www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2016-01-21

Kucing Di PTS Yang Masih Hidup


Kucing Di PTS Yang Masih Hidup | PTS adalah "put to sleep" atau bahasa mudahnya matikan. Kucing yang bernama Parkinson ini telah disyaki mendapat sporotrichosis  lebih kurang 2 tahun dahulu. Jadi perbincangan antara staf klinik dan tuan Parkinson telah memutuskan untuk PTS kan parkinson diatas faktor keselamatan kucing kucing yang lain. Prosedur PTS telah dijalankan dan untuk pengetahuan umum, tiada sebarang penyeksaan terhadap kucing kerana ianya buat tepat dijantung dan akan mati On The Spot. Tapi untuk kes Parkinson, tuan Parkinson ingin bawak balik dan tanamkan sendiri. Apabila balik, Parkinson masih bernyawa dan mereka membatalkan untuk menanam dan membiarkan semalaman. Keesokkan harinya Parkinson jadi cergas dan menjalani kehidupan yang normal sehingga saat cik en menulis entri ini. Parkinson semakin gemuk dan comel. Ini merupakab kes ke 2 yang cik en dengar di klinik cik en mengenai kes PTS tapi hidup dan sembuh sepenuhnya dari kes sporo. 


Kes seperti Parkinson ini mungkin ada 1 dalam sejuta. Tapi bagi cik en sepanjang menjadi Pembantu veterinar, ini merupakan kucing ke 2 yang selamat. Mungkin ada faktor lain, tapi apa yang cik en percaya KEKUASAAN ALLAH. DIA yang menghidupkan dan dia juga yang mampu MEMATIKAN. Ada rawatan untuk sporo ini dan boleh lihat entri Rawatan Kes Sporo Kucing.

  12 comments:

  1. Alahai! comel jer Parkinson.
    Alhamdulillah dia sembuh semulakan.
    Kalau tak sedihnya

    ReplyDelete
  2. Alooo comelnye gambar atas sekali tu. Huhuhu

    ReplyDelete
  3. Comel btl kucing putih tu cik en

    ReplyDelete
  4. Betul...
    Allah s.w.t. itu Maha Berkuasa terhadap setiap makhlukNya
    kalau belum sampai ajalnya, buat camne pun xkan mati kan

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah :') dah lah comel pulak tu!

    ReplyDelete
  6. kucing qila sekor kena sporo, and ibu decided to pts dia. kesian dia..

    ReplyDelete
  7. Those eyesss.. Omg comelnyaaa.. Alhamdulillah umur dia panjang.. Comel gilosss mata bulat..

    ReplyDelete
  8. comelnya meow...nama unik betul Parkinson ... hehehe

    ReplyDelete
  9. kalau ada org buang kucing bagi saya ya..
    kecian kucing2 tu kan..

    ReplyDelete
  10. Alhamdulilah Subhanallah. kuasa Allah kan.

    ReplyDelete
  11. Kucing sy...selsema...then dicucuk...after that...sampai rumah..kucing sy mcm batuk2,kejang...then mcm xbernyawa...badan still panas...kaki menguik2...sy pasti lah...mati ke belum...hmmm...what i must do...

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!