Jangan Nak Bergetar Tulang Rusuk Sangat la




Jangan Nak Bergetar Tulang Rusuk Sangat la | Jangan sibuk nak "bergetar tulang rusuk", kalau subuh pun nak kena kejut sampai "bergegar tiang rumah"  Kata kata ini dipetik di dalam satu buku dakwah dan motivasi untuk golongan muda yang ditulis oleh Najmi Nawawi keluaran Komrad Buku.

Head With Serban adalah tajuk bukunya. Menggunakan warna merah putih dan hitam sebagai warna kulitnya memberi satu perasaan membuak kerana merah melambangkan keghairahan. Ops bukan ghairah yang tuuttt, tapi keghairahan cik en membaca dan menilai best ke buku ini? Ini kerana cik en agak cerewat dalam pemilihan buku terutama buku jenis indie, dakwah dan motivasi. Sebabnya jiwa dan minat cik en  dalam pembacaan tidak terlalu formal tapi lebih kepada santai.

Mempunyai 34 tajuk kecil, cik en memilih untuk review beberapa tajuk tajuk yang menarik minat cik en yang mana cik en dah tandakan semasa membacanya. Antaranya ialah : 

Sabar 
Sabar yang sebenar ialah melepaskan, melupakan dan memaafkan

Istiqomah 
Hidup ini macam main piano, ada key hitam iaitu duka, ada juga key putih iaitu gembira. Kita memerlukan kedua-duanya untuk mengahsilkan sebuah lagu yang awesome!

Cinta 
"Budak zaman sekarang, darjah 6 dah risau putus dengan awek. Kita dulu risau nak tarik bendera , takut lagu habis dulu, bendera tak sampai atas lagi"
"Kita akhiri hubungan couple kita dengan tasbih kifarah dan surah Al-Asr"



Itu hanyalah separuh daripada bait bait ayat yang menarik perhatian cik en, tapi sebenarnya banyak lagi. Dan rugi kalau korang tak baca page 73, 92 dan 132 dalam buku ini. Kalau cik en cerita, tak menariklah, baik korang order sendiri dan baca sendiri. Bagaimana nak order. Boleh klik SINI dan pm. Harganya mampu miliki iaitu RM20 dan cik en dalam promosi penghantaran percuma semasa pre-order dan jangan tak tahu, cik en pembeli yang ke 3. siap dapat gift terhad lagi. Dan dibawah Komrad Buku ini, ada satu lagi buku yang bertajuk GPS Cinta Aussie. Tapi yang ini cik en tidaklah order lagi. Tapi korang boleh mencubanya dengan harga RM 25 sahaja




Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

13 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. semart ah..sis beli kat mana..sye bru je beli buku ke 2 faiz ibrahim..the rehabilitasi..hehehe..peminat tegar buku2 indie ni sis...

    ReplyDelete
  2. nnt g ekspo buku malaysia boleh laa sy cari buku ni

    ReplyDelete
  3. Macam best je buku cik en baca tu. MEmang betul. Nak istiqamah dengan sesuatu tu bukan mudah. Moga diberi petunjuk untuk diri sendiri..

    ReplyDelete
  4. Macam best je buku cik en baca tu. MEmang betul. Nak istiqamah dengan sesuatu tu bukan mudah. Moga diberi petunjuk untuk diri sendiri..

    ReplyDelete
  5. Peh, kata-kata sentap menikam tu, hiks :P
    Tapi ada betul juga yang part, budak zaman sekarang, darjah 6 dah risau putus dengan awek. Tapi sekarang bukan setakat darjah 6, darjah 3 pun da pandai! Haish T_T

    ReplyDelete
  6. nice gambo dia.
    mengundang org utk membaca.
    unik :)

    ReplyDelete
  7. macam best jugak buku ni..

    kena cari ni...

    ReplyDelete
Previous Post Next Post