100Mbps hanya RM99? Rasanya Dah Boleh Bertukar kepada TIME Internet

100Mbps hanya RM99? Rasanya Dah Boleh Bertukar kepada TIME Internet | Sebagai seorang blogger, pemain game online tegar dan kaki online yang extreme, semestinya korang mencari dan terus mencari pelan jalurlebar yang murah tapi mampu memberi kelajuan maksimun dalam melayari kegilaan korang bila berada dalam talian dan dapat mengatasi masalah gangguan semasa melayari seperti cuaca, bangunan dan lain lain lagi termasuklah cik en. Banyak pelan yang ditawarkan tapi cik en tak nampak pakej yang berbaloi dari segi kelajuan, harga dan kepuasan. Sampai la cik en diperkenakan dengan TIME. Dan cik en sangat tertarik dengan Internet Time yang telah melancarkan langganan dalam talian TIME untuk pelan jalurlebar eksklusif 100Mbps dengan hanya RM99 sahaja.


100Mbps hanya RM99? Rasanya Dah Boeh Bertukar kepada TIME Internet 

Dalam perlancaran itu juga, TIME juga melancarkan pelan jalur lebar rumah terpantas di Malaysia iaitu 1Gbps. Gigabit tau bukan lagi Megabit. Dengan 1Gbps atau 1000 Mbps ini, korang memang akan puas melayari internet seperti tanpa ada halangan halangan yang boleh buat mood korang menjad Hulk. Hahahha. Dengan 1Gbps korang boleh muat turun video, stream movie dan muat naik gambar tanpa perlu menunggu atau buffering langsung. Berdesup sekelip mata dah tersave. Tak sempat korang nak ke tandas dah boleh layan movie. Selain itu untuk kaki games online pula, korang akan merasai kelajuan permainan tanpa "hang" walaupun dalam masa yang sama korang tengah layan internet yang lain seperti youtube dan sosial media yang lain. Kalau yang buat bisnes online pula, korang boleh jawab pertanyaan pelanggan tanpa sempat pelanggan nak bertanya. Hahahhaha. Just joke okey!

Tapi cik en selalu ada masalah bila cuaca tak menentu seperti hujan dan ribut. Baru nak layan streaming Gegarvaganza di youtube, mai hujan, tersekat sekat pula. Hilang mood tau. Sebab nak selesaikan masalah itu cik en memang nak memilih Fibre Broadband dari mobile broadband. TIME menggunakan Fibre Broadband yang mana ianya sambungan jalur lebar yang lebih cepat, dipercayai, selamat, muat turun dan muat turun yang lebih tinggi dan dapat nilai harga yang lebih murah. Pendek kata harga yang dibayar berbaloi dengan perkhidmatan yang di tawarkan. 


Tapi the best deal dari TIME adalah 100Mbps dengan harga hanya RM99 berbanding dengan pelan internet yang lain yang kebiasaan harga RM129++. Lagi best dengan TIME ini, kelajuan muat turun dan muat naik sama iaitu 100Mbps berbanding pelan yang lain. Barulah betul kan bila korang memilih pelan jalurlebar kelajuan 100Mbps. 


Berbanding dengan pelan internet yang terkenal di Malaysia, pakej mereka tawarkan adalah 100Mbps tapi korang takkan dapat kelajuan yang sama untuk muat turun dan muat naik. Contoh ambil pakej 100Mbps tapi kelajuan untuk muat turun adalah 100Mbps dan hanya 50Mbps kelajuan untuk muat naik. Sebab itu pengguna pelan internet yang lain termasuk sekarang cik en gunakan Pelan U dapat rasakan perbezaan tersebut.

Untuk pelan Time 100Mbps hanya RM99 dan pelan TIME yang lain, korang tak perlu nak bersiap berjam jam make up dan keluar untuk mendaftar, sebabnya pendaftaran pelan TIME hanya terdapat dalam online sahaja dan siap mendaftar dalam beberapa minit saja tau! Kalau korang nak tahu juga masa untuk mendaftar adalah sangat sangat terhad. So korang kena cepat cepat melanggan sebelum tamat tempoh tawaran dan jadilah orang pertama menggunakannya. Baru la boleh berlagak (ahahhaha).

And last, TIME menawarkan off RM100 dalam bil kalau korang mendaftar sekarang. Untuk mendaftar dan maklumat lanjut korang boleh ke https://bit.ly/2PeKS0g

Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

9 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Pernah test ke upload and download same spead... share la resultnya...🤗
    Teman pun nak tau jugak...

    ReplyDelete
  2. Menarik juga offer TIME ni. Bolehlah risik-risik dulu

    ReplyDelete
  3. Anyway, just alert tuan admin... asymmetrical bandwidth dalam T&C tu ada mention for plan 100Mbps > which is 100Mbps download and 50Mbps upload... mohon pencerahan sebab dalam entry tuan mention sebaliknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk TIME 100 MBPS download sama dengan upload.. yg t&c itu untuk * untuk Unifi. bukan Time.. ada tanda * dan ** kan? dan tengok column tepi.. Unifi dan maxis.

      Delete
  4. bagus jugak internet TIME ni. Hari tu baru sebut² nak tukar .. heheh

    ReplyDelete
  5. Bercadang nak tukar kpd TIME lah, lebih murah dgn speeds yg sama..jom tukar heheee

    ReplyDelete
  6. Tudia.. macam best.. kat sini sy guna ja wifi asrama ^^"

    ReplyDelete
  7. Eh, macam berbaloi sangat ni. bolehlah cuba pakai sebab skang streamyx pun slow semacam je

    ReplyDelete
  8. Tapi sayangnya time ni tiada dekat semua tempat. sekarang hanya ada coverage dekat klang valley dan shah alam. hanya untuk high rise building, tiada untuk land houses. kalau tidak, memang dah lama tukar ke time. cuba lah check coverage dulu sebelum medaftar.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post