www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2016-03-23

Cara Sejukkan Bilik Tanpa Penghawa Dingin


Cara Sejukkan Bilik Tanpa Penghawa Dingin | Musim panas di Malaysia ini seumpama di negera padang pasir dan bahangnya memaksa ramai memakai penghawa dingin dirumah. Tapi orang bujang seperti cik en ini dan duduk di rumah sewa bujang, membeli penghawa dingin bukan langkah yang bijak jika rumah yang duduk hanya sementara. Jadi disini cik en kongsikan satu cara untuk menyejukkan bilik dan tidak memerlukan sumber elektrik pun. Jimat dan mudah. Idea ini datang dari rakan serumah cik en. Dia praktikkan di dalam bilik dia sendiri. Tapi cik en dah cuba dan nampaknya kepanasan bilik cik en mula berkurang walaupun tidaklah sesejuk penghawa dingin.


Hanya letakkan sebaldi air de bawah katil atau tepi katil. Jangan letak penuh pulak, kang ngigau memalam banjir pula bilik itu. Boleh juga tambah ais bantal atau ais kiub. Boleh biarkan disiang hari semasa pergi kerja dan tambahkan jika air berkurangan. Cuba lah, tidak keluarkan kos pun kan? Kalau hendak lagi cepat cari bekas lebih besar dan rendah. Selamat mencuba

  14 comments:

  1. besarnyaa teddy bear.. haha anyway nice tips :)

    ReplyDelete
  2. aah eh, ada jugk dgr org ckp letak air depn kipas..hoho..boleyh2, mlm ni jugk try!
    pnas sesgt ni..

    ReplyDelete
  3. Boleh dicuba teknik ini..
    Bagus juga ideanya..

    Tahniah cik en..

    ReplyDelete
  4. Haritu saya kursus seminar wanita, ada sorang fasi tu beritahu macam ni jugak..

    ReplyDelete
  5. Woah. Punya besar teddy bear tu ^^"
    Tapi kenalah ingat nak tukar air tu. Kang jadi sarang nyamuk xD

    ReplyDelete
  6. tip meanrik ...hmmm ade penerangantak nape bolehs ejuk kan bilik tu rasa mcm nk tahu lebih lanjut je

    ReplyDelete
  7. besarnya bearrrr


    ok nak cuba tips ini...

    ReplyDelete
  8. cik EN lagi besar bekas lagi sejuk kut ye :)

    ReplyDelete
  9. karang ternak nyamuk pula cik en..hahaha

    ReplyDelete
  10. Kejap lagi Zumal nak cuba ler ^-^

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!