www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2015-11-25

Kenapa Kucing Obses Dengan Kotak

kucing dan kotak
Ute dan anak anaknya. Sekarang ute tak balik balik. Kemana ntah ia hilang

Kenapa Kucing Obses Dengan Kotak | Kotak dan Kucing tidak dapat dipisahkan. Kenapa? Ianya masih menjadi misteri sehinggalah ada sekumpulan penyelidik yang menjalankan satu ujian kepada 2 2 kumpulan kucing yang baru di bawa ke Perlindungan Haiwan Belanda dalam tempoh 14 hari. 1 kumpulan diberi kotak dan 1 lagi kumpulan tidak diberi kotak

Keputusannya menyatakan kumpulan kucing yang mempunyai kotak boleh menyesuaikan diri dengan cepat berbanding yang tidak diberi kotak. Ini membuktikan bahawa kotak adalah tempat yang terbaik untuk sesekor kucing bila berada dalam persekitaraan yang baru dan mengurangkan tekanan atau stress. Kotak sebenanrya adalah satu tempat yang ada aura 'sembunyi' yang mana sangat mententeramkan kucing. Dan juga, untuk ibu kucing yang sarat dan hendak beranak, ada vet yang mencadangkan kotak untuk ibu kucing ini rasa tenang untuk beranak.

Jadi terungkailah misteri kenapa kucing obses dengan kotak. Kotak juga dapat membantu kucing dalam keadaan sakit untuk 'recover'. Untuk pencinta kucing, apa kata, gunakan kotak yang banyak untuk dibuat DIY untuk kucing korang. Murah dan Senang kan?

Blog Vet Source

7 comments:

ros nordin said... [Reply]

ye la kan..baru perasan kucing memang suka sgt main n duduk dalam kotak..hehe..btw tq sharing cik EN.:)

Sally Samsaiman said... [Reply]

no wonder laaa...dorang mesti rasa selamat gila kalau ada kotak kannn...

adianiez AIDA said... [Reply]

info baru utk aida.
terutama utk kucing nak beranak kan.
memudahkan dia :)
garaj umah aida selalu ada kucing anak-beranak tumpang berteduh.
maybe boleh la aida apply tips ni.
tak susah pun...

iryanty ahamad said... [Reply]

Patutlah..bila nak beranaknya masuk dalam kotak...tak dapat kotak..almari miaw masuk..grrr

eima said... [Reply]

tak de kotak bakul pun boleh suka sgt dok dlm bakul kucing aku dulu ...

anak denesor said... [Reply]

ute mata die buta sebelah ke?haa kucing iera pon same..ske sgt dgn kotak..tisu x pon kertas pon same..habis die geget koyakkan

Ennor Plenetzurah said... [Reply]

saya suka bagi kotak sama anak2 kucing... kotak besar saya buat lubang2.. suka tengok anak2 kucing tu main kejar keluar masuk di lubang kotak tu... hihihihi

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads