Produk Translucent Menjadi Trend Terkini | Oshaz Beauty

Produk Translucent Menjadi Trend Terkini  | Apa itu Produk Translucent ? Produk Translucent atau dipanggil produk transparent ini merupakan trend terkini yang digunakan pakai oleh pengusaha kosmetik di Malaysia. Produk translucent ini bila di apply di muka ianya tidak akan mengubah warna asal kulit korang macam pakai natural mode. Jadi korang tak perlu nak pilih warna light ke, medium ke atau dark masa nak beli foundation atau loose powder. Kelebihan Produk Translucent yang lain adalah membantu menyamarkan pori pori yang besar dan boleh digunakan sebagai setting powder. Apa pula Setting Powder? Setting powder dipakai selepas korang apply foundation. Disebabkan itu, ramai yang mula mencari Produk Translucent untuk koleksi kosmetik mereka. | Produk Translucent Menjadi Trend Terkini

Produk Translucent Menjadi Trend Terkini

Diakui cik en pertama kali tahu mengenai Produk Translucent pada kosmetik. Cik sendiri tak familiar brand mana yang ada jual. Sampailah cik en jumpa Mild Foundation dan Mineral Loose Powder Translucent Radiance dari Oshaz Beauty. Masa ini cik en tahu apa itu Produk Translucent dan menjadi pilihan orang orang macam cik en yang tak tahu nak memilih tone foundation yang mana. Susah kan kalau pilih yang terlalu cerah jadi opera cina dan gelap jadi gelap pula. Cik en sejujurnya malas nak calit calit kat tangan nak tengok serasi tak dengan warna kulit. Kalau jenis Translucent ini senang nak pilih. 1 tone dan boleh dipakai semua. 

Vitamin E untuk Kecantikan Kulit Wajah


Ramai wanita memilih vitamin E untuk kecantikan kulit wajah. Disamping mencantikkan kulit dan wajah ia boleh membuat wajah si pengamal berseri-seri. Vitamin E dapat memperlahankan proses penghasilan kedut dengan menapis kerosakan radikal bebas melalui cara peningkatan pengeluaran kolegen iaitu tisu yang menyimpan elastisiti kulit. Vitamin E dapat mempercepatkan pertumbuhan semula sel kulit baru dan mampu mengurangkan kesan parut kerana ia akan terus meresap ke dalam kulit. Jeragat pada kulit berpunca oleh penuaan.. apabila minyak vitamin E disapu pada jeragat ia mampu melicinkan kulit yang kasar dan menggalakkan pertumbuhan sel semula.

OSHAZ Mild Foundation 



OSHAZ Mild Foundation mengandungi Argan Oil dan Shea Butter. Argan Oil mempunyai kandungan essential fatty acid, omega 3 dan 6 serta alpha tocopherol yang sangat kaya dengan vitamin E jika dibandingkan dengan minyak zaitun. Zat-zat yang terkandung dalam minyak argan ini sangat bermanafaat untuk kecantikan. Manakala Shea Butter pula kaya dengan vitamin A dan E. Dikenali sebagai ‘Women gold’ di mana banyak vitamin, protien, mineral dan essential fatty acid ( oleic stearic arachidic palmitic linolenic). Salah satu antioksidan yang efektif, kaya dengan caffeic acid yang mampu menangkal radikal bebas yang membolehkan melembab dan menutrisikan kulit juga memperbaiki elastisiti kulit dengan lebih baik. Pemakaian rutin boleh mendapatkan kulit yang lembab jauh dari kering, kedut dan tanda-tanda penuaan. 

Antara kelebihan-kelebihan OSHAZ Mild Foundation

  • Ringan di muka
  • Kesan “Flawless”
  • Senang “diblend”
  • Kesan  “glowing”
  • Solekan tahan lama
  • Kawalan minyak
  • Tidak bercapuk
  • Mengandungi Mineral base + Argan Oil + shea butter yang mampu memberi kesan sekiranya DIGUNAKAN SECARA BERTERUSAN

OSHAZ Mineral Loose Powder Translucent Radiance




OSHAZ Mineral Loose Powder Translucent Radiance ini merupakan campuran partikel halus serbuk mineral memastikan kemasan wajah tampak bersinar dan “flawless”
  • tekstur lembut dan selesa kekal sepanjang hari
  • sesuai untuk semua jenis dan warna kulit
  • kemasan matte tapi nampak glowing
  • sesuai dijadikan “setting makeup” untuk tahan lama.


Tapi cik en tahu, mesti ramai yang tanya. Ok ke cik en pakai? Disebabkan itu Cik en ada buat video simple makeup menggunakan kedua dua produk Ozhaz Beauty ini iaitu OSHAZ Mild Foundation dan OSHAZ Mineral Loose Powder Translucent Radiance sebagai foundation dan setting loose powder. Video simple makeup adalah adalah makeup cik en untuk bekerja. Korang boleh tengok di Instagram Eintan Nurfuzie atau channel youtube Eintan Nurfuzie.

Jika korang sendiri nak mencuba, sekarang ini Oshaz Beauty tengah ada harga promo dan free gift combo untuk yang terawal

Trial OSHAZ Mild Foundation : RM40 
OSHAZ Mineral Loose Powder Translucent Radiance : RM90

COMBO
Trial OSHAZ Mild Foundation  + OSHAZ Mineral Loose Powder Translucent Radiance : RM120 ( Freegift lipmatte)

Free gift combo untk 20 org terawal 

Untuk maklumat lanjut boleh hubungi

Instagram : https://www.instagram.com/oshazbeauty/

Kesan penggunaan bagi setiap orang berbeza beza mengikut jenis kulit. 
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

1 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. belum pernah lagi dengar produk kosmetik oshaz ni . tapi macam produk ni best je :)

    ReplyDelete
Previous Post Next Post