www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2012-06-14

Wanita Yang Merokok Dikatakan Ikut Trend??

salam  semua!
apa khabar sayang sayang cik en...keh keh
topik kali ini cik en nak share salah satu trend terkini manusia di zaman moden ni...
korang pernah tak tengok seorang atau sekumpulan wanita yang merokok?
pernah? kat mana korang selalu jumpa...
tak apa simpan semua jawapan dalam hati korang masing masing..
yang selalu cik en jumpa wanita wanita yang macam ni selalunya di kedai makan, pub, disco dan kawasan kawasan yang terbuka..
ni yang cik en tengok la...cik en takkan cerita kalau cik en tak tengok
cik en ada kawan kawan yang memang perokok tegar...
ada yang suka suka merokok dan ada yang balance merokoknya...
nak tahu definasi rokok itu sendiri...
bawah ni cik en cari di wikipedia



Rokok adalah silinder dari kertas berukuran panjang antara 70 hingga 120 mm (variasi bergantung kepada negara) dengan diameter sekitar 10 mm yang berisi daun-daun tembakau yang telah dicacah. Rokok dibakar pada salah satu hujungnya dan dibiarkan membara agar asapnya dapat dihirup melalui mulut pada hujung yang lain.
Terdapat dua jenis rokok, iaitu rokok yang bertapis dan tidak bertapis. Rokok yang bertapis dibuat daripada bahan busa serabut sintetik yang berfungsi untuk menyaring nikotin.
Rokok biasanya dijual dalam bungkusan berbentuk kotak atau kemasan kertas yang dapat dimasukkan dengan mudah ke dalam kantung. Kebelakangan ini, bungkusan-bungkusan tersebut juga umumnya disertai dengan pesanan kesihatan yang memperingatkan perokok akan bahaya kesihatan akibat merokok, misalnya kanser paru-paru atau serangan jantung.
Manusia terawal di dunia yang merokok adalah suku bangsa India di Amerika. Mereka merokok untuk memuja dewa atau roh. Pada abad 16, ketika bangsa Eropah menemukan benua Amerika, sebahagian dari para penjelajah Eropah terikut untuk menghisap rokok dan kemudian membawa tembakau ke Eropah. Kemudian kebiasaan merokok mulai muncul di kalangan bangsawan Eropah. Berbeza dengan bangsa India yang merokok untuk keperluan pemujaan, orang Eropah merokok hanya untuk kesenangan semata-mata. Pada abad ke-17 para pedagang Sepanyol membawa masuk rokok ke Turki dan mulai saat itu, ia terus menular ke negara-negara Islam.

cuma nak tanya pendapat umum?
trend sgt ke merokok?apa reason merokok?


p/s : cik en kalau boleh gegirl kat luar sana, x perlulah merokok untuk menunjuk diri up to date..



Photobucket

  14 comments:

  1. cik, sewaktu saya masih kecil semua wanita di kg saya merokok dan ini merupakan tradisi tp kerana pengaruh media, merokok dianggap sesuatu yg hina

    ReplyDelete
  2. trend la sgt kan dh dpt penyakit baru tau hihihi

    ReplyDelete
  3. org tua dulu2 ske rokok daun tu kannn..masa kecik2 sy ske curik rokok daun tu...eksperimen buat asap..

    tp rokok pic ni hebat sgt...bhn2nya amat menggerunkn

    ReplyDelete
  4. dulu kalo tgk wanita merokok nie rasa janggal je, skrg..alahai jumpa sana sini..

    ReplyDelete
  5. trend yang lekas membawa maut sebenarnya...apapun tulah masalah dunia sekarang...ndak tahu kesan tapi mahu tahu seronok je...

    jom singgah ke sini untuk mengetahui jawapan wordless wednesday # 40

    http://kancil8349.blogspot.com/2012/06/jawapan-wordless-wednesday-40.html

    ReplyDelete
  6. hahaha , biarkan mereka , seronok sangat merokok , konon nampak bagus lettew , membe CP pown meriban (banyak) yang suke merokok nih , dah larr merokok , buat mukerr kerek , hahaha , ingat CP heran sangat , haish !

    ReplyDelete
  7. sy pernah jumpa perempuan yg merokok sambil bawa baby...
    sedih... bila memikirkan kesan rokok tu kat anak dia... huhuhuhu

    ReplyDelete
  8. ini sebab terlalu mengikut. kadang2 terlalu ikutkan perasaan utk protes atau sebagainya. gaduh dengan bf pun salah satu sebabnya.

    From,

    Nasz

    MOHD NASER.COM

    ReplyDelete
  9. tu la agaknya kalau tak merokok takut dikatakan mcm tak ikut trend dn ketinggalan zaman kot..cari penyakit..

    ReplyDelete
  10. tak suka tengok perempuan merokok...

    ReplyDelete
  11. hurm..tak reti nak cakap apa..yg pasti suami akak memang hisap rokok

    ReplyDelete
  12. kita semua dah ade pengetahuan tentang keburukan merokok namun masih ramai yang tidak sedar. perempuan merokok memang nampak tak sopan la bagi saya... kalau lelaki orang tak kisah sangat..cuma merokok ni kan dah difatwakan sebagai haram...nak tahu lebih lanjut jom baca http://irdinamine.blogspot.com/2014/05/hukum-merokok-menurut-pandangan-islam.html

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads