Masih Mampukah Malaysia Melahirkan Pemain Badminton Negara Setanding Datuk Lee Chong Wei?

Masih Mampukah Malaysia Melahirkan Pemain Badminton Negara Setanding Datuk Lee Chong Wei? | Cik en adalah peminat sukan badminton dan juga pernah menjadi pemain badminton jabatan  yang mewakili negeri Perak dan cik en semenjak itu, cik en mengikuti perkembangan sukan ini. Cik en akui kelebihan Datuk Lee Chong Wei sukar ditandingi selepas Anak Anak Sidek. Semua juga sedia maklum, Datuk Lee Chong Wei merupakan anak didik Datuk Misbun Sidek. Beliau menggunakan formula sendiri untuk melatih Datuk Lee Chong Wei sehingga mendapat gelaran dunia. Persoalannya sekarang Masih Mampukah Malaysia Melahirkan Pemain Badminton Negara Setanding Datuk Lee Chong Wei? 


Masih Mampukah Malaysia Melahirkan Pemain Badminton Negara Setanding Datuk Lee Chong Wei?



Persoalan itu cik en sendiri timbulkan kepada Datuk Misbun Sidek semasa Kejohanan Remaja Terbuka Bandar Baru Setia Awan Perdana (BBSAP) 2020 di Manjung Badminton Arena pada 14 Mac 2020 yang lepas. Datuk Misbun Sidek menjawab negara perlu menggunakan modul latihan khas yang selaras bagi melahirkan lebih ramai bintang sukan itu bertaraf dunia seperti Datuk Lee Chong Wei. Beliau mahu Malaysia mencari formula khusus supaya atlet badminton negara terus menempa nama di persada antarabangsa.


Oleh kerana itu, Datuk Misbun Sidek telah merangka satu Modul Kejurulatihan Khas Badminton Negara. " Modul ini yang telah diguna pakai selama ini hingga mampu melahirkan jaguh seperti Datuk Lee Chong Wei dan pemain lain yang mengharumkan nama negara di persada dunia,” katanya.



Beliau berharap modul ini akan menjadi peninggalan berharga pada bidang sukan badminton selepas perkhidmatan kejurulatihan beliau berakhir suatu hari nanti. Modul inilah yang boleh digunakan oleh jurulatih yang ada di Malaysia bagi memastikan Malaysia akan terus menyerlah dalam sukan badminton ini. 


Datuk Misbun Sidek yang baru dilantik sebagai Pengarah Pembangunan Remaja Kebangsaan Persatuan Badminton Malaysia (BAM) berkata, Malaysia perlu terus menghantar pemain negara untuk bertanding di peringkat antarabangsa supaya kedudukan negara kekal di tangga tertinggi.

Dalam hal itu, penganjuran Kejohanan Remaja Terbuka Bandar Baru Setia Awan Perdana (BBSAP) 2020 dapat mencungkil bakat bakat baru dalam sukan ini. Ditambah pula Dewan Badminton Datuk Misbun Sidek dibina oleh Pemaju BBSAP yang mempunyai 6 gelanggang berpotensi mengilap bakat bakat baru di sekitar BBSAP. 


BBSAP merupakan bandar terancang terbesar di Perak yang telah dianugerahkan Pembangunan Rumah Mampu Milik Terbaik fasa pertama dalam Anugerah Kecemerlangan Pembangunan iProperty (iDEA) 2019 baru-baru ini. Pemaju bagi BBSAP adalah Taraf Nusantara yang merupakan satu-satunya syarikat pemaju di Perak yang mengkhususkan dalam pembinaan rumah mampu milik. Dengan lebih 5 tahun pengalaman dalam pembinaan projek perumahan mampu milik.

BBSAP adalah kawasan yang strategik untuk membeli rumah. Tidak kira ianya rumah pertama atau sebagai aset. Ini kerana harganya yang mampu milik dan berhampiran dengan kawasan berpotensi tinggi. Korang boleh baca di Betuahnya Siapa Memiliki Rumah Di BBSAP | Bandar Baru Setia Awan Perdana Sitiawan Perak. Korang juga boleh terus ke www.mybbsap.com untuk maklumat lanjut. 
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

2 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Harap pemain professional akan dilahirkan di sini. Semoga dapat harumkan nama Malaysia

    ReplyDelete
  2. First, grip your badminton racket correctly. If you're not gripping your racket correctly, it's hard to generate maximum power for your shots. article

    ReplyDelete
Previous Post Next Post