Satu Hari Nanti, Buku Akan Pupus

klik banner ini

Satu Hari Nanti, Buku Akan Pupus | Semakin lama, semakin kurang penggunaan buku dalam kehidupan harian kita. Jika dulu, kedai buku dan perpustakaan mempunyai ramai pengunjung tapi kini cik en sudah nampak semakin berkurangan. Jika dulu, hobi membaca buku adalah hobi kebanyakan rakan rakan cik en di sekolah tapi kini sudah berkurang. Jika dulu rakan berbangsa cina ramai yang menjadi ulat buku. Buku sentiasa di tangan. Dalam bas, perhentian bas, kedai makan, mereka akan membaca buku atau novel. 

Tidak ke korang membayang, satu hari nanti, buku akan pupus dan digantikan dengan gadjet, komputer dan bahan elektronik yang lain? Jika dulu cik en mengimpikan perpustakaan mini di rumah tapi kini hanya mempunyai koleksi gadjet, pendrive, hard disc dan cd. Munculnya e-book, novel online dan aplikasi pembelajaran, Mungkin cik en menolak teknologi tapi cik en rindukan zaman sekolah cik en, ditangan kita sentiasa ada buku, majalah atau novel. 

klik sini

Sekarang, ada buku yang bernilai RM1 je. Ada juga buku yang bernilai RM3, RM5 dan banyak potongan potongan sehingga 70% untuk penjualan buku. Tapi semuanya tidak mendapat perhatian. Mereka lebih suka membeli gadjet bernilai ribuan ringgit, membeli novel online ataupun e-book yang kekadang bernilai ratusan ringit. 

Tidak kurang juga, banyak jualan buku, pesta buku dan Year End Sale 2015 tapi sambutan agak kurang berbanding pelancaran produk gadjet Seiringkanlah teknologi dengan "hardcopy". Sebabnya satu hari nanti, buku buku yang kita beli ini akan menjadi kenangan dan memori ataupun akan menjadi sesuatu yang berharga. 
klik sini

Rebutlah jualan murah yang tidak perlu korang berpeluh dan berpenat, hanya dengan Year End Sale 2015, korang boleh memilih buku apa yang menjadi pilihan korang secara online. Inilah baru seiring menggunakan teknologi dan buku.
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

8 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Assalammualaikum...

    memang tak dinafikan ... sambutan agak kurang untuk buku2 nie sbb mereka2 terutama remaja suka e-book secara online.

    mselim3

    pls: tapi mselim3 suka gak gi kedai buku..hhehehe

    ReplyDelete
  2. kak shaz singgah rumah awak...hihi follow #1391

    http://byshaz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. betul jg cik en ...kite mmg kurang membaca buku ..klu dlm internet ni banyak la ...

    ReplyDelete
  4. aida masih lagi membeli buku.
    utk diri sendiri.
    utk anak-anak.
    kebetulan nurin minat baca novel.
    aida anak2 aida dpt larangan keras utk bergajet.
    sgt berharap bhw jgn la buku pupus.
    sesuatu yg merugi kan!!!

    ReplyDelete
  5. setuju sangat. tapi dalam sudut lain, buku lagi banyak kebaikan berbanding dgn mmbaca melalui gadjet ni sume, contohnya buku tak guna tenaga elektronik dan tak payah cas pom

    ReplyDelete
  6. sekarang juga telah wujud e-book yang menyebabkan buku fizikal sudah kurang tempat dimata pembaca

    ReplyDelete
  7. Hati yang keras punya ego dan dendam yang tinggi..sikap hasad dengkinya juga kuat...yan selalu elak orang macam ni...sebab yan tak suka kena marah sesuka hati

    ReplyDelete
  8. betul..skrg mereka selesa dgn ebook..mudah dibawa katanya

    ReplyDelete
Previous Post Next Post