www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2012-05-29

Perlu ke khawin?


salam semua..
di pagi ini di ofis, cik en sengsorang...kebanyakan staf dan bos ada meeting...
en amir yang manjaga klinik g kuar minum..
tinggal lah cik en keseorangan..sambil ditemani hot fm..
cik en mengupdate blog
soalan cik en

perlu ke khawin?
heheheh.... pe punya soalan la kan..
semua orang nak kawen..
sama dengan cik en..ramai yang kata...bila dah kawen ni, rasa mnyesal tak kawen awal...rugi wooooo...
hahah..
cik en dah mnejangkau 25 tahun..masih lagi bujang trang trang...
kenapa cik en tak kawen lagi?
sebab jodoh tak ada lagi...
tapi ramai tak puas hati..penat cik en menepis..tapi asyik diperli je... 
yela cik en mesti la nak de pendapatan yang kukuh, rumah kereta dan sebagainya la..
tapi ada sorang pak cik ni kata 
"kamu tak percaya pada rezeki yang Allah dah bagi pada anak anak ke?
Setiap anak ada rezeki masing masing"
terus cik en terfikir..
betul jugak tuh..
pe pendapat yang lain?



Photobucket

  11 comments:

  1. kahwin..perlula..itukan sunnah rasullullah..dan apabila kita berkahwin, maka separuh iman telah disempurnakan. seme tue jodoh yg telah ditetapkan, tp kita boleh berusahakan hehehe..

    ReplyDelete
  2. kahwin tu sunnah nabi kan..bukan soal perlu atau tak..soalnya jika kita cintakan nabi kita, cintakan sunnahnya juga :)

    apa yg pakcik tu ckp memang betul..tapi, pakcik tu kena faham, jodoh bukan perkara main-main..walaupun kita tak pernah tahu, tapi kita mesti la nak kan yg terbaik kan (",)

    ReplyDelete
  3. saya nak kawennn !! huhu ,
    bez lah kawen , tp tuh laa kene kukuhkan pndaptan semua ,

    xpe laa , jodoh ajal maut semua kat tgn Allah , biar dye yg tntukan . kn3 ,

    btw , kamu di tag dear :)
    http://rosepurple92.blogspot.com/2012/05/giveaway-bantal-flannel-by-ana.html

    ReplyDelete
  4. mestila perlu

    tak payah tgk pade pendapatan

    tgk pade agama

    kalau die jage agama

    insyallh dia xkn bg ank2 isterinya kebuluran

    trust me!

    ReplyDelete
  5. bukan tak nak kawin awal... tp hakikatnya tak de calon... kalau dah jodoh tu... insya-Allah takkan menolak...

    p/s ; stress org sekeliling asyik tanya soalan cepumas "Bila nak kahwin?"

    ReplyDelete
  6. kalau ada rezeki insyaAllah semua orang nak kawin cepat. bukan apa, itu untuk mengelakkan perkara buruk. :( tapi kalau dah xade jodoh lagi, macam mane ? hukhuk

    ReplyDelete
  7. kawen mmg la nk..
    tp kalo xde jdoh lg cane nk kawen?
    sape yg xnk kawen? sume org nk..
    nk ade keluarge sndiri..
    ye tak?
    cam saye dh 27taon tp still xkawen2 ag..
    jwpn saye mudah, tgu smpai mase.. haha..
    bkn xnk cari jdoh, tp xjmpe lg nk wat cane..
    hee

    ReplyDelete
  8. kalau dah sampai jodoh.. sekejap je dah kawen.. cm sy, jumpa tak sampai 30 minit.. terus bulan tu jugak merisik... tu lah org kata,... jodoh kan... xcari tp sampai masa.. terus ada dpn mata...

    ReplyDelete
  9. Kawin awal best kawan2 kata.Hehe.Sampai masa sampai le kendurinya.

    ReplyDelete
  10. betullah apa yg pakcik itu cakapkan,

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!