Menangi 9 Kereta Honda Dalam Campaign Terima Kasih 900K

Menangi 9 Kereta Honda Dalam Campaign Terima Kasih 900K | Mudahnya nak memiliki salah satu atau salah dua atau kesembilan sembilan kereta Honda dalam Campaign Terima Kasih 900K. Dengan hanya join 4 cara mudah melalui Honda, Tealive, Unifi dan Syok, korang berpeluang mendapatkan kereta Honda ini. Tapi sebelum itu, cik en nak kongsi dengan korang pengalaman dan kelebihan kereta kereta Honda yang sempat cik en test drive dalam Honda Blogger Test Drive yang lepas. Kalau korang tahu, mesti korang akan join semua campaign yang ada untuk memenangi kereta kereta ini. | Menangi 9 Kereta Honda Dalam Campaign Terima Kasih 900K

Menangi 9 Kereta Honda Dalam Campaign Terima Kasih 900K
Menangi 9 Kereta Honda Dalam Campaign Terima Kasih 900K

Menangi 9 Kereta Honda Dalam Campaign Terima Kasih 900K


Anyway cik en terpilih menjadi blogger untuk Honda Blogger Test Drive Penang dan rasa happy sangat sebab memang dalam angan angan nak ambil Honda. So dah ada ini, boleh la cik en test drive kereta terbaru Honda dengan macam macam kelebihan keselamatan, kelajuan dan sporty. So ada 3 kereta yang cik en berpeluang untuk test drive iaitu Honda Civic, CR-V dan HR-V. So jom kita tengok apa kelebihan setiap kereta ini. 

Honda Civic Vtec Turbocharged

Honda Civic Campaign Terima Kasih 900K
Honda Civic 


Honda Civic kalau sebut memang jadi idaman semua terutama anak anak muda atau golongan belia macam cik en. Memang itu target cik en masa nak survey Honda ini. Honda Civic ini generasi yang ke 10 dalam Civic. Honda 1.5L Vtec Turbocahrged ini developed under Honda's Earth Dream Technology able to provide performance equal to a 2.4L engine. 

Kuasa turbo dia yang wow! Lebih sporty, pickup dan throttle respond dia best giler. Honda Civic yang cik en drive ini ada eco button iaitu penjimatan minyak yang mana boleh jimat sehingga 10% dari penggunaan biasa bila speed tinggi. 

Kalau korang yang malas nak keluar nak panaskan enjin atau nak sejukkan kereta masa sebelum drive, Honda civic ini ada Remote Engin Start. So tak perlu nak keluar untuk hidupakan enjin manual dengan hanya on melalui remote saja kereta dah stanby untuk berjalan dan kereta dalam keadaan sejuk dan selesa. 

Ada 5 variasi warna menarik dan cik en sukakan warna Dark Ruby Red Pearl. 

Tealive X Honda 

Tealive X Honda
Tealive X Honda

Sebelum nak teruskan lagi pengalaman cik en, cik en nak share sikit, kalau korang peminat setia boba Tealive atau any product, korang boleh berpeluang untuk mendapatkan Honda Jazz dengan hanya beli Tealive saja. Hanya 3 simple step ini je

  1. Buy Any Tealive drink
  2. Snap gambar bersama standee
  3. Complete Caption
  4. Send WhatsApp di hotline number 017-6194750

Untuk maklumat lanjut boleh ke Tealive X Honda

CR-V with Honda SENSING

CR-V With HONDA SENSING
CR-V With HONDA SENSING

Cik en cuma nak share kelebihan CR-V ini je kalau yang lain lebih kurang sama dengan kenderaan baru yang lain. Kelebihannya adalah Honda Sensing. Apa itu Honda Sensing? Simple word la cik en terangkan pada korang. Sensing ini adalah satu function keselamatan terbaru pada keluaran baru Honda. Kalau drive dan kita masuk ke line putih putus putus, akan ada simbol appear di cluster. Kalau line putih terus, akan de vibrate pada sterring. Lagi satu kalau kereta terlalu rapat dengan kereta depan pun akan ada function sensing ini. So bila de function ini, kita akan jadi lebih alert dan akan mengelak berlakunya kemalangan. 

Ada 5 variasi warna seerti Obsidian Blue Pearl, Dark Olive Metallic, Modern Steel Metallic, Lunar Silver Metallic dan White Orchid Pearl. 

UNIFI X Honda

Unifi X Honda
Unifi X Honda

Berita baik untuk pengguna UNIFI macam cik en, kornag boleh juga join campaign Terima Kasih 900K ini dengan hanya  myuniffi apps, korang bukan saja boleh manage services, bayar payment, track usage tapi boleh berpeluang memenangi Honda HRV Hybrid terbaru dari Honda. Hanya dengan 3 simple steps dibawah ini 

Unifi X Honda
Unifi X Honda

  1. Download Myuniffi Aps
  2. Update personal 
  3. Jawab simple questions about campaign dan submit.

Maklumat lanjut boleh layari Unifi X Honda

HR-V Hybrid Sporty Hybrid i-DCD Intelligent Dual Cluth Drive

HR-V Hybrid
HR-V Hybrid 

Kelebihan HR-V Hybrid ini semestinya pada teknologi hybrid. Cik en akui , cik en bukan pengguna Honda dan juga bukan pengguna kereta Hybrid so apa yang cik en faham, kereta Hybrid seperti HR-V Hybrid ini menggunakan teknologi 2 kuasa iaitu bateri dan petrol. Bukan bateri kereta yang cik en bayangkan pada awalnya tapi bateri hybrid yang mana ianya ada waranty seumur hidup kereta itu. So naif la sikit masa itu. So bila ada 2 penggunaa, ianya sangat ekonomik pada penggunaan petrol Untuk petrol 4.4L boleh pergi sejauh 100km . Bateri Hybrid menggunakan high power lithium-ion battery yang powerful yet durable, its high capacity in a compact package. 

Kelainan dalam ini adalah Gear stick dia Shift By Wire, 3D Illuminated Meter Cluster  dengan pilihan 7 warna yang sesuai dengan mood korang. Selain itu ada Sport Mode. 1.5 DOHC I Vtec Engine with direct Injection, Fully Electric Driven Compressor, 7 Speed Dual Clutch transmission with high power electric motor dan Electric Servo Brake System. 

Yang ini ada 8 variasi yang mana korang tengok akan jadi macam nak semua je warna, So far cik en yang peminat merah ini akan pilih Passion Red Pearl sebagai warna idaman cik en.

SYOK X Honda

Syok X Honda
Syok X Honda


Tadi cik en dah share, korang boleh dapatkan Honda Jazz dengan Tealive, Honda HRV Hybrid dengan UNIFI dan kali ini satu lagi Honda Hybrid dengan SYOK. SYOK adalah platform gaya hidup dan hiburan tempatan yang mana korang boleh jumpa di Facebook, Instgaram, Youtube dan apps mereka sendiri. Syok juga ada 1 biji Honda untuk korang jika korang join Terima Kasih 900K. Syaratnya sangat mudah 

  1. Hanya masuk ke Link ---> Syok X Honda
  2. Isi detail dan kenapa nak memenangi Honda 
  3. Submit


Campaign Terima Kasih 900K


Baru ada 3 kereta bukan dari Tealive, UNIFI dan SYOK? Mana lagi cara untuk dapatkan 5 peluang lagi? Semestinya di Honda sendiri. So ada 5 entri lagi korang boleh dapat di 


Kesemua ini korang kena ke branch Honda yang terdekat untuk dapatkan entry e-ticket ini. So di branch Honda saja ada 5 chance untuk korang boleh sertai. So settle semua ini korang submit dengan cara dibawah ini. 


Lagi banyak korang kutip entri, lagi besar peluang korang untuk menang. Dan jangan lupa beritahu cik en kalau korang berjaya nanti okey! 

Comparison Boot Capacity

Anwyay sepanjang test drive ini kami, kami ada tugasan tugasan yang mana menguji boot capacity Honda Civic, HR-V dan CR-V. Memang tak boleh nak compare dengan kenderaan lain seperti Pr****, TO**** atau model yang lain. Comparision yang dijalankan dengan jenis kenderaan dan nampaknya Honda juga the best dalam Boot Capacity. 




Anyway banyak lagi la kelemahan model kereta lain. Ada yang terlalu tinggi untuk angkat barang dan ada yang mempunyai ruangan yang sempit. Selain itu ada mystery space ahhahha. 


Untuk maklumat lanjut yang lain, korang boleh ke detail dibawah ini

Laman web : Honda Malaysia
Facebook : Honda Malaysia
Instagram : Honda Malaysia
Branch Honda di seluruh Malaysia
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

10 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Salah satu kereta idaman nie.. Nanti Kak Sue nak try lah yang Tealive tu sebab tiap minggu beli..

    ReplyDelete
  2. Anak lelaki akak minat betul kereta honda civic. Kalau nampak kat jalan dari jauh dia dah tau tu honda civic. Sipi² pun dia kenal... boleh join ni. Mana tau rezeki dapat honda civic.

    ReplyDelete
  3. Syoknya uihh.. Bertuah sungguh siapa yang bakal bawa pulang hadiah ni 😍

    ReplyDelete
  4. Memang best bawak Honda, hari tu bawak Civic pak saudara dari Perlis pi Kelantan. Kena join gak la

    ReplyDelete
  5. Bestnyaaa... Siap ada contest lagi. Nak join lah mana tau ada rezeki nanti

    ReplyDelete
  6. lawanya honda civic yang cik en bergambar sekali tu

    ReplyDelete
  7. Wah ade contest yea.. Nak join lah nnt hadiah macam best jer

    ReplyDelete
  8. Bertuah sgt sape yg menang kan. Honda mmg best bawak..sis pun dulu pernah pakai honda gak..tp bila asyik bertukar keta..now keta lain pulak..hehehe

    ReplyDelete
  9. Jenama kereta H ni memang jadi idaman ni. Suka tengok design SUV

    ReplyDelete
Previous Post Next Post