www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2016-04-23

Burung Pungguk atau Burung Hantu


Burung Pungguk atau Burung Hantu | Sekali tengok, cik en ingatkan burung hantu, tetapi salah rupanya, burung ini di panggil burung pungguk. Jarang kami menerima kes burung lagi lagi burung sebegini. Dipercayai dijumpai di kawasan rumah pemilik tersebut. Burung pungguk ini seliuh dibahagian bahu dan cik en kongsi videonya di bawah ini


Kuku kaki dia melukakan sedikit kepak dia dan kami telah memberi rawatan. Diharap burung comel ini akan sihat dan boleh terbang semula. Burung pungguk ini adalah disenaraikan di bawah Akta Pemulihan Hidupan Liar dan diistihar haiwan liar yang dilindungi sepenuhnya.

Apakah perbezaan burung pungguk dan burung hantu?


Daripada gambar di atas, burung hantu bermuka bulat dan tiada telinga seperti burung pungguk. Dan saiz Burung Pungguk lebih kecil dari Burung Hantu.

9 comments:

Wani Sukarno said... [Reply]

Laa ye ke ada jugak spesis burung camni singgah kat pokok belakang rumah tapi besar sangatt.. Telinga dia macam burung pungguk tu laa. Ingat burung hantu

PeRdU cINta said... [Reply]

O beza ya cik en...setahu PC sama cuma gelarannya lain...kihkihkih...silap pulak PC..

JAMIL HASHIM said... [Reply]

jalan-jalan dari http://jmbelog.blogspot.my/

Mr. Doctor said... [Reply]

Boleh tak suruh dia hantarkan surat ala-ala Harry Potter.. Hahaha..

~aSHa~ said... [Reply]

salam singgah dan perkenalan..

;)

asha zida

LYAfrina said... [Reply]

lebih kurang je..x pnh tgk live lg brg pungguk ni..

adianiez AIDA said... [Reply]

aida sangka ia sama.
tak sama ekk?
info baru ni :) tq.

Dunia Zumal said... [Reply]

Baru tau, ingatkan sama ja. Pernah gaduh dengan tok kes ni. Hahaha ^-^

Alongxp said... [Reply]

Tgh tgk legend of guardians Kat tv, tgk subtitle kata pungguk. Buat saya Google beza pungguk Ngan burung hantu... Jumpalah blog ni.

Thanks 4 the info

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads