Cara Pantas Hilangkan Gatal Dengan Daun Gelenggang

Cara Pantas Hilangkan Gatal Dengan Daun Gelenggang | Daun gelenggang digunakan oleh orang tua dulu dulu dalam menyelesaikan masalah kulit. Khasiat daun ini menghilangkan kegatalan akibat gigitan serangga atau jangkitan parasit. Ianya bertindak sebagai agen bakteria yang sangat baik dan memberi khasiat pada kulit. Ciri daun ini yang antiseptic digunakan untuk penghasilan sabun kerana ianya mampu mengeluarkan buih dan merawat kulit. Sabun daripada daun gelenggang ini akan melembutkan lapisan epidermis dan sekaligus dapat membunuh kuman yang terdapat pada kulit. Tapi dimana dan jenama apa yang dipercayai yang mengeluarkan set daun gelenggang ini untuk mengatasi masalah kulit? Semestinya Glow Gelenggang la | Cara Pantas Hilangkan Gatal Dengan Daun Gelenggang



Cara Pantas Hilangkan Gatal Dengan Daun Gelenggang


Jika di imbas semula cara orang dulu dulu mengatasi kegatalan kulit dengan melumatkan daun gelenggang ini dan dicampur bersama belerang dan minyak tanah dan disapu di bahagian kulit badan yang mempunyai kurap, panau, kudis dan kudis buta. Di Arab, daun gelenggang ini digunakan dari zaman dulu lagi dan mula berkembang ke Eropah pada abad ke 9. Glow Gelenggeng mengambil ilmu mengenai daun gelenggang ini telah menghasilkan produk yang sangat praktikal untuk kita gunakan secara harian. 

Glow Gelenggang Menghilangkan Gatal Gatal Kulit Tanpa Steroid




Glow Gelenggang dibuat hanya dari bahan semulajadi premium terpilih dan ianya adalah handmade. Mempunyai kandungan bahan aktif yang banyak, 5 kali lebih berkesan, selamat dan mudah digunakan oleh semua jantina dan peringkat umur. Dan Glow Gelenggang membuka 4 rahsia yang buat cik en terkejut dan terus memilih produk daripada Glow Gelenggang ini berbanding produk yang ada di pasaran. 

Rahsianya sabun yang dihasilkan di kilang kilang menggunakan konsep apa ada dan menggunakan sangat sedikit campuran daun gelenggang. Bayangkan guna sikit daun gelenggang untuk beratus ratus sabun. Selain itu kalau beli sabun yang jatuh dan tahan lasak ini, ianya mempunyai kandungan wax yang tinggi dalam campuran jadi sabunnya banyak mana je kan? Untuk kekalkan produk tahan lama, produk akan digunakan bahan pengawet juga dan juga glycerin yang ada untuk melembabkan kulit diasingkan dan pengguna terpaksa membeli produk berasingan untuk memastikan kulit tidak kering. 

Berbeza dengan Glow Gelenggang, ianya dibuat secara handmade dan Glow Gelenggang dapat mencampurkan ekstrak gelenggang yang sepatutnya dan disebabkan itu produk ini sangat efektif dalam mengatasi masalah kulit. Mereka juga mengurangkan kandungan wax dan tidak mempunyai bahan pengawet (kalau ada mungkin 1%). That why sabun Glow Gelenggang tidak terlalu lasak dan digunakan dalam masa 6 bulan hingga 2 tahun sahaja.

Glow Gelenggang mengeluarkan 3 jenis produk iaitu 

  • Sabun Herba Organik Glow Gelenggang



Fungsi sabun ini adalah menghilangkan gatal gatal. Tekstur sabun ini jenis scrub. Scrub tersebut daripada serat hijau asli daun gelenggang itu sendiri dan bukan bahan sintetik yang ada dalam sabun dipasaran. Serat hijau ini bukan sahaja menanggalkan sel kulit mati dan melembutkan kulit tapi memberi khasiat semulajadi extra. Bahannya yang berkualiti kerana menggunakan bahan aktif yang maksimum. Sabun ini boleh digunakan di rambut, muka dan badan jadi tak perlu nak beli produk yang berbeza untuk merawat masalah yang lebih kurang sama. Cara menggunakan gosok pada badan secara memutar dan guna secara konsisten

  • Minyak Herba Organik Glow Gelenggang

Minyak ini tidak pedih, tidak panas, tidak rengsa dan semestinya wangi. Cara penggunaanya adalah digunakan selepas Sabun Herba Organik Glow Gelenggang. Picit sedikit sahaja dan sapu di tempat bermasalah sehingga menyerap. Guna selepas mandi, sebelum tidur dan setiap kali kulit gatal. Elakkan mengaru 

  • Minyak Herba Organik Glow Gelenggang & Daun Bidara (Khas Untuk Bayi)

Seperti Minyak Herba Organik Glow Gelenggang juga tapi ada tambahan daun bidara untuk menghindari gangguan jin dan makhluk halus. Gunakan pada bayi selepas bayi mandi. 

Bahan Bahan Digunakan Dalam Glow Gelenggang


Bahan bahan yang digunakan untuk menghilangkan gatal gatal dengan pantas tanpa steriod

✅ Daun Gelenggang
✅ Habbatus Sauda - mengurangkan radangan dan sembuhkan luka luaran
✅ Minyak Zaitun - sebgai pelembap yang tahan lama pada kulit
✅ Minyak Argan - Menghaluskan dan melicin kulit serta senang menyerap dalam kulit
✅ Tanah Liat Putih Koalin - menyembuhkan ekzema, psoriasis, dermatitis dan masalah kulit yang lain.

Harga Produk Glow Gelenggang


✅ Sabun Herba Organik Glow Gelenggang : RM 47.00
✅ Minyak Herba Organik Glow Gelenggang : RM 47.00
✅ Minyak Herba Organik Glow Gelenggang & Daun Bidara : RM 47.00
✅ Untuk harga set dan combo korang boleh tengok di laman web Glow Gelenggang 

Maklumat lanjut mengenai produk Glow Gelenggang boleh baca di 


Facebook 

4 comments

  1. Saya pun pakai glow gelenggang utk diri sendiri dan anak..

    ReplyDelete
  2. Pernah guna dulu. Suka sgt dengan bau dia. Wangi.

    ReplyDelete
  3. Gelegang nie memang bagus untuk gatal-gatal atau masalah kulit..

    ReplyDelete
  4. semakin cantik wajah Cik Ein, Bonde pon guna juga hilang gatal-gatal dimuka suka sabun glow gelenggang dan minyak herba ni

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.