www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2016-05-23

8 Haiwan Yang Dimakan Hidup Hidup


8 Haiwan Yang Dimakan Hidup Hidup  | Ada haiwan yang dimakan hidup hidup untuk menikmati kesegaran dan ada untuk kesihatan. Cik en kongsikan 8 haiwan yang dimakan dalam keadaan hidup yang popular dimakan di seluruh dunia. Di Malaysia, ada juga yang makan secara hidup tapi untuk orang Islam dan Melayu, rasanya tak ada yang sanggup makan haiwan di bawah ini dalam keadaan hidup dan ada yang haram dimakan. Jom kita tengok haiwan apa dimakan secara hidup. 
  • Kelawar ( Fruit Bat Soup)

  • Katak (Frog Shashimi)

  • Udang Lompat (Jumping Shrimp)



  • Semut Api (Chilled Ants)
  • Cacing (Worm Cheese)

  • Sotong (Squirming Octopus)

  • Ikan (Breathing Fish)

  • Landak Laut (Sea Urchin)

Dan sepanjang entry ini ditaip cik en dah beberapa kali muntah. Mungkin cik en membayangkan cik en yang makan. Haha. Jadi sesiapa yang tengah makan, sila abaikan entri ini ye.( Haha..pesanan terlewat sebenarnya ini. hahaha
sumber

  6 comments:

  1. OMG! acane lah nak makan semua tu...urgh!!!! yakss!

    ReplyDelete
  2. Yang paling buat bulu roma tegak, yang katak tu mashaallah XD

    ReplyDelete
  3. makan hidup2 tu maksud masih bernyawa semasa mkn atau tidak dimasak

    kat langkawi ada satu jenis hidupan laut ni mmg tidak masak .. dtangkap silaut ..balik rumah berish kan dan terus dibuat kerabu ... iaitu beronok ...sedap juga..klu dimasak akan jadi air laut..

    ReplyDelete
  4. tak tahu nak loya ke nak kesian...sekali tgk rasa geli..dua kali tgk kesian pulak kat binatang2 tuh

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!