Pantai Tanjung Lipat Likas, Aquarium And Marine Museum UMS Dan Pusat Hidupan Liar Lok Kawi


Pantai Tanjung Lipat Likas, Aquarium And Marine Museum UMS Dan Pusat Hidupan Liar Lok Kawi | Trip Percutian Ke Sabah Tanpa Travel Agency | Pergh panjangnya tajuk cik en untuk entri ini kan?Sampaikan cik en kena skip Trip Percutian Ke Sabah Tanpa Travel Agency di tajuk. Tapi tak apa, cik en nak gabungkan 3 tempat ini sebabnya tak banyak gambar yang cik en ambil untuk hari terakhir ini. 

Untuk 1st story ini, cik en nak cerita mengenai Pantai Tanjung Lipat Likas. Sebelum ke UMS cik en berhenti singgah di pantai ini sebab seperjalanan pun. Pantai ini bukan untuk mandi manda pun. Cuma ada trek untuk jogging dan lepak tepi pantai. Ada taman kanak kanak. Sesuai la untuk santai bawa keluarga. 





Tak ambil masa lama pun, terus cik en ke Aquarium And Marine Museum UMS. Masa masuk, cik en ambil pass di guard. So museum ini ambil masa 6 minit kalau drive dari pondok guard. Terus cari signboar Marine Research Institute atau guna waze sahaja. Sampai saja, korang akan nampak muzium ini berdepan dengan cafe. Harga tiket RM5.00 seorang. Tak besar mana so padanlah harga macamtu kan?








Selesai di muzium, kami sarapan pagi di cafe depan muzium. Terasa macam budak student balik je. So, next cik en terus ke Bandar Kota Kinabalu balik untuk shopping ikan kering. Ambil masa 1 jam dan jam menunjukkan pukul 10 pagi. 



Masih ada 2 jam setengah sebelum kena sampai di airport KK. Try waze ke Pusat Hidupan Liar Lok Kawi dan ambil masa lebih kurang 30 minit je. Sempat ini nak pergi. So kami terus ke Lok Kawi atau Pusat Hidupan Liar Lok Kawi. Harga tiket RM10.00 seorang ye dan ada perkhidmatan train tapi ada masa dan kena bayaran. RM2.00 seorang dan bertolak jam 10.00 pagi, 11.15 pagi, 2.00 petang dan 3.15 petang.










Hahaha. Jangan terkejut jika ada sighboard di atas ini. Mungkin ramai yang memburu pokemon di kawasan ini kot. Hahaha. 

Masa masuk tadi, ada satu keluarga semanjung beri cik en dan adik satu buah ini. Sedap dan manis. Namanya buah tarap. itu pun tanya kawan di media sosial. ahahha.


Jam menunjukkan 12.00 tengah hari. Kira hari ini rushing juga sebab tu tak banyak masa untuk selfie. Kami bergegas ke Airport KK. dan sampai lebih kurang 12.35 petang. Selsai berborak dengan kak azizi dan serahkan kunci kereta, kami terus check in barang. Kami fly balik ke semananjung pada pukul 3.00 petang menggunakan flight Malindo. Kami sampai di KLIA1 jam 5.00 petang dan bas kami ke Sitiawan jam 9.00 malam. so kami jalan jalan sampai bosan di KLIA. Hahahah

Perbelanjaan 

Tiket di UMS : RM 10.00
Makan di Cafe UMS : RM 10.00
Shopping di Kota Kinabalu : RM 65.00
Tiket Pusat Hidupan Liar Lok Kawi : RM10.00 (adik cik en free)
Cenderamata di Lok Kawi : RM 10.60
Makan di Airport KK MCD : RM32.00

So habis sudah cerita di Sabah. Untuk next entri cik en akan kongsi tips, perbelanjaan dan kesimpulan untuk semua entri cik en ini ye. 
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

2 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. ooo datang sini tak bagitau orang ya... huhuhu... nanti datang saya masakkan sayur tarap.. baru ngam datang Sabah...

    ReplyDelete
  2. Menarik tempat ni.. leh pegi nanti... :)

    ReplyDelete
Previous Post Next Post