www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2013-06-01

Bacaan Wanita Sahaja : Gatal Di celah peha


salam sahabat cik en?
nampaknya makin banyak yang cik en nak update semenjak 2 menjak ni
masih dengan berkonsepkan masalah wanita
cik en nak share sedikit masalah wanita


Gatal di celah peha


ini bukan entry lucah ke atau apa apa pun tapi tolong baca dengan fikiran kesihatan wanita
cik en tau ramai yang malu nak sharing masalah ini, ada yang mendiamkan diri sahaja dan curi curi layari internet untuk tahu penyelesaian masalahnya
sama juga dengan cik en
curi curi search tapi semua tak menjadi
ada guna bedak sejuk, air suam bagi mati kuman, krim yang bukan untuk bahagian situ
disebabkan tak tahan sangat cik en ke klinik dan katakan gatal2 bahagian badan. malu kot nak cerita bahagian tu sebabnya doktornya lelaki
last last injection cik en dapat.
memang baik tapi sekejap je.
pastu gatal balik. sampai luka luka.. amatlah terseksa. amatlah merana.. nasib tak berkawen lagi, kalau tak malu dengan suami
akhirnya cik en mati akal. semua ubat yang cik en gunakan tak mujarab sebabnya ia tak sesuai untuk bahagian sentitif tersebut. mana nak baik kan?
satu hari cik en nekad ke farmasi, nasib lah yang layan cik en tu aunty yang ramah. awal cik en nak cari pembersih wanita seba med
demi kesihatan cik en, cik en perlu berani share.
akhirnya cik en gtau la aunty tu
alhamdullah aunty tu faham walaupun cik en just bagi hint hint sahaja
dia suggestkan sebamed femine wash
ubat makan iaitu anti fungas
tapi cik en amat cerewat. sebelum ni cik en makan ubat gatal akan menjadikan cik en ngatuk tahap dewa. waktu bekerja pun pun boleh tido
bayangkan. sebab cik en memang jarang makan ubat.. sekali makan ubat yang mengantukkan akan mengantuk macam tak tido sebulan
so cik en suggestkan ubat yang tak ngantuk langsung
argh, xde ubat sebegitu untuk cik en
akhirny aunty suggestkan ubat cuci darah
tak mengantuk
so cik en amalkan hari hari dan cik en berpantang makan ayam, seafod dan benda yang mengatalkan
sebulan makan ikan dan daging je
alhamdullah berjaya. dan tempat gatal seperti kaki cik en pun baik..
huhu

so kat sini cik en listkan apa yang korang perlu cari kalau ada masalah macamni ok?
  1. Sebamed Femine wash
  2. Ubat Anti Fungas (Boleh rujuk di Farmasi berhampiran)
  3. Ubat cuci darah (kalau tak nak mengantuk) (Jenama cik en guna NEEM TABLET)
  4. Puasa makan bergatal seperti ayam dan seafood
  5. Pastikan kawasan tu bersih dan kering selalu
  6. kalau ada pakai panty liner kerap tukar sebab kalau tak tukar panty liner tu sendiri menjadi fungas untuk kita
  7. 'underware' kalau boleh jangan dibilas dengan pelembut kain ok
  8. Setiap malam pakai pakaian yang selesa ya
sampai disini info untuk sahabat cik en
semua ini perlu di kongsi untuk kesihatan diri kita
andai kata malu,pergi ke farmasi cari jurujual wanita dan cerita masalahnya ok?


Photobucket

7 comments:

zeerazahra said... [Reply]

alhamdulillah, setakat ni tak jadi lagi masalah begitu..

:)

Anonymous said... [Reply]

salam cik en..nk tanya..
ubat anti fungus tu apa nma dia eh? :)

eintan nurfuzie said... [Reply]
This comment has been removed by the author.
eintan nurfuzie said... [Reply]

@Tanpa Nama

ubat fungas boleh bgtau farmasi.. ada pelbagai jenis ubat fungas

anak denesor said... [Reply]

mmg produk ni bgus..ade mmber mslh sme..docter yg ssarankan die guna..psstt..elkkn guna pakaian yg xkering sepenuhnya sbb akan membuatkan kulit kite kne kulat kulit..heee

iffah hussin said... [Reply]

Assalamualaikum,

Bonde singgah untuk BW... Nice blog,
Bagus info ni...

[done follow]
visit : www.bondezaidalifah.com

http://www.bondezaidalifah.com/2015/10/senarai-url-blog-19.html

Anonymous said... [Reply]

Ubat cuci darah tu nama apa ye?

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads