www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2015-12-03

Jangan Buat 8 Perkara ini Pada Kucing

rawatan kucing

Jangan Buat 8 Perkara ini Pada Kucing | Memiliki kucing yang comel, sihat dan gebu menjadi impian ramai pembela kucing. Tapi ramai yang tidak mempunyai ilmu itu, Ini cik en kongsikan tips untuk pemilik atau bakal pemilik kucing. Diharap info ini sedikit sebanyak membantu korang. Jadi JANGAN lakukan 8 perkara ini pada Kucing korang tau! :
  1. Jangan abaikan masa untuk deworming 
  2. Jangan lepaskan kucing di kawasan rumah yang mempunyai risiko yang tinggi seperti anjing berkeliaran atau kawasan yang baru diracun
  3. Jangan biarkan tingkap rumah terbuka JIKA anda duduk di rumah yang tinggi seperti kondominuim atau flat
  4. Jangan abaikan masa vaksinasi
  5. Semasa bawa kucing bersiar dengan kereta, jangan buka tingkap luas seluas luasnya
  6. Jangan pegang kucing dengan posisi yang salah dan kasar
  7. Jangan lupa periksa gigi kucing . Jika ada klinik swasta atau kedai haiwan yang menawarkan menberus gigi, anda boleh mencubanya untuk menjaga gigi kucing anda
  8. Jangan sesekali abaikan "hairball". Mungkin ada kucing yang dikurung di dalam rumah dan sepanjang hidup tidak pernah jejak ke tanah apatah lagi untuk memakan rumput. Jadi sila pilih produk makanan kucing untuk control hairball kucing anda. Ini baik untuk mengeluaran hairball

8 comments:

Sheila Adziz said... [Reply]

anak akak selalu minta nak bela kucing... husband akak tak bagi... hehe... lum da rezeki kucing lg...

Sheila Adziz said... [Reply]

anak akak selalu minta nak bela kucing... husband akak tak bagi... hehe... lum da rezeki kucing lg...

PeRdU cINta said... [Reply]

Terima kasih cik en..info best...

Maisarah Humaira said... [Reply]

thanks info yg bagus ni..mcm mana cara pegang kucing yg betul ye?

dear anies said... [Reply]

kalu dibiarkn ada pulak yg gatai tangan dok kidnap kucing kita...warrghhhh

adianiez AIDA said... [Reply]

bagi aida, menjaga kucing sama aje mcm kita jaga anak.
hak kucing tu ada.
kena follow la kan.
jgn nanti jatuh hukum berdosa ~ nak bela tapi tak jaga hak kucing tu.
seksa dia... sian.

Sha Nikitasakura said... [Reply]

Kucing sy xpnah gosok gigi..dh arwah pun..
sy follow sini ye..

Puan Wawa said... [Reply]

thanks cik en kongsi tips..?)

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads