www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2015-11-25

Kenapa Kucing Obses Dengan Kotak

kucing dan kotak
Ute dan anak anaknya. Sekarang ute tak balik balik. Kemana ntah ia hilang

Kenapa Kucing Obses Dengan Kotak | Kotak dan Kucing tidak dapat dipisahkan. Kenapa? Ianya masih menjadi misteri sehinggalah ada sekumpulan penyelidik yang menjalankan satu ujian kepada 2 2 kumpulan kucing yang baru di bawa ke Perlindungan Haiwan Belanda dalam tempoh 14 hari. 1 kumpulan diberi kotak dan 1 lagi kumpulan tidak diberi kotak

Keputusannya menyatakan kumpulan kucing yang mempunyai kotak boleh menyesuaikan diri dengan cepat berbanding yang tidak diberi kotak. Ini membuktikan bahawa kotak adalah tempat yang terbaik untuk sesekor kucing bila berada dalam persekitaraan yang baru dan mengurangkan tekanan atau stress. Kotak sebenanrya adalah satu tempat yang ada aura 'sembunyi' yang mana sangat mententeramkan kucing. Dan juga, untuk ibu kucing yang sarat dan hendak beranak, ada vet yang mencadangkan kotak untuk ibu kucing ini rasa tenang untuk beranak.

Jadi terungkailah misteri kenapa kucing obses dengan kotak. Kotak juga dapat membantu kucing dalam keadaan sakit untuk 'recover'. Untuk pencinta kucing, apa kata, gunakan kotak yang banyak untuk dibuat DIY untuk kucing korang. Murah dan Senang kan?

Blog Vet Source

  9 comments:

  1. ye la kan..baru perasan kucing memang suka sgt main n duduk dalam kotak..hehe..btw tq sharing cik EN.:)

    ReplyDelete
  2. no wonder laaa...dorang mesti rasa selamat gila kalau ada kotak kannn...

    ReplyDelete
  3. info baru utk aida.
    terutama utk kucing nak beranak kan.
    memudahkan dia :)
    garaj umah aida selalu ada kucing anak-beranak tumpang berteduh.
    maybe boleh la aida apply tips ni.
    tak susah pun...

    ReplyDelete
  4. Patutlah..bila nak beranaknya masuk dalam kotak...tak dapat kotak..almari miaw masuk..grrr

    ReplyDelete
  5. tak de kotak bakul pun boleh suka sgt dok dlm bakul kucing aku dulu ...

    ReplyDelete
  6. ute mata die buta sebelah ke?haa kucing iera pon same..ske sgt dgn kotak..tisu x pon kertas pon same..habis die geget koyakkan

    ReplyDelete
  7. saya suka bagi kotak sama anak2 kucing... kotak besar saya buat lubang2.. suka tengok anak2 kucing tu main kejar keluar masuk di lubang kotak tu... hihihihi

    ReplyDelete
  8. Kotak adalah kawan juga musuh kucing..huhu..

    ReplyDelete
  9. mmg..kucing sye pon same..obses sgt ngan kotak

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads