwinan menebus kafarrah / melanggar sumpah.
kenapa cik en nasihati camtu, sebab masa kita dok bercinta awal awal dengan ex lama kita, pernah tak kita bersumpah dan berjanji apa -apa seperti kes adik yang upload video "saya janji dengan awak"




kes adik ni dia dan berjanji dan ianya sepatut untuk yang dah berkahwin
dengan kata kata ini la sebenarnya kita telah terlanjur berjanji dan bila kita mahu mengahwini bukan orang yang pernah kita janji, apa jadi dengan janji janji dan sumpah kita sebelum itu
pernah tak kita terfikir ada kes selepas kahwin ada yang lambat dapat anak, perkhawinan hanya bertahan sementara dan macam macam masalah.
jadi disini ada cara untuk kita menebus janji/sumpah kita 




  1. Memberi makan sepuluh orang miskin, yaitu dari makanan yang biasa kamu berikan kepada keluargamu,
  2. Atau memberi pakaian kepada mereka,
  3. Atau memerdekakan seorang budak.
Barangsiapa tidak sanggup melakukan yang demikian, maka kafaratnya puasa selama tiga hari. Yang demikian itu adalah kafarat sumpahmu bila kamu bersumpah (dan kamu langgar).” (QS Al Maidah: 89).

Puasa boleh dilakukan bila bila masa kecuali hari yang diharamkan puasa dan niatnya seperti berikut:
Niat puasa bagi membayar kifarat adalah seperti biasa iaitu Sahaja aku

berpuasa esok hari untuk membayar kifarat sumpah kerana Allah
S.W.T.
Semoga dengan perkongsian ini dapat membantu kita yang ada dalam kemusykilan ye

p/s : cik en pun kena buat kalau nak kawen t.. 
Photobucket
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

2 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Previous Post Next Post