www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2012-06-29

Kopi Luwak Hasil Najis Musang?


salam semua
sekarang ciken beronline di cc sementara en botak solat jumaat..
merujuk tajuk tu, cik en kenal kopiini semasa tengokejen halal di TV Hijrah semalam
dan cik en nak share.


Kopi Luwak adalah yang paling termahal didunia..
bermula di Indonesia. merupakan hasil najis musang pulut
x percaya?



percayalah...
menurut ejen halal tu, zaman pemerintahan pendatang asing di indonesia, orang putih memerintahkan rakyat indonesia menanam kopi tapi rakyat indonesia di tegah untuk menggunakan kopi tersebut..
oleh kerana minat merasa terlalu medalam dan kebetulan musang yang makan kopi akan mengeluarkan najis dalam keadaan kopi masih elok.
dan setelah dibasuh dan dijemur, rasa kopi ini adalah yang paling sedap.
tapi menurut para ulamak
meminum air kopi luwak ini adalah makruh dan bersyarat
syaratnya kopi ini tiada tebuk dan bersih sebersihnya sebelum di jadikan air kopi.


p/s : mm.. trasa nk minumnk tau sedap sangat ke?



Photobucket

  13 comments:

  1. entah camne lak agaknya rasa dia yer..

    ReplyDelete
  2. pasni pikey 2 kali sebelom minum kopi -.-

    ReplyDelete
  3. Baru tahu hukumnya makruh,Kak Nurul dgr2 jugak sblm nie haram tp xde kesampaian nak cari fakta trsbt.

    ReplyDelete
  4. eauuwwwww... sebut najis musang je langsung tak selera nak minum... huhuhu

    ReplyDelete
  5. erk xmo la minum kopi luwak ni..cam geli plk..hehhe

    ReplyDelete
  6. Tak pernah minum... Terus tak kan minum...bhee

    ReplyDelete
  7. emmmm...berkira2 jugak nak minum nie, dengar 'tahi' je rasanya tak jadi nak minum dah.. huhu..

    ReplyDelete
  8. tak pernah dgr pulak pasal kopi ni. hee.

    ReplyDelete
  9. sy memang ketinggalan betul laa... hehehe... kali pertama dengar kopi luwak ni... hehehe...;p

    ReplyDelete
  10. jd 2 kjela plak...tanam kopi kena bela musang gakla..

    ReplyDelete
  11. I kid you perhaps not. There are no exits on the Garden State Parkway that produce any mention of the Martin Van Buren.

    ReplyDelete
  12. Let us go through the Best Niche areas.

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads