www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2016-09-23

Kenapa Owner Sendiri Perlu Bawa Kucing Ke Klinik Veterinar?


Kenapa Owner Sendiri Perlu Bawa Kucing Ke Klinik Veterinar? | Kerap kali juga cik en menerima pelanggan yang bawa kucing yang BUKAN kucing mereka. Kucing jiran la.. kucing adik la.. kucing anak la.. Tahu tak yang korang sebenarnya akan buat doktor veterinar atau pengawai yang membuat rawatan tidak boleh diagnosis dengan lebih tepat kerana tiada history

Untuk pengetahuan semua pemilik haiwan kesayangan atau ternakan, korang perlu tahu keadaan haiwan sebelum datang ke klinik. Iyela.. kalau kucing atau haiwan lain boleh bercakap, mungkin senang nak bertanya kan? ahhaha. Jadi, vet akan bertanya banyak soalan kepada owner mengenai keadaan kucing seperti keadaan najis, aktif atau tidak, muntah dan sebagainya. Kalau yang bawa bukan owner atau yang tidak tahu langsung apa apa keadaan kucing tersebut, susah untuk kami diagnosis penyakit kucing dengan tepat walaupun kami boleh memeriksa secara fizikal seperti suhu badan, keadaan kucing, bulu, mulut dan sebagainya. 

Jadi nasihat cik en, kalau kucing korang tak sihat, kalau boleh, pastikan korang sendiri yang bawa ke klinik veterinar. Memudahkan vet untuk diagnosis dengan lebih tepat penyakit kucing korang. Jangan anggap, semua ini hal remeh kerana ianya berkait rapat dengan kesihatan kucing korang sendiri. 

  8 comments:

  1. oo macam tu ya. sy tak bela kucing ehhehe..

    ReplyDelete
  2. singgah pagi jumaat...
    so far,klu hantar kucing pergi,nieyl akan pergi sendiri...
    senang..mudah...kita pun faham dengan kucing kita sndr...
    EN,jemput join segmen nieyl..
    http://seindahcerita.blogspot.com/2016/09/segmen-bloglist-oktober-blog.html

    ReplyDelete
  3. HARAP DPT BERI KESEDARAN PADA OWNER KUCING .....

    ReplyDelete
  4. Oooo..
    Patut la adik nak bawak sendiri kucing dia..
    Orang nak tolong bawakan tak bagi..

    ReplyDelete
  5. ye tak ye jgk kan, slalu doc. akan tanya pesakit sakit apa.. tp nih xkan nak tanya kucing hahaha.. tp kdg tu kalau jenis yg prihatin mesti main bawak je kucing sesapa kan..

    ReplyDelete
  6. Kalau kucing mahal lagi senang sakit kan...

    ReplyDelete
  7. Tak penah suh orang bawakkn kucing gi vet....
    Minta tolong bawakkan tuan ngan kucing gi vet adalah...

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!