2 Cara Cik En Kekal Sihat Adalah Dengan Fernleaf 100% Mmmmm

2 Cara Cik En Kekal Sihat Adalah Dengan Fernleaf 100% Mmmmm | Pengambilan susu dalam kalangan rakyat Malaysia bakal ditingkatkan 50 liter berkapita menjelang 2050 sejajar dengan hasrat Kerajaan untuk melihat generasi akan datang sihat dengan pengambilan susu. Begitu juga dengan cik en yang sentiasa akaan memastikan fizikal dan mental cik en kekal sihat dan bertenaga sepanjang hari. Ramai yang bertanya dan akhirnya cik en akan kongsi juga dengan korang 2 Cara Cik En Kekal Sihat Adalah Dengan Fernleaf 100% Mmmmm

2 Cara Cik En Kekal Sihat Adalah Dengan Fernleaf 100% Mmmmm


2 Cara Cik En Kekal Sihat Adalah Dengan Fernleaf 100% Mmmmm tidaklah susah. Yang penting memastikan stok Susu UHT Fernleaf sentiasa ada di dalam peti ais cik en. Kalau dah berkurang, cik en akan cepat cepat restock. Even cik en akan gunakan juga susu fernleaf dalam masakan so buat stok banyak banyak pun tak merugikan cik en. 


Cara pertama Cik En Kekal Sihat Adalah Dengan Fernleaf 100% Mmmmm adalah mengambil Susu UHT Fernleaf dengan bijiran waktu sarapan. Untuk ini, cik en akan memilih Susu UHT Fernleaf Full Cream untuk memastikan cik en sentiasa bertenaga, sihat dan aktif sehingga waktu makan tengah hari. Sangat sangat penting disebabkan cik en bekerja di "site" dan memerlukan tenaga yang lebih banyak berbanding bekerja di dalam pejabat. 


Cara kedua Cik En Kekal Sihat Adalah Dengan Fernleaf 100% Mmmmm pula, cik en akan sentiasa simpankan stok Susu UHT Fernleaf berperisa coklat di peti ais. Sebabnya cik en sejenis suka makan malam dan dengan pengambilan susu mampu mengelakkan cik en makan makanan yang berat di malam hari selain dapat membantu cik en mudah tidur. Ini juga yang cik en amalkan apabila mengalami insomnia beberapa tahun lepas. Walaupun cik en dah bebas dari insomnia tapi cik en dah menjadi habit mengamalkan minum susu sebelum tidur. 

Bercerita mengenai produk Fernleaf cik en nak kongsi dengan korang kenapa cik en memilih produk Fernleaf berbanding jenama susu yang lain. 

Lembu Bebas Meragut Punca Susu Fernleaf 100% Mmmmm




Di Malaysia, lembu tenusu kebanyakan di ternak secara fidlot (makan tanggung) kerana kawasan meragut sangat terhad. Ladang yang cik en tahu lembunya meragut secara semulajadi hanya di Kundasang tapi masih tak mencapai piawaian yang sebenar. Menjadi angan angan satu hari nanti, cik en untuk ke New Zealand untuk melihat sendiri ladang ternakan lembu tenusu yang dikatakan antara negara pengeluar susu terbaik di dunia. Cik en sangat berminat untuk mengetahui teknik dan penjagaan lembu tenusu di sana untuk membuat perbandingan antara lembu di sana dan disini secara "real"

Kenapa cik en memilih nak kek New Zealand? Ini kerana disanalah ada FernleafFernleaf 100% Mmmmm adalah satu jenama susu yang sangat dipercayai di Malaysia. Mereka mengusahakan ladang secara semulajadi iaitu memberi kebebasan kepada lembu tenusu ini untuk meragut di padang rumput yang subur. Tanah di New Zealand sangat subur dengan kadar hujan yang baik dan cahaya matahari yang mencukupi. 

Apabila cukup semuanya, rumput yang tumbuh secara semulajadi dan berkualiti tinggi ,seperti kita tahu, makanan yang baik akan menghasilkan susu yang terbaik. Lembu yang dibiarkan meragut secara bebas sebenarnya membantu lembu tenusu ini dari tidak stress. Untuk pengetahuan korang, lembu tenusu mudah stress dan ianya akan mempengaruhi kuantiti dan kualiti susu tersebut.

Dengan lebih 140 tahun pengalaman dalam perladangan lembu tenusu ini dan digelar Pakar Tenusu,  penternak akan memastikan kualiti tertinggi pada setiap peringkat pengeluaran susu bermula perkara asas seperti air yang bersih, rumput yang berkualiti tinggi sehinggalah produk dikeluarkan kepada pengguna.



Susu UHT Fernleaf dikeluarkan dengan 3 perisa yang sedap dan 100% Mmmmm iaitu Full Cream, Low Fat dan Chocolate. Sebenarnya kita mampu kekal sihat, aktif dan bertenaga sepanjang hari jika kita boleh memilih susu yang mempunyai protein, vitamin A dan Vitamin D berkualiti tinggi. Dimana nak dapatkannya? semestinya dengan FERNLEAF
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

5 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Wah ni yg buat mama.terasa nak Cuba Susu fernleaf ni

    ReplyDelete
  2. Bagus amalkan minum susu pagi-pagi (^^)b. Perut kenyang, boleh fokus buat kerja.

    ReplyDelete
  3. Susu fernleaf beza sangat2 rasa lebih pekat juga

    ReplyDelete
  4. cikEN dgn lembu mainan ye.
    biasa nyer dgn haiwan betul :) hi hi hi
    lembu mainan yg viral 2-3 minggu ni.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post