www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2016-04-23

Burung Pungguk atau Burung Hantu


Burung Pungguk atau Burung Hantu | Sekali tengok, cik en ingatkan burung hantu, tetapi salah rupanya, burung ini di panggil burung pungguk. Jarang kami menerima kes burung lagi lagi burung sebegini. Dipercayai dijumpai di kawasan rumah pemilik tersebut. Burung pungguk ini seliuh dibahagian bahu dan cik en kongsi videonya di bawah ini


Kuku kaki dia melukakan sedikit kepak dia dan kami telah memberi rawatan. Diharap burung comel ini akan sihat dan boleh terbang semula. Burung pungguk ini adalah disenaraikan di bawah Akta Pemulihan Hidupan Liar dan diistihar haiwan liar yang dilindungi sepenuhnya.

Apakah perbezaan burung pungguk dan burung hantu?


Daripada gambar di atas, burung hantu bermuka bulat dan tiada telinga seperti burung pungguk. Dan saiz Burung Pungguk lebih kecil dari Burung Hantu.

  10 comments:

  1. Laa ye ke ada jugak spesis burung camni singgah kat pokok belakang rumah tapi besar sangatt.. Telinga dia macam burung pungguk tu laa. Ingat burung hantu

    ReplyDelete
  2. O beza ya cik en...setahu PC sama cuma gelarannya lain...kihkihkih...silap pulak PC..

    ReplyDelete
  3. jalan-jalan dari http://jmbelog.blogspot.my/

    ReplyDelete
  4. Boleh tak suruh dia hantarkan surat ala-ala Harry Potter.. Hahaha..

    ReplyDelete
  5. salam singgah dan perkenalan..

    ;)

    asha zida

    ReplyDelete
  6. lebih kurang je..x pnh tgk live lg brg pungguk ni..

    ReplyDelete
  7. aida sangka ia sama.
    tak sama ekk?
    info baru ni :) tq.

    ReplyDelete
  8. Baru tau, ingatkan sama ja. Pernah gaduh dengan tok kes ni. Hahaha ^-^

    ReplyDelete
  9. Tgh tgk legend of guardians Kat tv, tgk subtitle kata pungguk. Buat saya Google beza pungguk Ngan burung hantu... Jumpalah blog ni.

    Thanks 4 the info

    ReplyDelete
  10. camne nak tangkap burung ni..burung ni kalau malam suka duk atas bumbung rumah saya..dengan buat bising..mungkin ade sarang dia kut atas bumbung..aduhai da 2@3 bln tidur dgn ganguan burung ni..kalau pggl jpam bole ke diorg dtg tangkap...

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads