www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2016-05-23

8 Haiwan Yang Dimakan Hidup Hidup


8 Haiwan Yang Dimakan Hidup Hidup  | Ada haiwan yang dimakan hidup hidup untuk menikmati kesegaran dan ada untuk kesihatan. Cik en kongsikan 8 haiwan yang dimakan dalam keadaan hidup yang popular dimakan di seluruh dunia. Di Malaysia, ada juga yang makan secara hidup tapi untuk orang Islam dan Melayu, rasanya tak ada yang sanggup makan haiwan di bawah ini dalam keadaan hidup dan ada yang haram dimakan. Jom kita tengok haiwan apa dimakan secara hidup. 
  • Kelawar ( Fruit Bat Soup)

  • Katak (Frog Shashimi)

  • Udang Lompat (Jumping Shrimp)



  • Semut Api (Chilled Ants)
  • Cacing (Worm Cheese)

  • Sotong (Squirming Octopus)

  • Ikan (Breathing Fish)

  • Landak Laut (Sea Urchin)

Dan sepanjang entry ini ditaip cik en dah beberapa kali muntah. Mungkin cik en membayangkan cik en yang makan. Haha. Jadi sesiapa yang tengah makan, sila abaikan entri ini ye.( Haha..pesanan terlewat sebenarnya ini. hahaha
sumber

6 comments:

sofie adie said... [Reply]

OMG! acane lah nak makan semua tu...urgh!!!! yakss!

AinAthirah Anuar said... [Reply]

ERkkkk apa rasa. gelinyaaaaaa

Syahindah Ms said... [Reply]

Yang paling buat bulu roma tegak, yang katak tu mashaallah XD

Nurzakiah Hanum said... [Reply]

tgk pun rasa nak termuntah

eima said... [Reply]

makan hidup2 tu maksud masih bernyawa semasa mkn atau tidak dimasak

kat langkawi ada satu jenis hidupan laut ni mmg tidak masak .. dtangkap silaut ..balik rumah berish kan dan terus dibuat kerabu ... iaitu beronok ...sedap juga..klu dimasak akan jadi air laut..

Faizal Fredley said... [Reply]

tak tahu nak loya ke nak kesian...sekali tgk rasa geli..dua kali tgk kesian pulak kat binatang2 tuh

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads