Tak Mampu Tapi Nak Pakai Barang Mekap "Branded" ? Ini Caranya ..


Tak Mampu Tapi Nak Pakai Barang Mekap "Branded" ? Ini Salah Satu Caranya | Memiliki barangan "branded" atau berjenama adalah idaman semua orang. Semestinya barangan berjenama ini menadi pilihan kerana hasil yang lebih memuaskan dan tahan lebih lama. So tiada yang menolak kalau diberi barangan berjenama tidak kisahlah kasut, baju, beg wanita malah alat kosmetik sendiri. Kat sini cik en nak share sesiapa yang kurang kemampuan atau yang budget murah tapi memiliki kosmetik yang berjenama. Kadang kadang duit yang ada disimpan untuk yang lebih penting dan memerlukan. 

Caranya 

  • Memiliki membership card setiap kedai kecantikan

Sebenarnya kalau korang selalu ke Watson, Guardian, Sasa dan kedai yang seangkatan dengannya, korang patut memiliki membership card. Kumpul mata dari pembelian barangan korang. Macam cik en, cik en setia dengan Watson dari dulu lagi. Jadi setiap bulan, even hanya beli berus gigi, cik e akan beli di watson. Bukanya nak berlagak kaya, tapi cik en lebih selesa dan dalam masa yang sama cik en akan mencuci mata di Watson. Pernah la cik en kumpul point sehingga boleh beli 1 kotak inershine 12 pack dengan nilai RM100.00. Disamping itu kerap dibuat promosi jika memiliki membership  card sehingga 50 %. 

  • Usha rak barangan reject (clearance item)


Yang ini selalunya pekerja akan pilih dulu la. Yang di keluarkan mana mana yang dah dorang dah habis pilih. Selalunya, kalau barangan kosmetik tu, ada display kan? So dah settle display, semuanya akan dipromosikan potongan 50% dari harga sebenar. Yang ini kalau luck korang baik, korang akan jumpe yang masih ok. kebanyakkannya dalam keadaan yang ok. So pilih la betul betul dan tengok juga expired date ye.

  • Sentiasa alert dengan minggu promosi
Yang ini, salah satu cara yang berkesan, sebab Watson selalu buat minggu sale. Masa ini, korang boleh dapatkan potongan yang tinggi. Macam cik en pelanggan tetap Watson Sitiawan, cik en kerap dapat sms dari Watson dan ada juga adik adik kerja di Watson akan call kalau barangan cik en nak sampai. Hihi.

Ini antara cara yang boleh korang gunakan apabila teringin sangat barang branded tapi tak mampu. Cik en sendiri pun walaupun mampu, akan memilih cara cara diatas untuk save budget cik en untuk yang lebih memerlukan. Korang pulak amacam? ada cara lain tak? kongsi sikit di ruangan komen ye!
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

7 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Ouh mcm nie caranya , yana xtaw watsons ada offer , ptut la p tadi byk benda by 2 free 1 .. Thx for the info cik en

    ReplyDelete
  2. Saya jadi member untuk Watson. Tapi, entahlaa point tu macam tak terkumpul-kumpul je. Last sekali, jadi kad touch n go je. Hiuhiu

    ReplyDelete
  3. Lama dah tak menyinggah kat watson.. kalau p watson biasa cari lipstik atau compact powder aje... hehehe

    ReplyDelete
  4. Kalau saya pun selalu beli drugstore mekap yg dijuak di watson or guardian. Kalau nak beli yg mahal punya mmg taklah sbb sy bkn jenis bermekap sangat huhuhuu.

    ReplyDelete
  5. Ada member card Watson tapi jarang shopping kat Watson..Dulu sebelum kawen, dapat gaji je mesti shopping kat watson beli barang-barang personal...

    ReplyDelete
  6. Bonde pon selalu shopping dekat watson he he he

    ReplyDelete
Previous Post Next Post