www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2017-01-08

Kesan Minum Ostania Mangosteen Amrita Pada Tubuh Badan


Kesan Minum Ostania Mangosteen Amrita Pada Tubuh Badan | Saat pertama kali merasai minuman Ostania ini, cik en sangat terpegun dengan rasa hebatnya. Cik en bukanlah seorang peminat manggis. Tapi bila minum Ostania ini, rasa jatuh hati dengan produk ini seterusnya mula meminati buah manggis. Rupanya manggis ini mempunyai banyak khasiat yang baik untuk badan kita. 

Ostania diperbuat daripada keseluruhan buah manggis termasuklah puri dan kulitnya. Inilah menyebabkan ianya menjadikan Ostania minuman yang sangat kaya dengan khasiat baik untuk kesihatan dan penuh dengan antioksidan dan ditambahbaik pula dengan campuran ekstrak epal, roselle, acai beri anggur dan delima. Wow! nampaknya kesemua buah manggis ini dicampurkan untuk 

  1. Mengembalikan tenaga badan
  2. Menghilangkan dahaga (sangat sedap)
  3. Anti penuaan 
  4. Membantu pergerakan sistem penghadaman sekaligus mampu mengurangkan berat badan
  5. Membantu dalam peneutralan radikal radikal bebas dalam badan (anti kanser)
  6. Membantu sistem pencernaan dengan Vitamin C
  7. Meningkatkan sistem imun badan
  8. Anti bakteria dan anti fungi untuk melawan jangkitan kuman, fungi dan yis

Selain itu, Ostania ini tiada gula tambahan (manis dari buah) dan juga tanpa pewarna tambahan. Macamna ye, untuk minum Ostania ini? Ostania ini bersaiz 500ml. Korang boleh minum terus atau disyorkan untuk dicampur dengan air dengan ratio 1 : 1. Lagi best rasanya kalau korang masukkan dalam peti ais sebelum minum. Memang umpphh rasanya. 



Anyway meh cik en nak kongsi sikit manfaat buah dan kulit manggis yang diketahui umum. 

Manfaat Buah Manggis

  • Mencegah kanser
  • Pain Killer
  • Mencegah radangan 
  • Kaya Antiokisan
  • Baik untuk tekanan darah tinggi
  • Membantu mencegah dan memerangi penyakit alzheimer dan parkinson
  • Menghilangkan alergik
  • Menjaga kesihatan usus, dapat mengatasi cirit birit, sembelit, merangsang kesihatan usus normal.
  • Menjaga kesihatan otak dan saraf
  • Mengatasi katarak
  • Sakit kepala migrain
  • Mengurangi stress dan tekanan
  • Mengurangi Kolesterol
  • Membantu mencegah obesiti
  • Mencegah penuaan 
Manfaat Kulit Buah Manggis
  • Menurunkan LDL (kolesterol jahat dalam darah)
  • Memperkuat dan melancarkan pembuluh darah
  • Membantu mencegah penyakit jantung koronor ataupun biasa
  • Menurunkan tensi (tekanan darah tinggi)
  • Membantu melancarkan buang air kecil
  • Membantu segala penyakit menstruasi
  • Meringankan gejala menopause
Banyakkan kebaikan manggis ini. Kalau nak buat jus sendiri dengan mengisarkan buah manggis sekali dengan kulit ini memang renyah kan? Masa pun lama selain perlukan pengisar yang berkualiti. So sesuai dengan kehendak pelanggan masa kini yang sibuk tapi ingin menjaga kesihatan, pihak Furley Bioextracts mengeluarkan produk siap Ostania ini. 



Memudahkan dan mampu dibeli oleh semua peringkat umur. Harga nya pun tak la semahal mana. Baru RM39.92 je. Semestinya ianya gred A sebabnya ada juga di pasaran New Zealand dan lain lain negara. Kalau korang berminat untuk membeli, korang boleh beli di Laman Web Furley Bioextracts . 

2 comments:

husna zahidi said... [Reply]

wahhhh! manggis~ buah feveret husna ni.. tp sekarang susah dah nak dpt walaupun pada musim buah.. kalau ada pon mesti mahal sikit harganya..

sedapnyaa dpt jus manggis mcm tu.. boleh tahan banyak jgk khasiatnya..😁

Husna Rahman said... [Reply]

manggis memang elok pun..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Shoplinks.Asia

Ads