www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2016-01-04

DIY Kolar Kucing


DIY Kolar Kucing | Penggunaan Kolar atau E-Collar selalunya digunakan untuk kucing yang baru menjalani pembedahaan bagi mengekakkan mereka menjilat tempat luka, mengigit tempat jahit, pemberian ubat kutu di badan dan sebagainya. Harga Kolar bermula RM10 untuk saiz S ( area manjung perak) sehingga RM35. Kolar diperbuat daripada plastik putih atau jernih yang keras dan diletakkan di bahagian leher seperti gambar diatas. 

Sebenarnya korang boleh DIY sendiri kolar kucing menggunakan bahan bahan yang murah dan senang di dapati. Contohnya seperti
  1. Pinggan Kek
  2. Polistrin (Pinggan atau mangkuk)
  3. Botol Kosong Minyak Masak 
  4. Botol Kosong Sos
Gunakan kretiviti korang dalam mengayakannya. Boleh rujuk contoh dibawa untuk gambaran. Diharap dapat membantu korang yang mungkin kekurangan budget. 







  6 comments:

  1. comelnya :) ada tengok kawan buat camni kat kucing dia

    ReplyDelete
  2. kak eintan, kalau kucing luka pastu abah letak minyak gamat diorg jilat tak pe ke??

    ReplyDelete
  3. Selalu tengok dog je yang pakai ni cik EN. ^^

    ReplyDelete
  4. ala... comel ncute sgt cik en kucing tu

    ReplyDelete
  5. cute sangat cat pakai colar tu..")

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads