www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2014-01-17

Pencuci kawasan intim wanita yang merbahaya


Pencuci kawasan intim wanita yang merbahaya | entry ini pun antara entry jawapan untuk pertanyaan kawan kawan blogger cikcik yui kita untuk kita memberi jenama produk pembersihan intim wanita akan menjadikan ia topik hangat



ada yang kata di sabotaj, ada yang kata letak pasir atas periuk nasi orang, cuma dari apa cik en pernah baca produk - produk yang menggunakan SLS atau nama penuhnya Sodium Lauryl Sulfate . Untuk sesiapa yang tidak pernah tahu ianya adalah salah satu penyebab kanser untuk jangka masa lama. SLS ini diletakkan dalam bahan kosmetik dan barangan harian kita adalah untuk menjadikan kosmetik terutama pencuci muka, pembersih vagina berbiuh..

Disebabkan sekarang kita kerap menggunakan pembersih wanita, kita dapat lihat penyakit serviks mesti ada dalam 1/10 wanita sekarang
memang ada bahan dalam pemberih vagina adalah manjakani dan sireh. memang baik tapi bila dicampurkan dengan SLS, benda ni menjadi bahaya, alhamdullah sekarang cik en akan tengok isi kandungan bahan kosmetik dan jika ada SLS cik en tidak akan membeli. Kalau terpaksa selalunya cik en akan jarang menggunakannya. Satu produk asli yang cik en pernah pakai dulu adalah FADARAJ yang original tiada SLS. sekarang tidak pasti sebab dah lama cik en tidak memakai
Allah menjadikan kita sebaik baiknya.

Difaraj dan vagina kita mempunyai bakteria baik yang akan membunuh bakteria jahat. cuma selalu menjaga kebersihan dan kering selalu, Penjagaan seluar dalam pun sama jangan nak pakai 2 3 kali. cukup sekali dan basuh tanpa membilasnya dengan pelembut kain. Itu aset seorang wanita, so pandai pandai lah menjaganyaitu pengetahuan korang, SLS ini digunakan dalam produk syampu, sabun dan bahan bahan yang terhasilnya buih. so be careful dalam pemilihan ye...

untuk menyakin korang yang SLS ni merbahaya boleh rujuk entry entry ini


p/s : pesan kepada semua wanita wanita yang kita kenal. diharap info ini dapat membantu .

  6 comments:

  1. mmg ramai juga yg tau pasal sls ni..tp memangdangkan banyak sgt produk yg ada sls ni, dorg terpaksa jugalah. Tapi mcm saya sedsaya upaya nak elak. buat masa skrg ni myba syampu aje kot saya pakai ada sls.

    ReplyDelete
  2. sanagt berguna post nihh.perhatian untuk wanita2 lain..hati2 memelih produk penjagaan kulit untuk wanita..

    ReplyDelete
  3. Sangat berinfomasi..kena tau macam mana nak jaga benda tu..

    ReplyDelete
  4. Isyhh... bahayanya ada SLS tu.... sebab tu kita kena selalu upgrade diri kita dengan ilmu-ilmu macam ni

    Yang penting tahu sesuatu produk tu selamat digunakan, tiada bahan bahaya dan tahu macam mana sesuatu produk tu berfungsi pada diri kita

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!