www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2012-06-15

Boleh Tak Ubah Tabiat Korang tu?


Tajuk gempak je kan?
pe la cik en ni..
siapa cik en nak ubah kami ni..
uiks.. terpaksa la cik en pandang ke bawah
cik en cuma nak semua rakyat malaysia ini berubah mengenai satu benda.
PEMAKANAN


kita tengok sekarang pelbagai masalah bermula dari pemakanan
pagi pagi celik je mata
breakfast nasi LEMAK
tengah hari time lunch
nasi putih dengan ayam atau ikan masak LEMAK
Petang  time Tea Break

makan Burger banyak LEMAK
malam dinner makan nasi LEMAK lagi
so cuba kita tengok makanan seharian kita
mengikut ke amalan DIET kita
ada PROTEIN,KARBOHIDRAT, SAYUR, dan lain lain
seimbang ke?
Cik en sendiri pun sama macam yang lain.. Cik en kadang kadang makan nasi lemak  tak kira siang atau malam..
kalau dulu nasi lemak hanya ada waktu pagi tapi sekarang nasi lemak boleh dapat waktu tengahhari, petang even tengah malam pun ada
amacam nak sihat camni
sebab dari makanan yang mempunyai pemakanan yang tidak seimbang 
timbullah penyakit penyakit seperti
JANTUNG
KENCING MANIS
DARAH TINGGI
OBESITI
KEMALASAN

dan lain lain..
jadi amalkan budaya sihat dengan ambik makanan mengikut keperluan dan seimbang
pesanan untuk smua dan diri sendir gak..


Photobucket

8 comments:

~MiZz Atie ZieYa~ said... [Reply]

cik en..... skunk ni pemakanan mmg teruk......byk bahan kimia

Aida Omar said... [Reply]

celik je mata terus makan.. hehe.. makan pagi dah macam makan tgh hari. tu yg obes dibuatnya tu. hehe. bagus tips nie cik ein.

Misz Mieza said... [Reply]

MM nasik lemak tu feberet tau.. Dapat makan siang malam pagi petang pun takpe.. Uhuks! -_-

ayut said... [Reply]

nasi lemak best!hahaha..ssh la cik en nk ubah..nak jgk nasi lemak tu kalau nmpk pepagi.lg 1,klu tak nasi lemak roti canai jd pilihan.hahaha..

LYAfrina said... [Reply]

hehe..lps ni kena susun jadual pmakanan y btul... mmg skarang..makanan byk mjdi punca pnyakit

Kancil 8349 said... [Reply]

boleh bah...bila ada yang terjadi...hehehe...

Bui Junaidi said... [Reply]

NAK KAWAL PEMAKANAN TAPI ACAPKALI KALAH DGN NAFSU SENDIRI..HUHUHU

9n0L4 said... [Reply]

keliling pinggan tu lauk nasi lemak. hehe

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads