www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2012-01-16

Allah takkan menguji kita melebihi kemampuan kita

Salam semua!
ketika ini cik en masih di office..
walaupun jam dah menjangkau pukul 6 cik en masih meneruskan kerja cik en
walaupun cik en perlu berulang jauh nanti cik en masih disini...
agak agak pukul braper cik en perlu bergerak balik?
esok cik en perlu melawat ladang ayam...
so cik en perlu siapkan apa yang patut sebelum menyerahkan kepada orang lain esok...
hari berikutnya cik en akan bercuti panjang...
cuti yang akan mengembirakan hati cik en sedikit
walaupun tidak sepenuhnya...
seperti yang sudah sedia maklum, ramai yang mengetahui keadaan emosi cik en pada kali ini...
cik en masih lagi gagah berdiri dan masih boleh berfikir waras dalam apa jua tindakan...
perpisahan sesuatu yang menyakitkan...cukup pedih...
tapi cik en masih ingat kata teman cik en
"Allah takkan menguji kita melebihi kemampuan kita"
dan cik en cukup yakin cik en dah berjaya menempuh secubit dugaan yang Allah dah bagi kepada cik en..
syukur...
di kala ini keluarga yang ada disisi disamping kawan kawan yang setia....

dulu cik en terlalu taksub kepada cinta..
sehingga lupa semua...
tapi Allah Maha Adil...Cik en di uji dalam percintaan...
musnah di tengah jalan
barulah cik en sedar dan tersentak dalam terjaga...
dulu cik en cukup banyak buat salah kepada ramai orang
terutama sekali bekas bf cik en...
walaupun dia dah tegah bermacam macam cik en dengan darah muda, kepala angin dan baran cik en ettap membantah...
kini cik en sedar semua tu...
cik en terlalu mengikut darah muda...
bila usia menjangkau 25 tahun ni cik en dah mula banyak memikir..baik dan  buruk...
kini cik en sedar...cik en banyak hbskan masa muda cik en terhadap sesuatu yang tak bernilai
kali ni cik en berazam nak ubah semua...
Photobucket

  5 comments:

  1. InsyaALLAH..brubh utk kebaikan xde slhnya kan.

    ReplyDelete
  2. Sentiasa mengigati dan mendekatkan diri kepada Allah swt, mudah-mudahan segala dalam lindunganNYA., salam singgah ukhuwah di sini.

    ReplyDelete
  3. dugaan yg Allah bagi tu tanda DIA sayangkan kita...sentiasa bersangka pada takdirnya ya dik..dugaan macam ni boleh mematangkan lagi diri kita di masa hadapan..insyaAllah :)

    ReplyDelete
  4. sabar ye yunk..ila ada utk cik en=)

    ReplyDelete
  5. sabar ye yunk..ila ada utk cik en=)

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!