Sudah Jatuh Ditimpa Tanga


salam semua
hampir 2 minggu cik en tak update apa apa
bukan kerana bz sahaja... tapi macam macm masalah dah berlaku pada cik en..
ada sebahagian blogger tahu keadaan cik en..
entry last cik en cik en didenda rm20k merupakan entry sebelum kejadian malang bertimpa timpa terjadi kepada cik en
terlalu payah cik en bangun dari kekecewaan, frust,sedih..
dalam masa 2 minggu ni berat cik en jatuh 5 kg kerana memikirkan dugaan cik en ini..
cik en tak dapat ceritakan semua.. kerana ada yang bersifat peribadi..
dalam 2 minggu ini cik en dibelenggu dengan pelbagai masalah.. masalah kewangan, keluarga, cinta, tekanan di tempat kerja..
diakui cik en tersungkur bila dugaan ini bertimpa timpa.. 
2 minggu pada orang lain merupakan minggu kebzan, exam, menyambut bulan ramadhan..
tapi cik en , 2 minggu ini merupakan minggu begitu perit sehingga cik en kekeringan air mata untuk menitis..

dan saat entry ini ditaip air mata cik en laju mencurah curah...
pada 210712, selesai berbuka, cik en, abah dan adik cik en terus bersiap untuk ke kedah.. untuk ambik opah cik en untuk berpuasa di kampung cik en..
kami sampai di alor janggus alor setar kedah jam 11.45 malam.. pukul 2.30 pagi kami bergerak balik.. sampai di hentian R&R Juru, cik en dan yg len berhenti untuk bersahur.. 
Cik en park barney tak jauh dari tempat makan kami.. kami berenti lebih kurang jam 3.45 pagi.. dan kami kembali semula ke kereta jam 4.00 pagi..
tau apa terjadi.. kereta cik en dipecah pencuri.. dibahagian penumpang depan.. 
tau apa yang hilang... seluruh handbag cik en yang mengandungi Wang tunai 2.5 k, galxy tab, wallet, pendrive dan beberpa lagi benda penting..
terduduk cik en kat situ.. tingkap dipecahkan dan beg cik en lesap begitu sahaja.. 2 hari sebelum kejadian ituberlaku, cik en dah kehilangan 1k..
dalam masa 2 hari, cik en kehilangan 3.5k.. dengan galaxy tab kesayangan cik en.. nasib la.. henset cik en tak ada dalam beg tu...beg cik en dah disorokkan bawah kerusi tapi penyamun tu tahu je kan tempat kt mana kita letak barang beharga
semasa laporan dibuat, polis yang bertugas kata tempat tu mmg black area.. jadi sesiapa yang pernah singgah atau akan singgah kt situ, hati2 la.. dorang hanya menggunakan motosikal je..
kesannya dari kes tu, cik en terpaksa menanggung kerugian dimana duit tu merupakan duit orang lain..
cermin kereta dekat 2rts untuk diganti..
ditambah kisah peribadi cik en yang mana kecintaan cik en meninggalkan cik en.. 

2 perkara ini buat cik en down.. tersungkur..
dalam masa 2 minggu tu gak cik en menerima satu lagi masalah keluarga.. yang mana agak serius.. yang mana cik en simpan dalam hati.. x sesuai untuk dibicara umum kerana maruah keluarga..
kesempitan yang berlaku pada cik en kali ini betul betul mematangkan cik en..
4 perkara terpenting, keluarga, kecintaan, kewangan dan kerja merupakan semangat kita.. andai satu xde kita mampu lagi tersenyum..


tapi cik en terima dugaan keempat empat perkara terpenting ini..
dan cik en kena menanggung seorang.. sendirian...
buat cik en mencari ketenangan diri..
alhamdullah, cik en mula berhijrah..
niat bukan untuk riak tapi sekdar pengkongsian pada semua..
cik en mula bertudung pada 31/7/12
cik en pernah kata dalam entry dulu dulu.. cik en akan bertudung sepenuhnya..
dan sekrang Alhamdullah cik en dah tunaikan janji tu..
jadi kat sini cik en nak pesan yang mana bercinta, hargailah orang yang kita sayang.. 
dalam masa 2 minggu ini, cik en meninggalkan kawan blogger cik en kat sini untuk cik en cari semangat baru
dan pada hari ini cik en mula menaip entry setelah kekuatan mula ada pada cik en..



p/s : cik en dalam proses musahabah diri, mengawal amarah, baran dan benda yang tak baik.. cik en nak menjadi sebijak aisyah dan sebaik khadijah di sisi Nabi Muhammad..


Photobucket
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

18 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. banyaknya dugaan.. tak layak bagi Ros, untuk menyuruh Ci En bersabar.. tapi, Ros tetap akan meminta supaya Cik En bersabar dan banyak berdoa kepada Allah ye.. Mungkin ada hikmah di sebalik semua yang berlaku..
    Alhamdulillah CIk En dah berhijrah :)

    ReplyDelete
  2. trlalu byk dugaan..sbr ea kak..moga baik2 semuanya..

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah. Lihatlah. Ada hikmahnya bila kita diturunkan dengan dugaan itu semua. Mohonlah bersungguh2 dengan Allah agar diberikan jalan untuk menyelesaikan masalah. Yang penting ialah niat dan keikhlasan. Insyaallah sekiranya diiringi dengan kesungguhan, akan lebih mudah jadinya. Allahumma Yassir Wa Laa Tu'assir.. Ya Allah, permudahkanlah dan jangan menyukarkan. Amiin.

    ReplyDelete
  4. Sabaq cik en..dugaan buat cik en di bulan puasa nihhh..sabaq yer. Allah sygkn cik en tuh dgn mberi dugaan yg amat berat..perbykkan doa mintaq petunjuk drNya ya..smg cik en lbh tabah n sabaq ;-)

    ReplyDelete
  5. Ohya cik en tgal area mn?? Area alor jgus tuh dekat sgt gan kg sy.

    ReplyDelete
  6. Ya Allah..musibah menimpa cik en terlalu byk rupe ye..namun,Alhamdulillah.kdg2 Allah turunkan dugaan sebagai tarbiah bt diri.mengingatkan diri sndri.smoga semangat cik en trus bertambah dan dipermudahkan urusan seterusnya..amin.Harap jalan dihadapan makin bersinar bt cik En :)

    ReplyDelete
  7. byk betul dugaan cik en...bersabar lah sayang setiap apa yg berlaku itu ada hikmahnya.....Allah swt tidak kejam untuk menduga mereka2 yang tidak mampu untuk memikul beban itu...Cik En adalah org2 yg terpilih untuk diduga.....semoga lps nie cik en akan lebih waspada lagi...

    ReplyDelete
  8. semoga cik en tabah dgn dugaan yg Allah turunkan.... jgn sedih2 yer...

    dan Alhamdulillah cik en berubah ke arah yg lebih baik...

    ReplyDelete
  9. ya Allah cik en. beratnye dugaan ni. sabor byk byk ye.

    ReplyDelete
  10. Ya Allah hebat sungguh dugaan cik ein.. Allah sayang cik ein dia mahu cik ein rapat denganNYA.. sabar ea cik ein, si pencuri tu lepas didunia tapi tak lepas kat sana nanti.. Dengan dugaan2 macam nie la membuatkan hidup kita lebih kental dan bersyukur. Aida doakan cik ein moga dilindungi olehNYA.

    ReplyDelete
  11. suhbanallah. .teruknye, sabar je la en..dugaan bln pose

    ReplyDelete
  12. bahayanya... dugaan utk cik en... sabo yer..

    ReplyDelete
  13. semoga cik en tabah yer... pencuri ada alat yg boleh detect benda berharga di dalam kereta

    ReplyDelete
  14. sama la ngan sya...dibulan puasa ni dugaan yg datang harap ditempuh dengan tenang....hnya Allah maha mengetahui..banyakkan bersabar dan teruskan bersyukur..sesungguhnya kita sebenarnya insan bertuah dipilih diberikan dugaan..kerna setiap dugaan pasti terselit ganjaran..amin.

    ReplyDelete
  15. yaa Allah kifarah tu cik en..bersabarla...yakin mcm ni, Allah nak sucikan harta & Allah nak uji kerana ada ganjaran lebih besar di akhirat kelak..yakin la dgn janji Allah bukan janji manusia..peringatan utk sy jugak nanti bile ke sane..Allah tgh uji cik En tanda Allah sayang cik En :)

    ReplyDelete
  16. Maaflah lbt menjengguk cik en di sini.Semoga cik en tabah menghadapi dugaan ini semua.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post