www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2013-06-14

Najis MUGHALLAZAH Mengapa dengan Tanah


salam sahabat cik en semua!
sihat? di pagi jumaat ini cik en nak sharing lagi ilmu atau info yang cik en ambik dari majalah Solusi isu 56
Kita di ajar dari kecil yang kita mempunyai 3 jenis najis

  1. Najis Mukhaffafah - najis ringan
  2. Najis Mutawassitah - najis pertengahan
  3. Najis Mughallazah - najis berat
perlu ke cik en nak terangkan najis najis ini?
tak perlu kot sebab ini merupakan asas dalam pelajaran pendidikan agama dari sekolah rendah lagi tapi kalau ada sesiapa yang dah lupa boleh rujuk di SINI
Sekarang tumpukan fikiran anda kepada najis berat iaitu MUGHALLAZAH
najis berat melibatkan anjing, khinzir serta keturunan kedua duanya
Macam mana kita nak mengucikan najis ini?
semua kena ingat balik, sebab ia nya perlu ada dalam fikiran kita sentiasa..
ok2 cik en akan beritahu untuk memudahkan entry cik en ini
Cara menyucikan adalah 
7 kali basuhan = 1 air bercampur tanah + Air mutlak
Dan persoalan yang cik en nak tanya disini, mengapa digunakan air tanah, kenapa tidak tepung?kapur atau sabun sahaja?
kenapa dalam Islam perlu guna TANAH?
dan hasil bacaan cik en di majalah SOLUSI ni

Tanpa kita sedar, tanah merupakan bahan yang berguna kepada manusia
Komposisi tanah adalah 45% mineral, 25% udara, 25% air dan 5% bahan organik
kalau korang nak tahu, antibiotik yang ada dipasaran terhasil daripada TANAH
dan ada kajian mengatakan tanah mempunyai bakteria IVERMECTIN iaitu membunuh cacing dalam manusia dan ternakan
Jangan terkejut TANAH juga merupakan bahan ANTIKANSER (bakteria tertentu dalam tanah)
seperti kita tahu ANJING dan KHINZIR merupakan haiwan yang mempunyai bakteria yang mana tidak dapat dimatikan walaupun dengan memasakkannya sehingga 100 darjah celcius
dan hanya dengan tanah yang mempunyai komposisi yang sedia ada mampu membunuh bakteria bakteria "degil" ini
tapi bukan tanah yang ada tepi tepi jalan ini, dalam ISLAM sendiri diberitahu tanah tanah yang sesuai di ambil untuk dijadikan cucian najis ini


Photobucket

  6 comments:

  1. suka blog blog islamic macam ni ^_^

    nanti share la lagi info2 yer.

    ReplyDelete
  2. terfikir jugak naper tanah yg sesuai untuk cuci najis. rupanya ada kebaikan dia kan,Allah buat pasti ada benda baik yg tersembunyi.

    ReplyDelete
  3. nice blog :)

    salam kenal dari kami outbond di malang :)
    jangan lupa kunjungi kami di website kami : http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete
  4. salam sis, bole bg link majalah solusi ttg tajuk ni x ?

    ReplyDelete
  5. @Anonymous
    Cik en ambil dari majalah Majalah Solusi isu 56. Tiada dalam bentuk web..

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!