www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2012-06-29

Kopi Luwak Hasil Najis Musang?


salam semua
sekarang ciken beronline di cc sementara en botak solat jumaat..
merujuk tajuk tu, cik en kenal kopiini semasa tengokejen halal di TV Hijrah semalam
dan cik en nak share.


Kopi Luwak adalah yang paling termahal didunia..
bermula di Indonesia. merupakan hasil najis musang pulut
x percaya?



percayalah...
menurut ejen halal tu, zaman pemerintahan pendatang asing di indonesia, orang putih memerintahkan rakyat indonesia menanam kopi tapi rakyat indonesia di tegah untuk menggunakan kopi tersebut..
oleh kerana minat merasa terlalu medalam dan kebetulan musang yang makan kopi akan mengeluarkan najis dalam keadaan kopi masih elok.
dan setelah dibasuh dan dijemur, rasa kopi ini adalah yang paling sedap.
tapi menurut para ulamak
meminum air kopi luwak ini adalah makruh dan bersyarat
syaratnya kopi ini tiada tebuk dan bersih sebersihnya sebelum di jadikan air kopi.


p/s : mm.. trasa nk minumnk tau sedap sangat ke?



Photobucket

11 comments:

IntaNBerliaN said... [Reply]

entah camne lak agaknya rasa dia yer..

hananhadila97 said... [Reply]

pasni pikey 2 kali sebelom minum kopi -.-

Nazayiena said... [Reply]

Baru tahu hukumnya makruh,Kak Nurul dgr2 jugak sblm nie haram tp xde kesampaian nak cari fakta trsbt.

honeyz said... [Reply]

eauuwwwww... sebut najis musang je langsung tak selera nak minum... huhuhu

CIK TOM said... [Reply]

erk xmo la minum kopi luwak ni..cam geli plk..hehhe

ஜ miss klanika ஜ said... [Reply]

tak ley minum kafein :3 . penin

msredcheesecake said... [Reply]

Tak pernah minum... Terus tak kan minum...bhee

Aida Omar said... [Reply]

emmmm...berkira2 jugak nak minum nie, dengar 'tahi' je rasanya tak jadi nak minum dah.. huhu..

9n0L4 said... [Reply]

tak pernah dgr pulak pasal kopi ni. hee.

Masz Sidek said... [Reply]

sy memang ketinggalan betul laa... hehehe... kali pertama dengar kopi luwak ni... hehehe...;p

TIGA MINIT said... [Reply]

jd 2 kjela plak...tanam kopi kena bela musang gakla..

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads