www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2013-06-13

Menghalau Kenangan Silam Pasangan

salam semua
lama cik en mendiamkan diri kan?
sampai x sempat nak membalas kunjungan sahabat2 blogger cik en
kali ini berpandukan majalah WANITA Jun 2013 cik en nak sharing satu cara yang cik en yakin semua pernah menempuhnya


Sebut "kenangan silam", pelbagai respon yang cik en akan dengar.
semua orang ada kenangan silam masing masing.. ada yang pahit dan ada yang manis
dan apabila berjumpa dengan pasangan yang kita rasa tebaik buat kita mesti ada kenangan silam masing masing sebelum berjumpa dengan korang
tapi bagaimana kita nak hadapi kenangan silam pasangan kita yang mana memberi impak kepada perhubungan korang?
walaupun ia tidak mudah diterima oleh akal atau mustahil kita nak meng"ignore"kan kerana setiap hari kita akan mengingatinya apabila melihat pasangan kita tu (jika kisah silam negatif)
tapi korang kena juga melupakan perlahan perlahan supaya hubungan korang akan lebih harmoni dan tanpa pendamkan perasaan masing masing setiap hari
ini adalah langkah-langkah yang boleh korang praktikkan


  1. Setelah mengetahui kisah silam pasangan, cuba bertindak positif dengan mengawal emosi dan keadaan
  2. Kuatkan hati dan kesabaran bila berhadapan dengan pasangan
  3. Tanamkan dalam hati yang pasangan korang itu boleh berubah jadi yang lebih baik sekaligus menjalani kehidupan bersama yang berbahagia
  4. Jangan sesekali sisihkan pasangan takut nanti dia akan kembali kepada tabiat kisah silamnya itu
  5. Kalau rasa tertekan, carilah sahabat atau saudara mara yang boleh dipercayai dan simpan rahsia untuk korang luahkan.
  6. Fikirkan yang kita pun ada kisah silam dan pasangan kita tu pun menerima kita seadaanya. Lain la kalau korang memang tak ada kisah silam.. so renungi diri sendiri
  7. Berhenti bersangka buruk
ini antaranya.. kalau ada cadangan atau cara yang lain boleh sahaja korang dropkan komen kat bawah ni
percayalah
setiap orang mempunyai kisah tersendri untuk mereka menjadi matang, anggaplah ia salah satu dugaan bagi kita




Photobucket

5 comments:

Nurzakiah Hanum said... [Reply]

bagusnya entry nie

nuyui a.k.a miss YUI said... [Reply]

info berguna ni kak..

Secret Of Shaila said... [Reply]

Hahaha..bila bace kena btg hidung sendiri..yang penting kenangan silam itu kita jadikan pengajaran untuk masa hadapan and think positif..^^

nik ros said... [Reply]

bila dah syg terima la baik buruk dia2. lagi2 zaman silam tu. yg penting skarang bina hidup baru kan

seety said... [Reply]

Sallam akak sy buntu la sy nk tnye akak adakah bkl tunang sy telah mlupakn sglenye tentg ex nye..?sdgkn dy ckp mmg sudah mlupaknnye..

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads