www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2012-06-14

Wanita Yang Merokok Dikatakan Ikut Trend??

salam  semua!
apa khabar sayang sayang cik en...keh keh
topik kali ini cik en nak share salah satu trend terkini manusia di zaman moden ni...
korang pernah tak tengok seorang atau sekumpulan wanita yang merokok?
pernah? kat mana korang selalu jumpa...
tak apa simpan semua jawapan dalam hati korang masing masing..
yang selalu cik en jumpa wanita wanita yang macam ni selalunya di kedai makan, pub, disco dan kawasan kawasan yang terbuka..
ni yang cik en tengok la...cik en takkan cerita kalau cik en tak tengok
cik en ada kawan kawan yang memang perokok tegar...
ada yang suka suka merokok dan ada yang balance merokoknya...
nak tahu definasi rokok itu sendiri...
bawah ni cik en cari di wikipedia



Rokok adalah silinder dari kertas berukuran panjang antara 70 hingga 120 mm (variasi bergantung kepada negara) dengan diameter sekitar 10 mm yang berisi daun-daun tembakau yang telah dicacah. Rokok dibakar pada salah satu hujungnya dan dibiarkan membara agar asapnya dapat dihirup melalui mulut pada hujung yang lain.
Terdapat dua jenis rokok, iaitu rokok yang bertapis dan tidak bertapis. Rokok yang bertapis dibuat daripada bahan busa serabut sintetik yang berfungsi untuk menyaring nikotin.
Rokok biasanya dijual dalam bungkusan berbentuk kotak atau kemasan kertas yang dapat dimasukkan dengan mudah ke dalam kantung. Kebelakangan ini, bungkusan-bungkusan tersebut juga umumnya disertai dengan pesanan kesihatan yang memperingatkan perokok akan bahaya kesihatan akibat merokok, misalnya kanser paru-paru atau serangan jantung.
Manusia terawal di dunia yang merokok adalah suku bangsa India di Amerika. Mereka merokok untuk memuja dewa atau roh. Pada abad 16, ketika bangsa Eropah menemukan benua Amerika, sebahagian dari para penjelajah Eropah terikut untuk menghisap rokok dan kemudian membawa tembakau ke Eropah. Kemudian kebiasaan merokok mulai muncul di kalangan bangsawan Eropah. Berbeza dengan bangsa India yang merokok untuk keperluan pemujaan, orang Eropah merokok hanya untuk kesenangan semata-mata. Pada abad ke-17 para pedagang Sepanyol membawa masuk rokok ke Turki dan mulai saat itu, ia terus menular ke negara-negara Islam.

cuma nak tanya pendapat umum?
trend sgt ke merokok?apa reason merokok?


p/s : cik en kalau boleh gegirl kat luar sana, x perlulah merokok untuk menunjuk diri up to date..



Photobucket

14 comments:

Anum said... [Reply]

x semestinya

Zainal said... [Reply]

cik, sewaktu saya masih kecil semua wanita di kg saya merokok dan ini merupakan tradisi tp kerana pengaruh media, merokok dianggap sesuatu yg hina

Wanieys said... [Reply]

trend la sgt kan dh dpt penyakit baru tau hihihi

Yumida said... [Reply]

org tua dulu2 ske rokok daun tu kannn..masa kecik2 sy ske curik rokok daun tu...eksperimen buat asap..

tp rokok pic ni hebat sgt...bhn2nya amat menggerunkn

nuyui a.k.a miss YUI said... [Reply]

trend tuiiii..huhu.ngrut!

Mrs Lurve said... [Reply]

dulu kalo tgk wanita merokok nie rasa janggal je, skrg..alahai jumpa sana sini..

Kancil 8349 said... [Reply]

trend yang lekas membawa maut sebenarnya...apapun tulah masalah dunia sekarang...ndak tahu kesan tapi mahu tahu seronok je...

jom singgah ke sini untuk mengetahui jawapan wordless wednesday # 40

http://kancil8349.blogspot.com/2012/06/jawapan-wordless-wednesday-40.html

cweet pinky said... [Reply]

hahaha , biarkan mereka , seronok sangat merokok , konon nampak bagus lettew , membe CP pown meriban (banyak) yang suke merokok nih , dah larr merokok , buat mukerr kerek , hahaha , ingat CP heran sangat , haish !

Masz Sidek said... [Reply]

sy pernah jumpa perempuan yg merokok sambil bawa baby...
sedih... bila memikirkan kesan rokok tu kat anak dia... huhuhuhu

NASZ said... [Reply]

ini sebab terlalu mengikut. kadang2 terlalu ikutkan perasaan utk protes atau sebagainya. gaduh dengan bf pun salah satu sebabnya.

From,

Nasz

MOHD NASER.COM

fieda said... [Reply]

tu la agaknya kalau tak merokok takut dikatakan mcm tak ikut trend dn ketinggalan zaman kot..cari penyakit..

Che Rosliza Che mat said... [Reply]

tak suka tengok perempuan merokok...

MamaEma said... [Reply]

hurm..tak reti nak cakap apa..yg pasti suami akak memang hisap rokok

irdina mine said... [Reply]

kita semua dah ade pengetahuan tentang keburukan merokok namun masih ramai yang tidak sedar. perempuan merokok memang nampak tak sopan la bagi saya... kalau lelaki orang tak kisah sangat..cuma merokok ni kan dah difatwakan sebagai haram...nak tahu lebih lanjut jom baca http://irdinamine.blogspot.com/2014/05/hukum-merokok-menurut-pandangan-islam.html

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads