www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2012-06-15

Boleh Tak Ubah Tabiat Korang tu?


Tajuk gempak je kan?
pe la cik en ni..
siapa cik en nak ubah kami ni..
uiks.. terpaksa la cik en pandang ke bawah
cik en cuma nak semua rakyat malaysia ini berubah mengenai satu benda.
PEMAKANAN


kita tengok sekarang pelbagai masalah bermula dari pemakanan
pagi pagi celik je mata
breakfast nasi LEMAK
tengah hari time lunch
nasi putih dengan ayam atau ikan masak LEMAK
Petang  time Tea Break

makan Burger banyak LEMAK
malam dinner makan nasi LEMAK lagi
so cuba kita tengok makanan seharian kita
mengikut ke amalan DIET kita
ada PROTEIN,KARBOHIDRAT, SAYUR, dan lain lain
seimbang ke?
Cik en sendiri pun sama macam yang lain.. Cik en kadang kadang makan nasi lemak  tak kira siang atau malam..
kalau dulu nasi lemak hanya ada waktu pagi tapi sekarang nasi lemak boleh dapat waktu tengahhari, petang even tengah malam pun ada
amacam nak sihat camni
sebab dari makanan yang mempunyai pemakanan yang tidak seimbang 
timbullah penyakit penyakit seperti
JANTUNG
KENCING MANIS
DARAH TINGGI
OBESITI
KEMALASAN

dan lain lain..
jadi amalkan budaya sihat dengan ambik makanan mengikut keperluan dan seimbang
pesanan untuk smua dan diri sendir gak..


Photobucket

  8 comments:

  1. cik en..... skunk ni pemakanan mmg teruk......byk bahan kimia

    ReplyDelete
  2. celik je mata terus makan.. hehe.. makan pagi dah macam makan tgh hari. tu yg obes dibuatnya tu. hehe. bagus tips nie cik ein.

    ReplyDelete
  3. MM nasik lemak tu feberet tau.. Dapat makan siang malam pagi petang pun takpe.. Uhuks! -_-

    ReplyDelete
  4. nasi lemak best!hahaha..ssh la cik en nk ubah..nak jgk nasi lemak tu kalau nmpk pepagi.lg 1,klu tak nasi lemak roti canai jd pilihan.hahaha..

    ReplyDelete
  5. hehe..lps ni kena susun jadual pmakanan y btul... mmg skarang..makanan byk mjdi punca pnyakit

    ReplyDelete
  6. boleh bah...bila ada yang terjadi...hehehe...

    ReplyDelete
  7. NAK KAWAL PEMAKANAN TAPI ACAPKALI KALAH DGN NAFSU SENDIRI..HUHUHU

    ReplyDelete
  8. keliling pinggan tu lauk nasi lemak. hehe

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!