www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2013-12-17

Muka sama itu tanda ada JODOH?


Assalamualaikum dan salam sejahtera
hari ini cik en ditugaskan menjaga klinik kesayangan jadi masa untuk berblog masih ada sementara menunggu pelanggan yang akan menghantar anak bulus mereka membuat rawatan
JODOH 


merupakan topik yang akan dapat ranking tinggi 
kali ini cik en pun nak gak mendapat ranking tinggi dan cik en cedok sikit artikel dari mingguan wanita mengenai JODOH ini
Seperti yang kita biasa dengar, 
"eh muka korang sama la, ada jodoh ni"
"muka pasangan pengantin ini seiras iras la, mesti kekal ke akhir nyawa"
dan macam macam ayat yang seakan begitu
Bila terpandang tajuk artikel ini di majalh wanita, cik en pun inginkan kepastian
benarkah muka sama petanda jodoh yang panjang?
Tiada lagi kajian yang mengatakan begitu dan dalam Islam sendiri tidak pula dinyatakan hal sebegini( dari pembacaan cik en selama 26 tahun ni)
tapi ada penyebab muka pasangan ini akan cenderung menyerupai wajah pasangan
ini kerana bila pasangan ini selalu bersama, segala suka, duka, marah, kecewa akan dikongsi bersama
oleh itu segala urat urat yang terhasil dari perbuatan senyum, gelak, menangis, tekanan bersama sama
oleh kerana itu muka pasangan akan menjadi seiras
Selain itu, segala perbuatan/perilaku pasangan akan menjadi ikutan yang automatik kepada pasangan satu lagi.
untuk lebih senang faham, cik en akan bagi situasi

Sepasang suami isteri bernama Qaseh dan Miqhail baru melangsungkan perkahwinan
Permulaan kehidupan baru pelbagai suka, duka, jatuh dan bangun dan mereka sentiasa bersama,
seorang menangis, dan seorang lagi pun menangis
seorang ketawa, dan seorang lagi pun ketawa
seorang marah, dan seorang lagi akan merasa perasaan itu
oleh kerana itu, urat wajah mereka akan bekerja bersama sama. so x mustahil muka mereka akan jadi serupa

Selain itu, wanita atau lelaki lebih cenderung / selesa dengan psangan yang mempunyai minat yang sama.
tapi ada juga, perbezaan membuat mereka lebih bahagia.

p/s : So lepas ni gelak, menangis, marah, kecewa sama sama dengan pasangan yaaaa :)
Photobucket

  12 comments:

  1. bagaimana kalo pasangan itu mcm beauty and beast?? adakah muka mereka akan sama??

    ReplyDelete
  2. ckp muka sama tu mmg biasa dgr. itu pun kalau ada jdoh. inshaaALLAH.

    ReplyDelete
  3. sya n en napi sll nngs bersama2...gelak sama2...ikut la kami...hahahah...opppssss...menyibuk tba2...

    ReplyDelete
  4. tak kisahlah tu... tapi ada org kata muka akk n hasben sama...tataulah..teori org lama...hhee

    ReplyDelete
  5. nice sharing dear.

    Boleh jenguk mama di sini.. Mamaniza.com

    ReplyDelete
  6. tu la. haz pn slalu dgr gitu. n mmg mostly tgk psgn yg nk kawen ni akn ade nmpk persamaan wlaupn skit. hee

    ReplyDelete
  7. Satukan kami ya Rabb..aamiin.

    Mohammad Syafiqrie.

    ReplyDelete
  8. Satukan kami ya Rabb.Aamiin.

    Mohammad Syafiqrie.

    ReplyDelete
  9. Hehehe dgr kalo muka seiras, ada jodoh...

    ReplyDelete
  10. Cm mna klu bru jumpa dah muka sama?

    ReplyDelete
  11. Kalau x pernah rapat , x pernah smbng2 , tup2 muka same ?

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!