#OKJomFit Kuala Kangsar 2016


#OKJomFit Kuala Kangsar 2016 | Aktiviti terakhir sebelum menyambut Bulan Ramadan tahun 2016 ini. Alhamdulillah, cik en berjaya habiskan larian yang cik en pernah ceritakan di Fit Malaysia | FM Run Perak 2016. So meh cik en nak kongsi suasana sepanjang program ini berlangsung. Kemeriahan dan kesesakan orang ramai. Bukan saja orang tempatan Kuala Kangsar, tapi seluruh Malaysia bahkan ada orang luar Malaysia yag menyertai. Ada beberapa ketegori iaitu 5KM - OPEN, 10KM - MEN OPEN dan 10KM - WOMEN OPEN dan berbasikal pun ada. 30KM. 

Perjalanan dari tempat tinggal cik en ke tapak OKJomFit ini tidak sampai 5 minit. Perlu berkumpul pada jam 7.30 pagi. Tiada pendaftaran pagi itu, sebabnya cik en dah ambil nombor sehari sebelum itu, Itupun mewakilkan abah cik en sebab cik en masih belum sampai ke Kuala Kangsar. Dan cik en beli baju Fit Malaysia untuk kenang kenangan walaupun akhirnya baju tersebut diberi kepada orang lain kerana jarang.


Sampai sahaja di tapak OKJomFit, omak kau la boleh kata, memang ramai dengan manusia. Ada yang bawa basikal dan ada yang bawa kaki (hahah,sebab berlari). Jom cik en kongsi sikit suasana pagi itu




Ramaikan manusia. Mereka lepaskan dulu yang berbasikal, kemudia Perempuan dan Lelaki 10KM dan akhir sekali 5KM ini. Jadi semestinya peserta 5KM paling ramai. Perjalanan 5 KM yang dijadualkan akan menempuh jalan raya dan kampung. Tapi cik en hanya sempat snap di bahagian jalan raya saja. 


Cik en habiskan larian lebih kurang 1 jam juga la, sebabnya jalan yang ditetapkan ada naik, turun, sempit dan dihalang kenderaan lain. Apa apa pun, cik en habiskan juga dan mendapat medal ini


Cantik kan? Hihi, dapat je terus sarungkan terus ke leher. Hahaha. Takkan mau simpan, sarungkan dan selfie!





Yang itu, Kak Zulia dan suaminya, Jimanz. Walaupun kami ini berjanji masuk OK Jom Fit ini, tapi mereka sampai dulu dan janji akan tunggu di pintu sampai. Kak Zulia awal lebih kurang 15 minit juga. Suaminya ambil cara 10KM dan sampai sampai, memang suami dia ada. Sempatlah selfie dengan maskot dibawah ini.


Masa kami selfie, KJ dan orang terhormat ada diatas pentas untuk ucapan dan senamerobik. Lebih kurang 10.30 pagi, cik en dan yang lain lain bersurai. Habis juga larian 5KM walaupun cik en hanya biasa berjogging 2KM saja. Tepuk tangan untuk diri sendiri! Pelepek Pelepek! Good Job Cik EN! Siapa lagi nak puji kan? selain diri sendiri. Hahahah.

Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

2 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Ain pun minat larian2 mcm ni. tapi tak berkesempatan lgi nak join. :')

    ReplyDelete
  2. bertambah2 sihat la lps ni kannnn

    ReplyDelete
Previous Post Next Post