www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2015-12-03

Jangan Buat 8 Perkara ini Pada Kucing

rawatan kucing

Jangan Buat 8 Perkara ini Pada Kucing | Memiliki kucing yang comel, sihat dan gebu menjadi impian ramai pembela kucing. Tapi ramai yang tidak mempunyai ilmu itu, Ini cik en kongsikan tips untuk pemilik atau bakal pemilik kucing. Diharap info ini sedikit sebanyak membantu korang. Jadi JANGAN lakukan 8 perkara ini pada Kucing korang tau! :
  1. Jangan abaikan masa untuk deworming 
  2. Jangan lepaskan kucing di kawasan rumah yang mempunyai risiko yang tinggi seperti anjing berkeliaran atau kawasan yang baru diracun
  3. Jangan biarkan tingkap rumah terbuka JIKA anda duduk di rumah yang tinggi seperti kondominuim atau flat
  4. Jangan abaikan masa vaksinasi
  5. Semasa bawa kucing bersiar dengan kereta, jangan buka tingkap luas seluas luasnya
  6. Jangan pegang kucing dengan posisi yang salah dan kasar
  7. Jangan lupa periksa gigi kucing . Jika ada klinik swasta atau kedai haiwan yang menawarkan menberus gigi, anda boleh mencubanya untuk menjaga gigi kucing anda
  8. Jangan sesekali abaikan "hairball". Mungkin ada kucing yang dikurung di dalam rumah dan sepanjang hidup tidak pernah jejak ke tanah apatah lagi untuk memakan rumput. Jadi sila pilih produk makanan kucing untuk control hairball kucing anda. Ini baik untuk mengeluaran hairball

  8 comments:

  1. anak akak selalu minta nak bela kucing... husband akak tak bagi... hehe... lum da rezeki kucing lg...

    ReplyDelete
  2. anak akak selalu minta nak bela kucing... husband akak tak bagi... hehe... lum da rezeki kucing lg...

    ReplyDelete
  3. Terima kasih cik en..info best...

    ReplyDelete
  4. thanks info yg bagus ni..mcm mana cara pegang kucing yg betul ye?

    ReplyDelete
  5. kalu dibiarkn ada pulak yg gatai tangan dok kidnap kucing kita...warrghhhh

    ReplyDelete
  6. bagi aida, menjaga kucing sama aje mcm kita jaga anak.
    hak kucing tu ada.
    kena follow la kan.
    jgn nanti jatuh hukum berdosa ~ nak bela tapi tak jaga hak kucing tu.
    seksa dia... sian.

    ReplyDelete
  7. Kucing sy xpnah gosok gigi..dh arwah pun..
    sy follow sini ye..

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads