www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2018-06-11

Maksud Warna Penutup Botol Air Mineral

Maksud Warna Penutup Botol Air Mineral | Pernah tak korang perasan, air mineral yang korang beli itu ada warna hijau, biru dan sebagainya. Terutama warna penutup botol air mineral itu sendiri. Tahukah korang yang warna warna itu ada maknanya sendiri? Mungkin ada yang tahu tapi mana yang tak tahu itu, cik en nak kongsi dengan korang Maksud Warna Penutup Botol Air Mineral ini untuk panduan korang juga

Maksud Warna Penutup Botol Air Mineral
Maksud Warna Penutup Botol Air Mineral

Maksud Warna Penutup Botol Air Mineral

Untuk pengetahuan korang ada 3 warna yang diguna pakai dalam menentukan jenis air mineral. Dan kalau korang perasan juga ianya akan berbeza harga. Ada yang murah dan ada yang mahal. 3 warna tersebut adalah Putih, Biru dan Hijau . Jom kita baca apa Maksud Warna Penutup Botol Air Mineral ini.

1. Penutup Putih

Ia merupakan air paip yang ditadah kemudian menjalani proses penyulingan serta ditambah bahan kimia. keaslian air semulajadi itu dah takde.

Sebab tu air penutup putih hanya dilabelkan sebagai air minuman atau drinking water.

Harga lebih murah dari yang kaler biru atau hijau.

2. Penutup Biru 

Diperolehi dari sumber air bawah tanah dan dipam naik untuk menjalani proses penyulingan sebelom dibotolkan. Haa baru boleh dilabelkan sebagai air mineral,original gitu. Harga pon takde mahal sangat. Sedang-sedang je.

3. Penutup Hijau 

Yang penutup hijau tu Air mineral semulajadi. Air ni diambil khas dari dalam tanah di kawasan tertentu yang diperakui mempunyai kandungan mineral yang sangat tinggi. Kira gred A+ lah senang citer. Harga dia pon paling mahal antara ketiga-tiga ni.


  5 comments:

  1. oh ada beza rupanya ..br tau..tq for info

    ReplyDelete
  2. yang penutup hijau tu memang lain rasa air dia

    ReplyDelete
  3. kak pip suka minum air spritzer ... rasa lebih sedap ..
    tutup kaler hijau kan ...

    ReplyDelete
  4. Botol tutup putih selalu harga paling murah. Kadang-kadang 50 sen pun boleh dapat

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!