www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2015-11-03

Khitan Untuk Anak Perempuan


Khitan Untuk Anak Perempuan | Khitan ialah sunat bagi bayi atau kanak kanak perempuan. Kalau lelaki dipanggil sebagai Khatan. Khitan adalah salah satu daripada 5 sunnah fitrah. Sunnah Fitrah adalah berkhatan/khitan, mencukur bulu kemaluan, memendekkan kumis, memotong kuku dan mencabut bulu ketiak. Bagaimanapun terdapat pendapat dan hukum yang berbeza bagi Mazhab yang ada di dunia. Mengikut Mazhab Shafie menganggap khitan bagi anak perempuan dan khatan bagi anak lelaki adalah wajib. Ianya ada hikmah yang tersendiri iaitu menjaga kebersihan diri, kesihatan dan kehormatan bagi wanita. Mazhab Hanafi pula menganggap khitan hanyalah sunat. Manakala Mazhab Hambali adalah wajib.

Khitan untuk anak perempuan mempunyai kaitan gejala gedik yang pernah cik en ceritakan di SINI. Gejala gedik adalah permulaan berlakunya, sumbang mahram, pergaulan seks bebas, berzina, pembuangan anak dan sebagainya. Khitan adalah pembuangan hujung kelentit anak perempuan yang berada di pangkal faraj. Ini kerana kelentit memberi rangsangan terkuat untuk hubungan lelaki dan wanita, dan kekuatannya melebihi 7 kali ganda dari zakar lelaki. Jadi, sesiapa yang belum mengetahui.

Hukum Khitan menurut Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan.
Muzakarah Jawatankuasa memutuskan amalan khitan adalah sebagai daripada syiar Islam yang perlu dilaksanakan oleh umat Islam. Walaubagimanapun Islam amat mementingkan keselamatan umatnya dan memberi kelonggaran jika ianya mendatangkan kemhudaratan pada diri. 

  9 comments:

  1. nasib khitan untuk perempuan masa kecik2..dah besar agaknya kena terajang kot..huhu.. dah selamat khitankan irine masa 44hari.. tp tu laa..anak nangis kejap je, mak nya yang lebih2 over menangis.. kesiannn

    ReplyDelete
  2. SINGGAH PETANG ... http://jmbelog.blogspot.my/

    ReplyDelete
  3. Oh baru tahu :) btw, jom join sini http://farahanasharif.blogspot.my/2015/10/jom-join-giveaway-dari-ourlovebondingcom.html :)

    ReplyDelete
  4. Asalamualaikum....cik en ....zaman sekarang kbanyakkan memang khitan dekat klinik kan...dah tak pakai bidan lagi :-))...

    ReplyDelete
  5. http://www.bondezaidalifah.com/2015/11/giveaway-october-2015-cash-rm500-by.html

    Done follow sini

    www.bondezaidalifah.com

    ReplyDelete
  6. a very good info ni.
    anak2 aida di khitan oleh mak ngah diorang sendiri.
    alhamdulillah.

    ReplyDelete
  7. Nice sharing Cik en...memang anak- anak perempuan elok di khitankan dari kecik..ada kawan akak anak dah 5 tahun pun x khitan kan lagi..pelik tul..

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!