www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2013-07-12

Please la, STOP guna bahasa begini


salam semua
entry kali ini bukan untuk aibkan sesiapa tapi satu pengajaran buat kita..
tolonglah menggunakan "bahasa melayu" dengan betul
kalau nak menggunakan singkatan pun janganlah sampai orang lain tak pandai nak membaca
cuba korang tengok pic bawah ini
korang faham tak apa adik ni melahirkan ketidakpuasan dia


tengok dari komen komen yang ada.. kebanyakannya tidak memahami maksud adik ini. cik en pun sama.. sampailah sorang brader ini terangkan dan barulah cik en faham.. nak tahu apa maksudnya?
tengok yang bawah ini pulak


so cik en pesan sangat kepada adik adik atau sesiapa pun..
gunalah bahasa melayu dengan betul.
jangan nanti sampai satu tahap..
dalam karangan perkataan aku menjadi aque..

Memartabatkan lah BAHASA MELAYU..

Photobucket

5 comments:

Nurzakiah Hanum said... [Reply]

:)

lady scooter said... [Reply]

hi... salam...
de pembetulan sikit kat situ

'memartabatkan BAHASA MELAYU'...

tapi betul.. bahasa 'alien' macam tu sebenarnya letih nak dibaca orang. kan senang kalau tulis ayat yang betul.orang pun mudah nak baca. nak singkat kan ayat cam ayat sms xsalah, tapi jangan ubah.. contoh : aku ditukar jadi aq...

shafwan said... [Reply]

bahasa singkatan yg kadang2 tak reti org baca..apa lah..sayangi bahasa anda

Dylla Abas said... [Reply]

mmg sakir jiwa kalau tgk budak2 tulis mcm ni..susah nak faham apa yg diorg cuba sampaikan..

jom join my 1st GA :)

1st Mini Giveaway by TGLSC

Yumida Huda said... [Reply]

yup! sokong!
canggih sgt..susah org nk paham..hikhik

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads