www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2013-07-12

Please la, STOP guna bahasa begini


salam semua
entry kali ini bukan untuk aibkan sesiapa tapi satu pengajaran buat kita..
tolonglah menggunakan "bahasa melayu" dengan betul
kalau nak menggunakan singkatan pun janganlah sampai orang lain tak pandai nak membaca
cuba korang tengok pic bawah ini
korang faham tak apa adik ni melahirkan ketidakpuasan dia


tengok dari komen komen yang ada.. kebanyakannya tidak memahami maksud adik ini. cik en pun sama.. sampailah sorang brader ini terangkan dan barulah cik en faham.. nak tahu apa maksudnya?
tengok yang bawah ini pulak


so cik en pesan sangat kepada adik adik atau sesiapa pun..
gunalah bahasa melayu dengan betul.
jangan nanti sampai satu tahap..
dalam karangan perkataan aku menjadi aque..

Memartabatkan lah BAHASA MELAYU..

Photobucket

  5 comments:

  1. hi... salam...
    de pembetulan sikit kat situ

    'memartabatkan BAHASA MELAYU'...

    tapi betul.. bahasa 'alien' macam tu sebenarnya letih nak dibaca orang. kan senang kalau tulis ayat yang betul.orang pun mudah nak baca. nak singkat kan ayat cam ayat sms xsalah, tapi jangan ubah.. contoh : aku ditukar jadi aq...

    ReplyDelete
  2. bahasa singkatan yg kadang2 tak reti org baca..apa lah..sayangi bahasa anda

    ReplyDelete
  3. mmg sakir jiwa kalau tgk budak2 tulis mcm ni..susah nak faham apa yg diorg cuba sampaikan..

    jom join my 1st GA :)

    1st Mini Giveaway by TGLSC

    ReplyDelete
  4. yup! sokong!
    canggih sgt..susah org nk paham..hikhik

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads