Psst.. Nak Dengar Gosip Skincare Althea Bare Essentials dari Althea Korea Tak?

Psst.. Nak Dengar Gosip Althea Bare Essentials dari Althea Korea Tak? | Kalau kulit dah cantik, pakai make-up nipis nipis pun tetap akan cantik. Tapi kalau kulit tak berapa ok, tampal make-up tebal pun still nampak so-so je. So penting la bagi korang pilih skincare yang sesuai dengan kulit korang. Macam cik en lani, cik en sangat tengah stay dengan Skincare Althea Bare Essentials dari Althea Korea. Dok dengar sana sini gosip Skincare Althea Bare Essentials dari Althea Korea ini. Ok ke Skincare Althea Bare Essentials dari Althea Korea dengan kulit cik en lepas apply beberapa minggu ini? Kalau nak tau, kena la baca habis entri Psst.. Nak Dengar Gosip Skincare Althea Bare Essentials dari Althea Korea Tak? ini sampai habis. 

Skincare Althea Bare Essentials dari Althea Korea


Skincare Althea Bare Essentials dari Althea Korea ini ada 3 adik beradik. Ketiga-tiga adik beradik ini tengah jadi gosip kat luar sana. Macam macam feedback yang dapat. Dengar dengar gak tapi kan lagi bagus kalau cik en apply sendiri dan nilai sendiri gosip gosip itu. Mesti korang nak dengar gosip atau feedback ataupun review Skincare Althea Bare Essentials dari Althea Korea dari cik en kan? Sebelum itu nak story sikit siapa 3 beradik ini.

Contour Cleanser Althea Bare Essentials dari Althea Korea



Ini yang sulung Contour Cleanser Althea Bare Essentials dari Althea Korea. Tekstur Contour Cleanser Althea Bare Essentials dari Althea Korea ini semacam ada biji biji halus. Ianya dipanggil Micro Bubbleshots. Fungsinya untuk exfoliate dan remove kekotaran secara lembut daripada kulit muka. Selain itu ianya detox kulit muka dan kalau stay menggunakan Contour Cleanser Althea Bare Essentials dari Althea Korea ini korang boleh dapat slim face shape. Bila apply Contour Cleanser Althea Bare Essentials dari Althea Korea ini, cik en rasa kulit cik en macam guna scrub halus. Minyak dan kekotaran kat muka macam kena sental tapi lembut je. Bau lemon dia tu sebenarnya dari Lemon Verbena Leaf yang mana banyak kebaikkan untuk kulit jika diamalkan. Seperti bagus untuk kulit jerawat, enzema dan yang penting jadikan kulit lebih sihat dan cantik. Selain itu ada campuran Ice Plant dalam Contour Cleanser Althea Bare Essentials dari Althea Korea ini juga. Ice Plant ini pun bagus untuk kulit seperti UV Ray Protection, perbaiki masalah kulit (minor) dan redakan radangan kulit. 1st step skincare ini dah settle dengan mencuci muka menggunakan Contour Cleanser Althea Bare Essentials dari Althea Korea ini. Jom kita tengok step kedua skincare Althea Bare Essentials dari Althea Korea ini.

Primer Water Althea Bare Essentials dari Althea Korea



Lap lap muka sampai kering dan next kita pakai Primer Water Althea Bare Essentials dari Althea Korea. Primer Water Althea Bare Essentials dari Althea Korea ini 2 in 1 iaitu toner dan primer. Menggunakan Patented Dewdrop Technology. tekstur Primer Water Althea Bare Essentials dari Althea Korea ini lembut dan mudah meresap untuk membantu penyerapan untuk next step. Dalam Primer Water Althea Bare Essentials dari Althea Korea ini ada juga Snow Lotus yang mana ianya bagus untuk masalah penuaan. Cuci muka settle, Toner settle so time untuk apply Fixer Cream pula!

Fixer Cream Althea Bare Essentials dari Althea Korea



Yeah! Step terakhir untuk skincare Althea Bare Essentials dari Althea Korea ini sebelum apply make-up iaitu Fixer Cream Althea Bare Essentials dari Althea Korea. Ianya mampu bagi kelembahan pada kulit sehingga 24 jam. Dah tak perlu pakai pelembab yang lain dah. Bial kulit lembab senang apply foundation dan make-up tu akan nampak lebih smooth dan cantik. Nak apply Fixer Cream Althea Bare Essentials dari Althea Korea tak payah calit banyak banyak, sikit je pun dah cukup. Calit dal 2 3 calit dah boleh cover untuk satu muka. Kulit cik en rasa fresh sepanjang hari walaupun duduk dalam bilik penghawa dingin. Menggunakan Trehalose untuk anti penuaan, Green Tea ( anti penuaan,  masalah kulit berminyak dan sun protection) dan Baobab Tree (Vitamin C) dalam Fixer Cream Althea Bare Essentials dari Althea Korea buat ianya skincare yang lengkap dan sempurna untuk kulit muka.

Simple Make-up Menggunakan Althea Bare Essentials dari Althea Korea by Eintan Nurfuzie

Selesai menggunakan skincare Althea Bare Essentials dari Althea Korea, cik en terus apply simple make-up untuk pergi kerja. Apa yang boleh nak puji la dengan Althea Bare Essentials dari Althea Korea ini, bila nak make-up cik en rasa fresh, mudah apply foundation dan warna pemerah pipi itu lebih blend walaupun tak pakai blush berjenama mahal. Nak tengok tak? Tara...


Simple Make-up Menggunakan Althea Bare Essentials dari Althea Korea by Eintan Nurfuzie yang tak berapa nak pandai ini. Kalau korang nak tengok tutorialnya pula korang boleh ke youtube cik en di Simple Make-up Menggunakan Althea Bare Essentials dari Althea Korea by Eintan Nurfuzie

Kalau korang nak tahu, selain dari mudah nak make-up, cik en suka Althea Bare Essentials dari Althea Korea ini sebab menjadikan kulit muka cik en natural beauty. Kulit muka nampak lebih sihat dah glowing. Apa orang kata, pawless gitew. 2nd cik en suka sebab micro particles yang mana ianya mencepatkan absorb pada kulit muka dan yang last sebab harga dia jenis mampu milik. Korang boleh memilikinya walaupun berasal nun jauh dari Korea. 


Contour Cleanser Althea Bare Essentials dari Althea Korea : RM 23.00
Primer Water Althea Bare Essentials dari Althea Korea : RM43.00
Fixer Cream Althea Bare Essentials dari Althea Korea : RM50.00  

Kalau korang berminat atau nak tahu maklumat lanjut yang lain korang boleh terjah web, facebook dan instagram Althea Korea di 


Sumber
https://healthyfocus.org/12-benefits-of-lemon-verbena-essential-oil/
http://www.healthybuilderz.com/medicinal-uses-ice-plant/
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

4 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. semakin flawless and bertambah mulus lah kulit cik en hehehee

    ReplyDelete
  2. Dah pakai juga memang best. Kukit muka kurang berminyak dan soft jer

    ReplyDelete
  3. best kan.. kita suka primer water tu.. sebelum mekap sapu dulu.. mekap kita jadi tahan lama kan.

    ReplyDelete
  4. wah! lps ni pasti fuzie akan berseri2 dan menawan!

    Jom sertai giveaway yg sdg berlangsung di blog Abam Kie? Terima kasih.

    http://www.zukidin.com/2018/04/spm-result-giveaway.html

    ReplyDelete
Previous Post Next Post