www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2016-12-11

5 Cara Tunjukkan Sayang Kepada Kucing Korang




5 Cara Tunjukkan Sayang Kepada Kucing Korang | Pernah tak korang tunjukkan sayang korang pada kucing kesayangan korang? Macam manusia juga, kucing memerlukan kasih sayang kita untuk memastikan kesihatan yang baik. Kalau penuh dengan kasih sayang, semestinya perhubungan antara korang dan kucing korang ibarat kekasih sehati sejiwa. Hahaha. Ok.. Ok, back pada tajuknya. cik en nak kongsi 5 cara yang boleh korang tunjukkan kasih sayang korang kepada kucing korang. Dengan kasih sayang ini, ianya akan menjadikan kucing korang seekor kucing yang mendengar kata dan sentiasa menjadi peneman korang yang setia. 

1. Selalulah Mengusap

5 Cara Tunjukkan Sayang Kepada Kucing Korang

Korang rajin rajinlah mengusap gusap kepala kucing korang. yang terbaik Nose-To-Tail Rubs. Dari hidung sampailah ke ekor. Ini tanda korang sayang sangat pada mereka. Mereka akan memahami tau!

2. Slow Blinks And Head Bonks

5 Cara Tunjukkan Sayang Kepada Kucing Korang

Yang ini, korang suakan muka korang pada muka atau kepala kucing. Main main menggunakan raut muka. Yang ini kalau manusia kira kiss kiss la.. Hahaha. Ini berikan aura yang baik pada kucing korang

3. Tidur Bersama



Yang ini semestinya kerap berlaku kan. Kalau korang tidur malam, mesti kucing korang pun tidur sekali. Kalau macam cik en, cik en akan baring di tempat kucing cik en baring. Contoh atas sofa, cik en pun menyelitkan badan tidur tepinya. Hahahha

4. Bermain Bersama


Yang ini, kalau kucing masih kecil atau remaja, memang sesuai. Kalau tua ini, malas sikit. Hahahha. Korang boleh bermain dengan apa yang ada di sekeliling korang. Kreatif sedikit. Boleh ambilkan kertas dan ramas ramas jadikan bola, atau ambil lidi dari penyapu lidi korang atau juga boleh ambilkan kotak kosong. Tak perlu keluarkan duit untuk belikan barangan di petshop kan?

5. Belajar menggunakan bahasa kucing



Ah.. sudah cik en ini, mana la faham. Hahhaha. Maksud cik en selalulah gunakan bahasa " meow" apabila bersembang dengan mereka. Atau sesiapa yang berikan nama kucing. Panggil la nama kucing korang dengan lembut. Sebab itu, kalau orang lain yang panggil nama kucing korang, kucing korang buat derk! je. Sebab kucing ini sangat sentitif dengan suara/voice tuan dia. 

So, ada korang buat pada kucing korang? Atau korang ada skill yang lebih menarik. Nak kongsi, tinggalkan sahaja komen atau jejak korang dan skill korang tu. Manatau lebih unik dan menarik. Ok, da semua.. Dan lastly XOXO pada kucing korang. 
Sumber : http://cattime.com/cat-facts/how-to/18459-5-ways-to-show-your-cats-love-that-they-can-understand

1 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads