www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2012-12-18

Kursus Induksi SUK Perak 9/2012 dalam kenangan


salam semua!
seminggu lagi cik en pergi kursus.
sebelum ini kursus ini
kali ini cik en kursus untuk pengesahan jawatan pembantu veterinar cik en ini
mengikut syarat pengesahan jawatan pembantu veterinar perlulah 
lulus peperiksaaan awam
lulus peperiksaan pembantu veterinar
mengikuti dengan jayanya kursus induksi khusus veterinar dan kursus induksi umum suk perak
so ikutkan semua tu dah settle.. so untuk tunggu pengesahan jawatan.. syarat satu lagi kena cukup 3 tahun..
cik en baru je 2 tahun berkhidmatan dalam SUK perak
ini cik en bukan nak cerita pengesahan cik en tu tapi kursus yang cik en gi minggu lepas
9 Disember hingga 16 Disember 2012
sebelum itu, tengok pic bawah ini


dah tengok blum?
ini lah semua batch cik en yang join kursus induksi umum ni..
seramai 11 orang dan status ini adalah laporan x wajib yang perlu cik en kasi kepada kak rohana
kak rohana adalah senior yang menjaga bahagian latihan di HQ jabatan cik en ini.
dan ramai gak dari kalangan kami memegang jawatan semasa kursus ini
so ke gambar seterusnya

cik en on diet.. tapi x boleh sebab makanan dorang kasi amat sedap
penghulu dan penghuluwati :)

geng ladies JPVPK
Group cik en.. Group SENYUM
Dalam kursus ini kami de 6 group.. Cik en akan listkan satu persatu ok
PADU
DAUN
SEMUT
SATU
SENYUM
DANGER
dan kesemua adalah group paling havoc sekali. 
sepanjang seminggu kami bersama bermacam macam kami tempuh.. kekuatan sebanyak 48 ini adalah kekuatan yang boleh di anggap terbaik sepanjang cik en berkursus selama ini
majlis makan malam yang terbaik cik en dapat
Cenderahati kepada ILPA
Fasililator dari bahagian PSM di SUK perak
barisan VVIP

untuk maklumat korang tema kitaorang pada malam itu adalah tema tradisional dan moden
kat sini cik en cerita serba sedikit tema ini dan korang bayangkan lah ye
permulaan majlis, lampu dewan ditutup semua.. yang hanya pancaran lilin di atas meja dan yang dipegang oleh hulubalang hulubalang
korang rujuk lakaran di bawah ini untuk bayangan
lakaran dewan

yang de gambar pegang lilin tu hulubalang
yang bewarna merah tu tempat anak gadis bermain seremban, congkak dan pelbagai mainan kampung
yang hitam tu red carpet la lebih kurang
bulat bulat tu meja makan
meja no 4 adalah untuk VVIP
 senang sikit cik en nak explain
permulaan vip di arak oleh penghulu dan penghuluwati dari luar dan akan berjalan perlahan lahan. penghulu akan menerangkan permainan permainan tradisional..
dan korang kena imagion kan yang keadaan skrg gelap gelita.. hanya lilin sahaja yang ada..
seterusnya perjalanan lebih kurang 2 minit dan bila VIP duduk di meja makan, lampu dinyalakan dan seterusnya tepukan gemuruh dan seterusnya majlis rasmi bermula...
kiranya masa gelap hanya namapak suasana kampung dan selepas lampu dibuka keadaan menjadi sebuah majlis yang formal.
majlis ini berjalan mengikut tentatif program yang ditetapkan.
6 kumpulan di bahagi kepada 3 kumpulan untuk membuat persembahan
pemberian manitoku (persahabatan)
manitoku ini adalah sesi pemberian hadiah..
sehari sebelum majlis, kami dikehendaki membuat undian dan setiap undian mendapat seorang nama peserta lain dan perlu merahsiakan nya sehinggalah malam pemberian hadiah tu
3 persembahaan yang diadakan adalah dikir barat, sketsa pesta muda mudi dan koir..
group cik en uat sketsa pesta muda mudi



dan group ini memenangi kumpulan terbaik
cik en yang mana ye dalam sketsa tu.. cik en yang uat miming nyanyian tu.. ehhehe
panjang lebar entry cik en kali inikan.. 
cukup la sharing pasal induksi cik en kali ini
tapi kami amat berbangga keransa fasi mengatakan induksi  ini adalah yang terbaik kepada mereka dan menjadi kenangan paling manis sepanjang mereka membuat induksi ini
dan kenyataan itu buat kami sedih sangat.. sebab lepas ini dah xde dah kursus ini dan kami x dapat nak jumpa semula..

p/s : sedih sangat bila berakhirnya majlis makan malam tu...

Photobucket

11 comments:

Anum said... [Reply]

syoknya

Wak Gelas™ said... [Reply]

diet tu apende cik en? ahhhaaaKs

ayut said... [Reply]

:) on diet kna jgk mkn sbb geram tgk org len mkn..hihihisabar jela..

Anonymous said... [Reply]

Nice Article :-

Spt dlm Ucpn Penghulu
wk2 Mkn Mkm 2...
"Adat Pertemuah Psti ada Perpisahan"
Angplh ianya 1 kenangan yg manis..
yg sentiasa segar dlm ingtn...

Keep in Touch.. Peace...

By :Zack Lee

Anonymous said... [Reply]

Thanks for finally writing about > "Kursus Induksi SUK Perak 9/2012 dalam kenangan"
< Loved it!
my page > electronic cigarette wholesale

cweet pinky said... [Reply]

wah , rajen mnyertai kursus kan ?

reply dari entry CP :

hehehe , tuhla , kebanyakan hostel mesti rase benda yang same je , biasala tuh dugaan kan :P

nuyui a.k.a miss YUI said... [Reply]

tggl nak sah jwtn jela kan..hihi..good luck.

Obat Tradisional Penyakit Migrain said... [Reply]

Berkunjung mba..
salam kenal..kunjungan baliknya di tunggu

Amir Alhaddad said... [Reply]

Tak sangka ,dr hari pertama duk teringat je kat umah,tapi bila last2 rase sayang plak nk tinggalkan kawan2 n ILPA.betul cam cakap sowang kawan sy neh"seminggu dua ko mmg akan angau lepas balik induksi nanti"ha betul kan?masih terbayang2 dewan kuliah,dewan makan telatah dan kemeriahan kawan2 dll.

Mas Zull said... [Reply]

assalamualaikum misz ....semoga berjaya yer..:)

Aida Omar said... [Reply]

kursus induksi ramai yang kata best.. ala2 orientasi. Aida yang baca entry cik ein nie pun ikut teruja ha. hehe.. Moga dapat sah kan jawatan tak lama lagi. bestnya. :) Alhamdulillah..

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads