www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2016-01-04

DIY Kolar Kucing


DIY Kolar Kucing | Penggunaan Kolar atau E-Collar selalunya digunakan untuk kucing yang baru menjalani pembedahaan bagi mengekakkan mereka menjilat tempat luka, mengigit tempat jahit, pemberian ubat kutu di badan dan sebagainya. Harga Kolar bermula RM10 untuk saiz S ( area manjung perak) sehingga RM35. Kolar diperbuat daripada plastik putih atau jernih yang keras dan diletakkan di bahagian leher seperti gambar diatas. 

Sebenarnya korang boleh DIY sendiri kolar kucing menggunakan bahan bahan yang murah dan senang di dapati. Contohnya seperti
  1. Pinggan Kek
  2. Polistrin (Pinggan atau mangkuk)
  3. Botol Kosong Minyak Masak 
  4. Botol Kosong Sos
Gunakan kretiviti korang dalam mengayakannya. Boleh rujuk contoh dibawa untuk gambaran. Diharap dapat membantu korang yang mungkin kekurangan budget. 







6 comments:

Farhana Zukri said... [Reply]

comelnya :) ada tengok kawan buat camni kat kucing dia

Mrs Yatie said... [Reply]

Alolo comel je kan cik en ;)

husna zahidi said... [Reply]

kak eintan, kalau kucing luka pastu abah letak minyak gamat diorg jilat tak pe ke??

ros nordin said... [Reply]

Selalu tengok dog je yang pakai ni cik EN. ^^

Sheila Adziz said... [Reply]

ala... comel ncute sgt cik en kucing tu

Puan Wawa said... [Reply]

cute sangat cat pakai colar tu..")

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads