www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2016-09-29

Kisah Kucing Disimbah Cat


Kisah Kucing Disimbah Cat | Pagi tadi cik en de kongsi gambar di atas. Ramai yang bertanya kenapa. So ambil masa sedikit untuk cik en cerita sebabnya hari ini ada lawatan Timbalan Pengarah Jabatan Perkhidmatan Veterinar Negeri Perak Dr. Shahrul datang ke daerah cik en. Saja melawat anak buah dan kebetulan beliau sampai masa waktu lunch. So tak sempat nak menaip. 

Sebenarnya kes ini 2 hari lepas, cuma baru kesempatan nk publish hari ini. Kucing ini dibawa oleh pelanggan lelaki dan dia menceritakan yang kucing ini baru 2 minggu dibela sebabnya owner asal dia berpindah. Tapi kucing ni memang manja dengan owner baru ini cuma sehari sebelum itu, ia tak balik rumah. Esoknya baru dia balik dan owner baru ini terkejut keadaan kucing yang hilang bulu dan dipenuhi cat. Gambar diatas adalah gambar awal masa kucing datang ke klinik.

Bila di perhati, ianya macam cat minyak. Mungkin tertumpah atau disimbah sebabnya hampir 80% bulu dia bewarna hitam dan tercabut. Sampai saja, cik en buat pemeriksaan fizikal. Luka tiada tapi ada bengkak di bahagian peha kaki belakang. So lepas je tak ada apa masalah yang lain, cik en terus buang bulu dan terpaksa menarik bulu kucing tu. 



Mengiau juga bila kami buat operasi membuang bulu ini. Ada bahagian yang boleh digunting bulunya dan ada yang terpaksa dicabut. Kalau dicukur pun tak boleh. Hampir 1 jam juga kami mengoperasikan dan hasilnya seperti di bawah ini




Selesai cik en berikan sedikit rawatan untuk bengkak dan luka luka kecil. Sebelum balik, cik en sempat berpesan untuk belikan baju untuk kucing ini sebabnya takut sejuk. Iyelah kan musim hujan ini. Kesian dia nanti kesejukan. Diharap kucing ini akan sihat kembali dan bulunya akan tumbuh lebih cantik dari sebelum ini. 

5 comments:

blasahje said... [Reply]

camne lah boleh kena cat tu yek? sian pulak tengok...togel dah...

Mrs FaRa said... [Reply]

Allahuakbar...kesiannye... :'(

Danee said... [Reply]

alahai kesiannya :(

sya mimie said... [Reply]

Cik en.. rasa nak nanges tgk miaw tu..
Ya Allah.. kesiannya dia..
😥😥😥

SalbiahM said... [Reply]

kesiannya..tak tau pulak baju kucing ada jual ye ein

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads