www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2012-06-27

Jual Babi Haram x?



salam semua!
disebut sal babi mesti pk cik en mencarut..
tapi benda ini biasa bila cik en masuk veterinar dan cik en sebenarnya buat permit perjalanan, sembelih dan lesen babi
Perniagaan babi sangat menguntungkan.. 
RM 13.00 (lebih kurang la time raya) sekilo
dan minimum berat babi lebih kurang 100 kg..
so kira la pe banyak untung..
makan pun hanyalah sisa sampah..dulu la..
sekarang diwajibkan makan pallet.. sebab kebersihan
persoalan cik en

  1. APA HUKUM JUAL DAGING BABI
  2. APA HUKUM BUAT PERNIAGAAN LADANG TERNAKAN BABI
  3. APA HUKUM BAGI BAYARAN LESEN DAN PERMIT HASIL PERNIAGAAN BABI

kalau ada sesiapa yang tahu dan ada kenal sesiapa yang lebih arif..
gatau cik en leh?



Photobucket

  14 comments:

  1. kalaw kiterr memberi makan kat orang benda yang haram , maksudnye haram larr , hem ,,, cuba kaitkan dengan lesen judi , even kiterr tak maen ....

    ReplyDelete
  2. kena bertanya pada yg pakar nie

    ReplyDelete
  3. cik en rindu yerr ?? macam2 jadi bebaru nih ~

    ReplyDelete
  4. huhuhu.. sy pun tak tahulah cik en...
    bila cik en ada jawapan nanti... silalah kongsi yer... ;'(

    ReplyDelete
  5. okei dah kowt , biasa jerr , CP badan lemah2 lagik..

    ReplyDelete
  6. demam ?? em , okei dar kowt , jz penin2 lalat , hahaha ~ mekaseh caring kat CP :D :D :D

    ReplyDelete
  7. hmmm..kena ajukan pd yg arif...

    ReplyDelete
  8. Samala mcm kes arak.. jika seorg driver keja di kilang arak apa hukumnya?..ye haram tetapi jika dia bhenti keja dan dikhuatiri x dpt keja lpas tu. ada plak tanggungan maka hukumnya haram. Tanggungjwp tu lagi pnting tetapi dia kenala usaha cari kerja lain jgn terus berdoa je tanpa usaha. Keberkatan tu pnting gak..kalau kerja halal bgus pun kalau kita x ikhlas, mkn gaji buta, tipu bos tu dikira haram dan x berkatla rezeki kita dpt. Apapun jauhila yg haram kerna hasil yg diperolehi jd darah daging.
    *rujuk pada yg lebih arif utk lebih kepastian..

    ReplyDelete
  9. Sesungguhnya Allah dan RasulNya mengharamkan penjualan arak, bangkai, khinzir (babi) dan patung-patung. (Hadis riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

    Berdasarkan hadis di atas, maka haram ke atas orang Islam menjual daging babi sama ada secara langsung atau tidak, yakni sama ada dia sendiri yang menjualnya atau orang lain bagi pihaknya, atau orang Islam itu berkongsi dengan orang bukan Islam.

    ReplyDelete
  10. http://5qsattar.blogspot.com/2008/04/hukum-ternak-babi.html

    yang ni bleh jadi rujukan kot..

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!