www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2012-02-10

Rahsia Nombor Yang Cukup Menarik

Salam semua, dah lama cik en tak mengupdate blog cik en dalam seminggu ini cik en bz dengan permohonan lembu pawah di daerah cik en.. tapisan demi tapisan dibuat... tapi cik en bukan nak cerita mengenai permohonan pawah tersebut tapi nak share satu info yang jarang kaum2 muda mudi nak ambik tahu..terutama kaum melayu benda ini pun cik en terfikir semalam... so cik en research kat internet mengenai 

Rahsia Nombor
Nombor apa ni cik en?nombor ekor yek? aduhoi...heheh..bukan la..semalam...cik en bz mencari no cantik untuk plate keta...




dalam kelam kelibut cik en mencari feng sui setiap nombor yang ada...
dari no 1 - 10

ini cik en ceduk sikit dari blog ini
Kaum Cina memang taksub dengan nombor...bagi kaum ini...nombor memainkan peranan penting dalam kehidupan...pemilihan nombor seperti no plate kereta kena tepat untuk membawa ong atau tuah yang baik untuk si pemakai kereta itu...bagi orang melayu khususnya yang beragama islam...kita di larang mempercayainya...ini kerana buruk baik ajal maut semua di tangan Allah SWT...kadang kala kebetulan telah dikaji diantara nombor dan kehidupan seharian kita. ada juga yang menyatakan peranan nombor ada hubung kait dengan manusia. Setiap orang yang di lahirkan mempunyai hubung kait dengan planet yang mempengaruhi tingkah laku dan nasib seseorang..kalau seseorang dapat mengenal pasti nombor sendiri dan pandai menggunakan "chemistry" tu, kehidupan seseorang itu akan lebih berjaya.cik en akan copy paste peranan setiap nombor dari blog berkenaan untuk tatapan pembaca setia blog cik en...boleh la usha usha k?hihi




1 – Satu
Lambang keunggulan Tuhan. Nombor kemakmuran, keutuhan diri, kekuatan, keberanian dan kekuasaan. Rumah bernombor 1 akan sentiasa makmur. Tetamu suka datang kerana suasana yang tenteram, damai dan tenang. Kalau orang yang bernaung di bawah nombor ini, dia seorang yang berani. Mempunyai pendirian yang kukuh, memiliki kekuatan fizikal dan mental.

2 – Dua
Nombor ini bersifat pasangan seperti sejuk lawannya panas. Ia simbol pengesahan, penyaksian, perkaitan, syarat menemukan jawapan semula jadi dan jodoh. Bagi seseorang yang sukar mendapat jodoh, berlindunglah di bawah nombor ini. Tidak perlu jumpa dukun atau mandi dibawah jambatan, cukup sekadar mengingati nombor itu.
Untuk lebih mudah, ambil segelas air sejuk mentah atau air kelapa, lebih elok air zam-zam. Tuliskan nombor 2 di luar gelas, memadai menggunakan hujung jari. Kemudian minum, ingat nombor itu dan niatkan dalam hati untuk mendapat pasangan. Lakukan tujuh kali atau tujuh hari berturut-turut. Insha-Allah….tak sampai sebulan pasangan yang sesuai akan diperoleh.

3 – Tiga
Rahsia akal, bijaksana, keceriaan, kesuburan, keseimbangan, pembalasan dan penindasan.
Bernaung di bawah nombor ini menjadikan anda seorang yang pintar dan bijaksana. Biasanya apabila hendak melakukan sesuatu pekerjaan akal akan berkata-kata sama ada ia baik atau buruk. Boleh menjadi pencipta yang baik tetapi bermula dengan kemusnahan. Setelah melalui beberapa kegagalan baru menikmati kejayaan. Tapi kalau putus asa, habislah.
Mudah memiliki sesuatu kekayaan, benda, rumah, kereta atau apa sahaja tetapi mudah pula melepaskannya. Pintar menyelesaikan setiap masalah walaupun terlalu rumit. Seorang yang subur, mempunyai anak ramai dan ibu bapa yang baik. Paling penting mereka ini awet muda.

4 – Empat
Nombor ini membawa simbol rupa bentuk, kesempurnaan, kemantapan kedudukan, kewangan dan kehidupan. Lambang kekuasaan, kestabilan dan lengkap. Ia stabil dan tidak mudah di ganggu-gugat atau dipengaruhi. Kekuatan mereka yang bernombor 4 ialah mampu melihat melalui daya imaginasi. Agakan mereka selalunya tepat dan kalau merancang, insha-Allah berhasil. Ramai arkitek, jurutera dan pereka-pereka bernaung di bawah nombor ini.

5 – Lima
Simbol kreatif, intelek, mampu mempengaruhi, pemikir, bijaksana, pengkritik dan tahap intelekual yang tinggi. Kalau menjadi hakim, dia akan laksanakan tugas dengan bijaksana dan dapat menyelesaikan segala masalah, perbalahan, kerumitan dan kesusahan. Kekuatannya adalah pada kata-kata. Mampu mempengaruhi orang lain membuat keputusan. Pandai memujuk, merayu supaya pertelingkahan dapat dileraikan. Jika anda tidak mampu membuat keputusan, ingatkan 5, nescaya mudah semuanya.

6 – Enam
Hati-hati dengan 6 jika anda lemah semangat, jangan gunakannya kerana syaitan dan iblis mudah merasuk. 666 adalah lambang syaitan – gandaan kelemahan bagi mereka yang lemah semangat. Tetapi 6666 pula adalah kekuatan dan kesempurnaan kerana ia adalah bilangan ayat al-Quran.
Kalau nombor peribadi anda 6, anda suka meramal dan boleh meramal dengan tepat. Mulut masin. Suka pada benda ghaib, boleh melihat dan menembusi alam ghaib.
Bagi yang belum kahwin tetapi sudah mempunyai pasangan atau idaman hati cubalah ingatkan 6 dan niatkan pada air seperti nombor 2. Percayalah tidak sampai sebulan niat akan terlaksana.

7 – Tujuh
Inilah nombor paling baik. Selain itu ia juga lambang pembalasan, memerintah, membangkitkan tenaga dalaman, pelindung, pemusnah dan penghalau hantu. Insha-Allah doa mereka dimakbulkan jika mengulangi 7 kali. Mereka juga bersifat melindungi dan mampu memerintah dengan baik. Nombor ini digunakan untuk menghalau hantu yang meresap di dalam badan.
Caranya mudah – palitkan nombor 7 dengan menggunakan kapur di tempat yang sakit. Ia hanya mujarab dilakukan pada malam 13, 14 dan 15 (bulan penuh). Ataupun pelindung ibu yang sedang sakit bersalin daripada dimasuki iblis.

8 –Lapan
Orang Cina cukup suka nombor ini. Kebanyakan mereka sanggup bayar berpuluh ribu ringgit untuk mendapatkannya – untuk plat kereta atau rumah. Memanglah nombor itu mendorong ke arah menjadi semakin kaya tetapi sampai satu tahap jatuh bankrap. Sebabnya…. kerana mereka tidak tahu 8 sebenarnya bermaksud penamat kehidupan.
Bagaimanapun nombor ini memang baik jika tahu rahsianya iaitu ia mendorong ke arah kekayaan, kemantapan, kehidupan, keadilan, sempurna, lengkap dan akhirnya kematian. Jika anda tidak tahu rahsia 8, jangan sesekali cuba menggunakannya. Dari segi sains oksigen terletak dalam atom 8. Sebab itulah jika tidak cukup oksigen orang akan mati.

9 – Sembilan
Nombor ini lambang kebenaran. Kerana itu polis menggunakan 999? Ia juga lambang tenaga yang kuat. Sebab itulah ia disimbolkan sebagai perjuangan, kepahlawanan, peperangan dan pertikaian. Bagaimanapun mereka yang bernaung di bawahnya mudah terlanjur dalam perbuatan dan percakapan atau suka lepas cakap. Tapi, jangan bimbang….walaupun mudah terlanjur tetapi anda seorang yang cukup sempurna dalam hal ilmu keduniaan. Nombor ini boleh digunakan untuk mencari semula barang yang hilang. Ingat nombor 9, barang yang hilang akan jumpa semula, jika tersalah simpan!

10 / 0 – Sepuluh atau Kosong
Sombol keabdian Yang Mencipta, Maha Kuasa. Kebesaran yang tidak dapat diukur dengan apa sekali pun. Tidak ada permulaan dan tidak ada pengakhiran – tiada penamat. Ia sentiasa akan berlingkar dalam pusingan yang sama tanpa ada titik akhir. Satu nombor yang cukup kuat, tidak mampu dikalahkan oleh segala ilmu yang ada. Tidak ada orang bernung dibawahnya. Hanya pencipta memilikinya.

cik en masih ingat, cik en pernah di interview oleh syarikat swasta dan penemuduga ada kira nombor cik en melalui tarikh lahir cik en...tapi masa itu cik en tak pasti cara pengiraanya...tapi sekarang cik en dah tahu dan nak share dengan korang semua..
mula mula ambik tarikh lahir
contoh tarikh lahir cik en :
16/01/1987
tambahkan semua nombor di atas seperti dibawah
1+6+0+1+1+9+8+7 = 33
lepas itu jadikan 1 nombor 
3+3 = 6
itu nombor cik en...jom usha pe luck cik en

6 – Enam
Hati-hati dengan 6 jika anda lemah semangat, jangan gunakannya kerana syaitan dan iblis mudah merasuk. 666 adalah lambang syaitan – gandaan kelemahan bagi mereka yang lemah semangat. Tetapi 6666 pula adalah kekuatan dan kesempurnaan kerana ia adalah bilangan ayat al-Quran.
Kalau nombor peribadi anda 6, anda suka meramal dan boleh meramal dengan tepat. Mulut masin. Suka pada benda ghaib, boleh melihat dan menembusi alam ghaib.
Bagi yang belum kahwin tetapi sudah mempunyai pasangan atau idaman hati cubalah ingatkan 6 dan niatkan pada air seperti nombor 2. Percayalah tidak sampai sebulan niat akan terlaksana.

apa apa pun ini hanya ramalan.. seperti cik en kata awal awal tadi..semua ini hanya ramalan yang tidak tepat...
kita sebagai umat islam...kena yakin dengan kekuasaaan Allah...
ini hanya untuk hiburan...
apa yang kita lakukan adalah kehendak Allah...


Photobucket

7 comments:

Anonymous said... [Reply]

Zack Lee Say's :
Hahaha... Cik en Haku pnye no.10 la... cm xde kne mengena ngn haku pon... hehehe... nice2..

Bui Junaidi said... [Reply]

KAK BUI DPT NO 1..YEAYYYY

nuyui a.k.a miss YUI said... [Reply]

owh,mcm tu ea..

Mohd Afferul said... [Reply]

26/04/1991: No 5..
Ada yang betul sikit...yg lain tak bleh pakai..

Anonymous said... [Reply]

citarasa kita sama tapi SY suka no3

Shila Azizi said... [Reply]

Kita suka no. 1,4,7

Ms. Kejupenyet said... [Reply]

6 no fav sempena bulan kelahiran..
baca tentang no 6, rasa mcm seram pulak.. huhuu

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads