www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2016-03-23

Cara Sejukkan Bilik Tanpa Penghawa Dingin


Cara Sejukkan Bilik Tanpa Penghawa Dingin | Musim panas di Malaysia ini seumpama di negera padang pasir dan bahangnya memaksa ramai memakai penghawa dingin dirumah. Tapi orang bujang seperti cik en ini dan duduk di rumah sewa bujang, membeli penghawa dingin bukan langkah yang bijak jika rumah yang duduk hanya sementara. Jadi disini cik en kongsikan satu cara untuk menyejukkan bilik dan tidak memerlukan sumber elektrik pun. Jimat dan mudah. Idea ini datang dari rakan serumah cik en. Dia praktikkan di dalam bilik dia sendiri. Tapi cik en dah cuba dan nampaknya kepanasan bilik cik en mula berkurang walaupun tidaklah sesejuk penghawa dingin.


Hanya letakkan sebaldi air de bawah katil atau tepi katil. Jangan letak penuh pulak, kang ngigau memalam banjir pula bilik itu. Boleh juga tambah ais bantal atau ais kiub. Boleh biarkan disiang hari semasa pergi kerja dan tambahkan jika air berkurangan. Cuba lah, tidak keluarkan kos pun kan? Kalau hendak lagi cepat cari bekas lebih besar dan rendah. Selamat mencuba

14 comments:

ubai ismail said... [Reply]

besarnyaa teddy bear.. haha anyway nice tips :)

lyana ishak said... [Reply]

Nice tip . Will try cik en ^_^

timm bill said... [Reply]

aah eh, ada jugk dgr org ckp letak air depn kipas..hoho..boleyh2, mlm ni jugk try!
pnas sesgt ni..

Bonda Zahra said... [Reply]

boleh mencuba nanti;)

Along Misuari said... [Reply]

Boleh dicuba teknik ini..
Bagus juga ideanya..

Tahniah cik en..

Fieza Sani said... [Reply]

Haritu saya kursus seminar wanita, ada sorang fasi tu beritahu macam ni jugak..

Yun Sing said... [Reply]

Woah. Punya besar teddy bear tu ^^"
Tapi kenalah ingat nak tukar air tu. Kang jadi sarang nyamuk xD

eima said... [Reply]

tip meanrik ...hmmm ade penerangantak nape bolehs ejuk kan bilik tu rasa mcm nk tahu lebih lanjut je

aRz MoHa said... [Reply]

besarnya bearrrr


ok nak cuba tips ini...

anajingga said... [Reply]

cik EN lagi besar bekas lagi sejuk kut ye :)

Afidah Azmi said... [Reply]

serius ke ni Cik En..

Nao Mei said... [Reply]

karang ternak nyamuk pula cik en..hahaha

Dunia Zumal said... [Reply]

Kejap lagi Zumal nak cuba ler ^-^

adianiez AIDA said... [Reply]

very good tips ni.
simple.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads